A
Anonym
Gäst
Hur gör ni när ni ankommer till Thaialnd ??
Jag fyller i arrivalcard som jag skall , då med min adress som jag åker till i Isaan , sedan efter tre fyra dagar så kommer jag att landa i Pattaya , där blir det hotellets problem ,detta vet jag redan
Men , jag trodde i min enfald att det jag anger i Arrivalcard på Suwan skall räcka , men enligt lagen skall jag tydligen enligt Pattayas migrationsofficer anmäla mig på ort och ställe inom 24 timmar ... Min Danske vän vän äger en Condo på Pratumnak i Pattaya , han fyller i den adressen på Suwan ,sen åker han till sin Condo , klart , Trodde han i alla fall
,, Han var där tre veckor , sedan skulle han köpa en MC och åkte till Migrationen i Jomtien ,, då för ett Certify of residens , vad han fick var en bot på runt 6000 thbt , varför ? Jo, han skall trots allt enligt Migrationsofficeren anmäla sig på Migrationen inom 24 timmar från att han kommer till Pattaya ,,Upp en trappa och böta .. inget att välja på . Vad skall jag samt alla andra göra när jag/vi kommer till Isaan , skall jag åka 40 svenska mil till Buriram för att anmäla min ankomst till byn i Isaan ... Hur gör ni , någon som fått böta ..????
Jag fyller i arrivalcard som jag skall , då med min adress som jag åker till i Isaan , sedan efter tre fyra dagar så kommer jag att landa i Pattaya , där blir det hotellets problem ,detta vet jag redan