Fast boende ELLER turist i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Till mig sa dom att dom inte skickade alls för dom kunde inte få min adress bekräftad, jag fick skicka en fullmakt till farsan så fick han hämta ut en och skicka sen fick jag koden mailad till mig när jag hade bekräftat att jag hade mottagit dosan. Swedbank, men jag har läst om andra som fått den skickad till sig.

Sorry Jonas ,helt fel , jag har ändrat min adress hos Skatteverket via internet , du skall då naturligtvis ha ett B :)ank ID så du kan legitimera dig :D

Jag har bank id annars hade jag ju inte kunnat logga in. När jag koggar in står det att jag inte kan ändra adress utomlands, var hos skatteverket i Juni och fick en blankett adressändring för utlandsboende.
Hur gjorde du för att registrera din utlandsadress på skatteverkets sida precis som med Svensk?
För du är väl också utskriven från Sverige som jag är.

"Jonas " sa:
Jag har bank id annars hade jag ju inte kunnat logga in. När jag koggar in står det att jag inte kan ändra adress utomlands, var hos skatteverket i Juni och fick en blankett adressändring för utlandsboende.
Hur gjorde du för att registrera din utlandsadress på skatteverkets sida precis som med Svensk?

Det var inte så svårt , loggade in ,valde kontakata Skatteverket via E mail. mailade mina uppgifter samt fodrade svar på att ändringen utförts .. Kollade sen själv att min nya adress är införd vilket den var . Senast igår när jag checkade mitt skattekonto så fann jag min korrekta adress i Pattis...

Men som du flyttar runt så kanske de tröttnat ;D ;D ;D ;D

Ok, det testade jag aldrig ;) jag loggade in på mina sidor och gick till adressändring som man kan göra som bosatt i Sverige och ändra direkt på skatteverkets hemsida, men den tjänsten fanns inte tillgänglig längre som utflyttad.
Så dom godkänner e-mail då vet jag det tack

"Jonas " sa:

Det sköter dom automatiskt då man söker sinkskatt, ingen pardon där inte.
Fk var ännu värre, fick av dom ett brev en månad senare att jag ANSÖKT om utträde från FK.
Hade inte ens loggat in hos dom, dom skrev ut mig 18 månd, returaktivt T.O.M.samma datum som min sista utresa var från Swe.
Idioter, men då vet man att SKV skickar uppgifter, till åtminstone FK, kanske flera andra myndh. med.

Där har du fel Kycklingen, det beror numera vilken sorts människa du är,är du rätt människa så får du allt du pekar på. Men har du bott där i hela ditt liv, skattat och jobbat aslet av dig får du inte ett skit.

"cumulus " sa:
Detta stämmer inte med NORDEA. Min dosa kom så fint hit till mig.Jag har registrerat min utlands-adress hos NORDEA.

Nordea är ingen bank, det är ett gammalt slitet låneinstitut som alla som inte fick jobb på en riktig bank fick anställning på. I början av 90 talet var det t.o.m. kassörskorna på posten som skötte deras bostadsutlåningar.

"Långeman " sa:
Det sköter dom automatiskt då man söker sinkskatt, ingen pardon där inte.
Fk var ännu värre, fick av dom ett brev en månad senare att jag ANSÖKT om utträde från FK.
Hade inte ens loggat in hos dom, dom skrev ut mig 18 månd, returaktivt T.O.M.samma datum som min sista utresa var från Swe.
Idioter, men då vat man att SKV skickar uppgifter till åtminstone FK, kanske flera andra myndh. med.

EXAKT mina erfarenheter också. Skillnaden är väl bara att du kallar folk för idioter när dom gör ett grandiost jobb. Vilken service dom ger oss nu med detta med ut och inskrivning, och med kontakten med de olika myndigheterna.

Jag är full av beundran och kan inte ge dom nog med rosor. Kanske en ljusare syn på livet inte skulle skada vissa...

"Jonas " sa:
Ok, det testade jag aldrig ;) jag loggade in på mina sidor och gick till adressändring som man kan göra som bosatt i Sverige och ändra direkt på skatteverkets hemsida, men den tjänsten fanns inte tillgänglig längre som utflyttad.
Så dom godkänner e-mail då vet jag det tack

Obs!! Endast om du skriver till dom då du är inloggad, annars funkar det inte.

"Långeman " sa:
Nordea är ingen bank, det är ett gammalt slitet låneinstitut som alla som inte fick jobb på en riktig bank fick anställning på. I början av 90 talet var det t.o.m. kassörskorna på posten som skötte deras bostadsutlåningar.

Vet inget om det negativa du pratar om NORDEA i början av 90;talet, och att postens kassörskor skötte saker och ting.

Det lilla jag VET för jag gjorde affärer med dom faktiskt med start 1987, och än idag!! Och dom har alltid för mig varit REKO och skött sig riktigt bra.

Jag var kund på olika NORDEA kontor, men började på kontoret på Järntorget, och det sköttes då INTE av några kassörskor.... NÄ NORDEA är en bra bank, mycket bra bank faktiskt!!

Var det inte Nordea som lånade en massa pengar från staten när den så kallade "Bankakuten" var öppen på 90-talet? Jag vill minnas att det var så. Frågan man ställer sig blir då automatiskt - Betalade dom någonsin tillbaka det där lånet? ???

Nordea är Nordens största bank, både vad gäller omsättning, antal konton, vinst etc.

Nordbanken blev uppköpta av PK-Banken (som Phonta skriver om så drevs denna oftast via postkontoren), efter uppköpet profilierade sig dock banken som Nordbanken.

Götanbanken som bytte namn till Gota banken hade Trygg Hansa och SPP som stora ägare. Denna bank dfrabbades hårt i bankkrisen i början på 90-talet eftersom de lånat ut stora belopp på fastighetsmarknaden som dör i och med höga räntor, som uppstod pga att Sverige lånat stora belopp och kronan försvagades kraftigt. Riksbanken höjde då räntan kraftigt (upp till 500% för lån över dagen) för att behålla pengarna i landet.

Staten bildade en bankstödsnämn för att hjälpa bankerna, man hjälpte bara statligt ägda banker. Staten tog över ägandet av Gota banken, för en sympolisk summa. Staten ägde stora delar av Nordbanken, köpte även upp de delar man inte ägde. Man avveclade de förlusttyngda delar av Nordbanken och Gota banken och slog ihop dessa banker till en ny Nordbanken.

De förlusttyngda delarna tog staten hand om och satte flera fastighetsbolag i konkurs och tog över fastigheterna som var pantsatta.

Till Nordbanken sköt man till 63 miljarder kronor.

Dessa pengar betalades aldrig tillbaks då banken var statlig till 100%.

Senare under 90-talet gick Nordbanken och Merita i Finland tillsammans och senare gjorde man fussioner med några danska och Norska banker och bildade Nordea. De senaste åren har staten sålt av stora delar av sitt ägande och man har fått tillbaks betydligt mer än de pengar man köpte Nordbanken för plus de 63 miljarder (vill minnas jag sett en siffra på 200 miljarder).

Vart dessa pengar har gått vet vää Phonta ;)

Vi är fullständigt OFF TOPIC nu och ber Er att hålla Er till ämnet. Finns säkert människor som är verkligen intresserade av trådämnet.....

Så rensa gärna moderatorer i ämnet som jag startade, inga problem för min del, ta även bort mina egna OFF TOPIC-inlägg, inga problem....

"Berralund " sa:
Var det inte Nordea som lånade en massa pengar från staten när den så kallade "Bankakuten" var öppen på 90-talet? Jag vill minnas att det var så. Frågan man ställer sig blir då automatiskt - Betalade dom någonsin tillbaka det där lånet? ???

Nepp , inte ett korvöre

"Berralund " sa:
Jo de är sant, är inte kund där och jag väntar fortfarande på att få tillbaka en peng som vi betalade på skattsedeln. Det är säkert fler som väntar !!
Det är nu mer kassörskorna som sitter som chefer där !!

"Liverpool " sa:
Jo de är sant, är inte kund där och jag väntar fortfarande på att få tillbaka en peng som vi betalade på skattsedeln. Det är säkert fler som väntar !!
Det är nu mer kassörskorna som sitter som chefer där !!

En riktig skitbank är det , till och med sämre än Swedbank ,och det är riktigt dåligt kan jag säga de de heller inte är bäst ....sammantaget så är bankerna skit överlag , djävl... utsugare :mad:

Om man som person är riktigt bitter och negativ i stort sett i precis allting i sitt liv, så smittar det inte bara av sig på omgivningen.

Det smittar också den personens egna jag, och skapar ett alter ego, som inte längre blir ett alter ego, utan en ny personlighet, som inte ser något roligt, positivt, eller kul alls, varken i sitt egna eller någon annans liv.

Fy fan vilket sätt att leva på....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
A
J
Svar