Skall kolla in pensionist gettot någon gång, körde ju förbi i höstas men var ju så lång kö med rullatorer in till stan så fortsatte mot Bangkok

Tyvvär verkar det inte finnas några bra skolor där, men kanske är förklarligt, varför ha en skola i farmor och farfars by typ, är väl ålderdomshemmen som ligger på rad här

5555
Nä men vet inte om HH passar mig och hamna i ett Svenskgetto, bor ju i en village nu för första gången med bara faranger och lite Thaifruar, första gången jag bor i en så farangtät village och trivs inte riktigt med det, inte så att jag sitter och vantrivs men har inte hamnat rätt än

en flytt är nära och jag har bara bott här i 9 månader

.
Grannarna är ju bara där på semester och fest hela tiden känns det som, fast vi har hamnat på den värsta gatan, med grannar som partajar mest, granngatorna är mycket bättre.
Är väl en kanon village om man är nere för att festa och ha kul, medelåldern är inte så hög, kanske runt 45-50 på dom som sitter där och dricker par öl dagligen, glatt humör brukar dom vara på, flera Svenskar bor det här.
Så för dom som söker det är det en bra village.
Men ingen village för mig, jag vill mer ha en lugn village där det inte känns som man är på en semestertripp när man går på utsidan på kvällen och hör grannarna supa och skråla.
Jag vill inte att ungarna skall växa upp och tro att det är såhär man beter sig, många av Thaikärringarna i villagen är rena fyllekärringar, partar lika mycket som sina gubbar.
Överdriver jag väl lite, är väl inte så illa, dom flesta hade nog trivts här i villagen men inte jag, ja vill inte ha någon fest runt där jag bor, vill ha lugn i byn
Vet iofs redan vilken village jag vill bo i men fanns inget hus för under 50.000 baht där sist, så väntar på att ett av dom billigare husen där skall bli ledigt