SV: 40 grader i april - i Isaan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det här med att komma till värmen, själv så är det ju olidligt den första tiden men jag vänjer mej rått fort. Däremot frugan är som dej Lego helst Ac i sovrummet. Fan jag skickar upp na till dej :D
Är det inte så att kroppen reglerar värme och kyla på så sätt att blodet blir tunnare resp. tjockare vid olika temeraturer.
Det verkar dessutom som om allla tål värme och kyla olika, eller har lättare för att anpassa sej.
Tror jag ???

"legolas " sa:
Mats, i all välmening.. Det är ju inte meningen att du skall sudda ut dig själv fullständigt bara för att du är kär som en klockarkatt ;D ;D

Tala om du hur DU vill ha det, och så får ni JÄMKA. För låter du henne vinna ALLA slag nu, så är du helkörd efter ett tag glöm inte det... helt körd...
Eller kör med den romantiska grejen, att jag kan ju inte ligga tätt och gosa med dej i den här värmen vi klibbar ju ihop :D :D

A/C är fusk.
Ni har för tusan inte åkt till värmen för att få lunginflammation.
Nej ingen A/C.
Sovrummet säger någon. Ok kyl ner det stäng av A/C och gå lägg er. Så långt kan jag sträcka mig.
Kan för tusan inte sova med en stor brummande maskin i sovrummet.
Pallar ni inte 40 grader. åk hem till Sverige och frys.

Absolut A/C i sovrummet. Inte bara för temperaturens skull men även för fukten och oljuden från hundar och tuppar utanför. Vår döljer detta effektivt. Har den inställd på 26 grader, då blir det inte för kallt. Jag har aldrig blivit sjuk av den i huset, däremot har det blivit kraftiga förkylningar på hotell.

"kentbra " sa:
A/C är fusk.
Ni har för tusan inte åkt till värmen för att få lunginflammation.
Nej ingen A/C.
Sovrummet säger någon. Ok kyl ner det stäng av A/C och gå lägg er. Så långt kan jag sträcka mig.
Kan för tusan inte sova med en stor brummande maskin i sovrummet.
Pallar ni inte 40 grader. åk hem till Sverige och frys.
Du kanske tycker aircondition är för kostsamt för dig därför denna avoga inställning.

kostsamt, knappast. får en bra AC för 20,000 batrh installerad och klar här nere.
Nej jag finner ingen mening med att betala 7 - 8 tusen för att komma till värmen och sedan sitta i vid en AC.
Då kunde jag ju lika gärna stannat hemma.

Ungefär som de flesta solturisterna.
Betalar tusentals kronor för att sitta i skuggan och dricka.
Även om spriten är dyr är i Sverige, så hadde de nog sparat pengar på att supa hemma istället.

Aircondition använder man i sovrummet nattetid och det är inte inköpspriset jag tänker på.Det är en engångskostnad.Det är som vanligt driften som kostar pengar varje månad.Men du kanske kör med solenergi? 8)

Priser och bekvämlighet???? ??? ??? ???
För 5 år sedan köpte jag 3 st ac installerade och klara i sattahip för 16700 thb för alla.
Driftskostnaderna är inte så stora om man använder med förnuft och då tar inte hälsan skada.
Normalt använder man inte ac, endast om det skulle bli för "mycket" så att man lider.

Ac ska bara sänka temperaturen max3 till 4 grader för att inte frysa bort all fukt i luften
för det ar skadligt, bland annat av många stora temp hopp och uttorkade luftrör.

Ex thai taxi kör gärna med full kyla för de tror vi vill det eller är det för att visa att de kan. Tar man ner tempen 3 grader käns det kallt när man går in.
;D ;D ;D
Sovrummet???kan va skönt om man har "hårt arbete", normalt inget då huset har tagit bort en del värme naturligt. Sen bor vi där det inte växlar så mycket i temp uner året för vatten hjälper ju till, sjöbris 8)
Vi har en i sovrummet en i gästrummet och en som vi inte använder i vardagsrummet.
Priser och driftskostnader är ju lite upp till var och en, hur man köper och använder.

Viktigast är att man är medveten om skadan som kan uppstå om man kyler för mycket
:nod: :nod: :nod:

Säger som så att vad fan ska man i Thailand att göra om man ska dit och klaga på värmen. Ju varmare ju bättre. Gå och klippa en fotbolls plan i 40 grader det är livet det.

"hillmer " sa:
Säger som så att vad fan ska man i Thailand att göra om man ska dit och klaga på värmen. Ju varmare ju bättre. Gå och klippa en fotbolls plan i 40 grader det är livet det.
Om man inte kan sova i 40 graders värme skaffar man väl aircondition.Vad är det för konstigt med det?Bor man i Thailand vill man ju njuta av livet.

"hillmer " sa:

Som flera andra har påpekat så är det väl inte värmen som är den största anledningen till att åka till Thailand.

Den största anledningen för mig i alla fall är det Thailändska folket i allmenhet och en familj i särdeleshet!

Så visst kan man gnälla på värmen samtidigt som man gillar landet.. ;)

//Peo

Självklart är det allt underbara som hör till Thailand som gör att man vill vara där. Ville bara se vad jag skulle få för svar och hur många som skulle reagera. Mett ett är sant i alla fall och det är att jag gillar värmen. Vill inte ha Ac utan tycker bättre om fläckt. Har inga problem med värmen utan kan ligga på stranden i solen i stort sätt hela dagen eller vara ute och gå i ett par timmar. Mvh Hillmer

"hillmer " sa:
Självklart är det allt underbara som hör till Thailand som gör att man vill vara där. Ville bara se vad jag skulle få för svar och hur många som skulle reagera. Mett ett är sant i alla fall och det är att jag gillar värmen. Vill inte ha Ac utan tycker bättre om fläckt. Har inga problem med värmen utan kan ligga på stranden i solen i stort sätt hela dagen eller vara ute och gå i ett par timmar. Mvh Hillmer

samma göller för mig, men har ac bara ifall attman skulle behöva den av någon anledning för det är ju inga höga. kostnader att skaffa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
14
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar