Fast boende ELLER turist i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"cumulus " sa:
Jag är inte 100% säker, men kan det vara så att skatteverkets register är sekretessbelagt för andra myndigheter, och att därför INTE ambassaderna har tillgång till skatteverkets information!!!!

För jag vet DEFINITIVT att ambassadens register är sekretess-belagt, och ingen annan myndighet kan någonsin komma över det.

Ambassaden bad bara få informera om detta, för de vill ha tillgång till oss som bor här i Thailand utifall det skulle uppstå en nödsituation. Och de måste nås oss.

Var och en gör som dom vill, och om du nu av någon anledning INTE vill uppge och medverka, så är det upp till dig. Det är du som förlorar på det, ingen annan!!

Du skriver så självsäker som om det vore du som BESTÄMMER över denna info.
Här ett exempel.

För jag vet DEFINITIVT att ambassadens register är sekretess-belagt, och ingen annan myndighet kan någonsin komma över det.

Slut citat:

Hur kan man med dina kunskaper, samt med det förtroende som medlemmarna på forumet har för dig, påstå något sådant. Styrk detta så återkommer jag.

Sen e väl inte legolas inte fast boende han e ju som en jojo hem när.inte försäkringarna täcker o sen tillbaks igen

"glimten66 " sa:
Sen e väl inte legolas inte fast boende han e ju som en jojo hem när.inte försäkringarna täcker o sen tillbaks igen

Det var inte snällt :( Men kanske sant ;D ;D

Iofs så anse jag att vis om bor här och betalar skatt skall ha den förmånen dvs att få läkarvård i Sverige vid behov , dock EJ Gratis som Asylanterna skall ha .........

Dube allti välkommen hem det vet du gubben men dom som hackar på andra för.att dom åker hem.o sen gör samma sak ger ja inte.mycke för

"glimten66 " sa:

"glimten66 " sa:
Dube allti välkommen hem det vet du gubben men dom som hackar på andra för.att dom åker hem.o sen gör samma sak ger ja inte.mycke för

Först av allt, tack Glimten66 för att du läser mina skriverier, det värmer. Beskrivningen: "jojo" med mina hemfärder, uppskattas mycket av mig, låter ju helkul. Speciellt med tanke på att undertecknad varit hemma i Sverige 1 endaste gång på 6 år, 1 gång!!!

jag vill inte begära för mycket av dig nu Glimten 66 ty du verkar inte vara riktigt i balans. Men skulle du kunna sätta igång och gräva lite för att styrka det du påstår.

JAG har aldrig någonsin sagt något negativt om folk som tar sin fulla rätt i anspråk och åker hem som pensionär och låter kurera sig!

Ty jag anser, och har den rätten att anse, att vi som betalat skatt i hela vårt arbetsliv, också skall kunna åka hem till Sverige närhelst vi vill och låta sjukvården ta hand om oss...

Som sagt var, när du själv hamnar i den sitsen så du har ytterligare 25 års inbetalningar skattemässigt, så kom och snacka. Tills dess, så tycker jag att det skall vara tyst på avbytarbänken...

Det e väl bara för.dig o gå tillbaks i dina egna skriverier så vet du ju va du skrivit förut det e ju ingen hemlighet direkt...

Om det e någon som e ur balans så e det väl du bara obse va du skriver o klagar i ditt eget forum o säger man eller någon emot dig så blir du sketa så..... Så ra du dig en GT så kanske du blir lite lugnare du me me dit klagande på thaisen o deras mat mm mm

Undra varför så många e så arga på just Legolas?
Inte kan del väl vara Legolas fel inte.....

Jag är av samma uppfattning som Phonta är man pensionär och betalar skatt i Sverige så skall man ha rätt till sjukvård var man än befinner sig ni skattar ju fortfarande för det, tycker det är sjukt att det inte är så.

!!

Innan du ändrade till ditt inlägg så stod det så här Jonas:

"Jonas " sa:
Svaret visas här under:
Ja att du satt och hackade på såna som bodde i Thailand och sen åker hem och skriver in sig för Svensk sjukvård det minns även jag när du var medlem här på forumet.

Men jag är av samma uppfattning som Phonta är man pensionär och betalar skatt i Sverige så skall man ha rätt till sjukvård var man än befinner sig ni skattar ju fortfarande för det, tycker det är sjukt att det inte är så.

Ta en sak helt ur sitt sammanhang och selektivt komma ihåg det man vill komma ihåg är ju glänsande. Men vad jag sade på den tiden står jag för fortfarande.

Och det är att dom människorna som spyr galla över Sverige vitt och brett är jävligt jobbiga små typer. Och sedan när det passar så åker dom hem och nyttjar allt det som dom innan har kastat skit på.

DET är något helt annat än det som du och de andra försöker ge sken av....Så jag är absolut inte emot att åka hem och ta del av mina rättigheter. Men skall man snacka skit om Sverige, så kan man stanna borta för gott tycker jag, och det står jag för. Ta alla dessa negativa här på detta forumet, som riktigt spyr galla på allt och alla....Exakt dessa menar jag.

"Kycklingen " sa:
Vem är Legolas som cumulus och Hillmer skulle sagt?
Ja precis för vet bara vad ni säger här och inget mer. Men som det verkar så har han ju varit här tidigare och nu här i ett annat namn. Undrar hur många som är det här jag. Kan ju vara bra att vara flera peroner här och käfta med varandra och ge varandra karma Smart va

Speciellt med tanke på att undertecknad varit hemma i Sverige 1 endaste gång på 6 år, 1 gång!!!

Hej Legolas !! Skriv inte vem är legolas , det är ju löjligt . Alla vet att det ä'r just Du med ett annat nick.....
Och ja ,jag spyr ofta galla över mitt förlorade hemland , och kom inte med en massa skitsnack om att du inte har problem med hur det ser ut idag , vi känner varandra för väl och har talt många timmar om ditt och datt .. mao vi känner varandra ..
'
kanske tycker då att jag är en av de" jävligt jobbiga små typer "
Men så djävligt liten är jag ju inte , du är ju mindre , iofs inte i käften ;D ;D

Håll tillgodo Legolas ;)

"hillmer " sa:
Ja precis för vet bara vad ni säger här och inget mer. Men som det verkar så har han ju varit här tidigare och nu här i ett annat namn. Undrar hur många som är det här jag. Kan ju vara bra att vara flera peroner här och käfta med varandra och ge varandra karma Smart va

Tja!
Jag har nu roat mej med att läsa lite gamla inlägg som du har skrivit från 2011, och upptäckte att du visst har vetat vem Legolas är. Varför skriver du nu att du inte vet vem han är?

"trollet " sa:
Tja!
Jag har nu roat mej med att läsa lite gamla inlägg som du har skrivit från 2011, och upptäckte att du visst har vetat vem Legolas är. Varför skriver du nu att du inte vet vem han är?
Vet vem han är på forumet men vet inte vem han är. Verkar på många här som om jag känner honom. Tror nog många här känner honom privat vilket jag inte gör.

"trollet " sa:
Tja!
Oj vad ni tycks vara upptagna här. Måste ha otroligt tråkigt i erat liv

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
A
J
Svar