30 grader i februari

Hela Thailand är de riktiga Thailand , där de inte är turister som dominera och turist getto .

Det blir ändå fel att kalla de mindre påverkade delarna av Thailand för det för riktiga Thailand. Det här är en utveckling som Thailand har haft de senaste årtiondena, och är nu som helhet ett riktigt Thailand av idag. En längre bit tillbaka i tiden innan dess var det kineserna som kom i massor, och någonstans där emellan antar jag att det "riktiga Thailand" var hela Thailand utan undantag. ;)

Jag tycker ju också att de mindre påverkade delarna av Thailand är trevligare, men Thailand är ju vad det är (på gott och ont, men iaf inte samma som för 30 år sedan). :)

Vad jag menar med det riktiga är det genuina, det som är opåverkat av massturismen. Visst har turistområdena sin tjusning men många missar hur landet egentligen ser ut och fungerar. Nu upptäckte jag Thailand och började älska landet när jag var turist bl a på Phuket och i Hua Hin men landet har ju så oerhört mycket mer att erbjuda.

Det är synd om alla som fastnar på en resort och sedan knappast kommer därifrån, kanske har man t o m All Inclusive. Då missar man så mycket vilket är väldigt tråkigt.

Vad jag menar med det riktiga är det genuina, det som är opåverkat av massturismen. Visst har turistområdena sin tjusning men många missar hur landet egentligen ser ut och fungerar. Nu upptäckte jag Thailand och började älska landet när jag var turist bl a på Phuket och i Hua Hin men landet har ju så oerhört mycket mer att erbjuda.

Det är synd om alla som fastnar på en resort och sedan knappast kommer därifrån, kanske har man t o m All Inclusive. Då missar man så mycket vilket är väldigt tråkigt.

Phuket var min första kontakt med Thailand. :) Hehe, nu inser jag att det ju faktiskt var 30 grader i Februari för mig i 2002. På mitt sätt och helt annat än i den här tv-serien iofs... ;)

Jag är dock positivt inställd till turistorterna, för det skulle inte alls vara kul för mig om turisterna vore jämt utspridda över hela Thailand. :)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp