30 grader i februari, omröstning

Vad tycker ni om TV-serien "30 grader i februari"?

• Tja, den duger som underhållning!

Röster: 10 33.3%
  • Skandal, verklighetsfrämmande! Sämsta eländet på länge!

Röster: 3 10.0%
  • Jättebra, kan knappt vänta på nästa avsnitt!

Röster: 13 43.3%
  • Skärpning SVT, bättre kan ni allt!

Röster: 3 10.0%
  • Kan väl slötitta om det inte finns något bättre!

Röster: 1 3.3%

• Totala väljare
    30

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Rolf " sa:
Är vaken sitter på ett [¤#@@¤%] tåg. Så vitt jag vet så är det svt som sänder och en del betalar licens för det och av dom pengarna går en del till detta. Lego betalar ingen licen så han får inte klaga :D

Han hade en åsikt och det får man ha oavsett sen om du vill kalla det klaga e upp till dig
men svt har lagt ut den så alla ska kunna se och även tycka vad man vill, även den som inte har tv i sverige
Åsikter är alltid fria

Så var tredje avsnittet avklarat och jag tycker att det är bra. Bra skådespelare och hyfsad handling. Synd om stackars Glenn....

Kan knappt vänta tills nästa måndag!!

Ja alla kan ju inte ha samma smak och tur är väl det. Både frugan och jag gillar den skarpt och jag har inte sett Bergmans ande än. Åkte han till Thailand någon gång? ;) ;)

Nej det skall bli intressant att se vad som händer med de olika karaktärerna i serien framöver. :)

Jodå lego, jag förstod alldeles utmärkt. Missade du smilisarna i inlägget? Den enda Bergmanfilmen jag har klarat av att se till slutet är Fanny och Alexander, jag är inte så tung och deprimerande i sinnet som han var.

Men jag tycker fortfarande inte att I B:s ande svävar över serien, så blytung är den inte. 8)

Jo hon förstår ganska bra. Och hon blir arg för hon tycker att Thai blir svartmålade genom att man visar barlivet. Hon har ju inte den bakgrunden och tycker sig märka att folk drar alla över en kam.

Själv ser jag inte ner på någon, bakgrunden har ingen betydelse. Och än en gång - man måste ta serien för vad den är - en TV-serie med skådespelare. Det har hon insett.

"legolas " sa:
Ja där ser man. Kul att höra Berra hur du hade det hemma bara. Jag förstår att de snear till när någonting är negativt om Thailand. Thai är ju ofta sådana att hur jävligt dåligt det än är i Thailand, så får man inte kritisera överheten eller landet i övrigt, har jag märkt i alla fall.

legolas
Tycker du det är märkligt?? Samma överallt i stort sätt. :D

Har inte sett ett endaste avsnitt av"30 grader i februari", så en kan inte vara med och rösta och tala om vad man tycker om serien.
Just! för att det saknas en röstmöjlighet: Har inte sett den..

Fem alternativ, men inget 6:e : "har inte sett den, kan inte uttala mig!"

1: Jättebra, kan knappt vänta på nästa avsnitt!
2: Tja, den duger som underhållning!
3: Kan väl slötitta om det inte finns något bättre!
4: Skärpning SVT, bättre kan ni allt!
5: Skandal, verklighetsfrämmande! Sämsta eländet på länge!

"legolas " sa:
What???
Finns väl röstningsmöjlighet för alla eller? kanske du missat att betala prenumerationen på Chaimai
;D ;D ;D

Du känner mig gott vid det här laget, Hästen, licenser och prenumerationer är spöken för mig ;)

"kjell.t " sa:
Legolas
Du måste förstå, han är ju nyhetsredaktör
:P :P :P

Kjelle!
Och, med det menade du vad??

Eller vill du bara ha ett oväntat trevligt besök av mig när är i LOS nästa gång. :thumbsup: :thumbsup:

"Jo-Be " sa:
Fem alternativ, men inget 6:e : "har inte sett den, kan inte uttala mig!"

1: Jättebra, kan knappt vänta på nästa avsnitt!
2: Tja, den duger som underhållning!
3: Kan väl slötitta om det inte finns något bättre!
4: Skärpning SVT, bättre kan ni allt!
5: Skandal, verklighetsfrämmande! Sämsta eländet på länge!

Du känner mig gott vid det här laget, Hästen, licenser och prenumerationer är spöken för mig ;)

Kjelle!
Och, med det menade du vad??

Eller vill du bara ha ett oväntat trevligt besök av mig när är i LOS nästa gång. :thumbsup: :thumbsup:

Ta det som du vill, du e ju nyhetsredaktör, eller att detta inte e intresant för det är inga nyheter eller att du e dålig nyhetsredaktör. Helt upp till dig hur du känner dig.
;D ;D ;D
Men du är alltid välkommen bå besök, brukar liva upp vardagen!

Kära medlemmar!

Det ligger till så här: Det kom fram önskemål om att endast thailandsrelaterade ämnen skall synas för icke inloggade, därför syns denna tavla enbart för inloggade.

När jag skapade tråden lade jag den här, tyckte det var ett gränsfall var jag skulle lägga den. Men jag skall flytta den till Allmänt thailandsforum nu så kan alla se den.

MVH
Berra

Både frugan och jag tycker serien är en av de bättre svenska serierna, i vart fall på ett bra tag. Men man får ju inse att den är en spelfim som utspelar sig i ett turistgetto som bara tillfällighetsvis råkar ligga i Thailand. Kunde ju lika gärna utspela sig på mallorca, egentligen.
Och här på forumet finns väl inte många som tror att Pathong är ett bra exempel på "hur det är i Thailand"? Det vore ju som ett reportag från Reperbahn i Hamburg, med ambitionen att beskriva europa...
Men tar man serien för vad den är så tycker jag nog den artar sig bra!
-Fast jag är å andra sidan känd för min dåliga smak....

"Birger " sa:
Och här på forumet finns väl inte många som tror att Pathong är ett bra exempel på "hur det är i Thailand"? Det vore ju som ett reportag från Reperbahn i Hamburg, med ambitionen att beskriva europa...

Detta är väl det stora problemet med serien, att de som inte har egen erfarenhet från andra delar av thailand faktiskt tror att serien beskriver hela landet och hela folket.

Speciellt illa blir det när man endast har de vinklade reportagen man har fått ifrån Aftonbladet på senare tid och denna serien som underlag för sina värderingar av Thailand.

//Peo

Som Birger sa: Man måste se serien för vad den är - en TV-serie. Det är ju förbannat tråkigt att tidningarna inte kan skilja på dikt och verklighet. Frugan och hennes kompisar är ju rädda att den späder på det dåliga ryktet, men dom gillar att titta på den ändå.

Har nu sett två avsnitt av serien o själv har ja flinat gott ett par tillfällen
okey e ju lite vinklad men de e ju inte första gången

Va bara åldern på den kärlekskranka som va fel han skulle väl varit en 60 så hade den ju speglat allt 8) (ironi om ni inte fattar )

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp