30 grader i februari, omröstning

Vad tycker ni om TV-serien "30 grader i februari"?

• Tja, den duger som underhållning!

Röster: 10 33.3%
  • Skandal, verklighetsfrämmande! Sämsta eländet på länge!

Röster: 3 10.0%
  • Jättebra, kan knappt vänta på nästa avsnitt!

Röster: 13 43.3%
  • Skärpning SVT, bättre kan ni allt!

Röster: 3 10.0%
  • Kan väl slötitta om det inte finns något bättre!

Röster: 1 3.3%

• Totala väljare
    30

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"glimten66 " sa:
Har nu sett två avsnitt av serien o själv har ja flinat gott ett par tillfällen
okey e ju lite vinklad men de e ju inte första gången

Va bara åldern på den kärlekskranka som va fel han skulle väl varit en 60 så hade den ju speglat allt 8) (ironi om ni inte fattar )

;D ;D ;D Helt med dig

Ser ju på dina bilder att du e lika "fet" som jag HA HA

ren skär underhållning. story bygger mycket på svenska fördomar om thailand och även en och annan fördom som thailändare har mot svenskar.
men underhållande

"kentbra " sa:
ren skär underhållning. story bygger mycket på svenska fördomar om thailand och även en och annan fördom som thailändare har mot svenskar.
men underhållande

;D ;D ;D
Du hittade de rätta orden. Grattis
"kentbra " sa:
men underhållande

Det där var verkligen orden jag har letat efter hela tiden. Karma för dom!

"legolas " sa:
Helt rätt där PEO, Aftonbladet ensamma har nog skapat en grymt dålig PR för Thailand, och alla kärringar hemma har fått fog för sina tveksamheter om Thailand.

Aftonbladet är nog skyldigt till nästan alla svenska "pogromer" från proffs boxningshetsen på sextiotalet, över hetsen mot pr*stituerade resulterande i könsköpsförbudslagen, till "mosa Monakampanjen" och kravet på tryckfrihetsinskränkningar avseende SM-folket osv, osv.
En svensk förbudslag börjar som regel i aftonbladet.
Här borde jag formulerat mig bättre, men jag brottas med en betraktelse över vinets förbannelse och den upptar mitt sinne. Den kommer nu, men i annan tråd.

"Birger " sa:
Aftonbladet är nog skyldigt till nästan alla svenska "pogromer" från proffs boxningshetsen på sextiotalet, över hetsen mot pr*stituerade resulterande i könsköpsförbudslagen, till "mosa Monakampanjen" och kravet på tryckfrihetsinskränkningar avseende SM-folket osv, osv.
En svensk förbudslag börjar som regel i aftonbladet.
Här borde jag formulerat mig bättre, men jag brottas med en betraktelse över vinets förbannelse och den upptar mitt sinne. Den kommer nu, men i annan tråd.

Ta ett glas till för då hittar du ju sanningen, snygt jobbat
Där satt den karman

Du har rätt Legolas "fördom" är ett dåligt ord.
Serien bygger på genomsnitts svensson föreställning om Thailand.
Vad sedan folk tror och hur de upplever saker och ting är ju upp till den enskilde.
När en person upplever stranden som lugn och gemytligt kan en annan tycka den död och öde. Det som händer är att personen lägger till sina personliga åsikter.
När sedan flera stycken instämmer så kan det lätt uppfattas såsom en fördom.

Serien som sådan hjälper tyvärr bara till att ge folk förutfattade åsikter om Thailand.
Detta är väl inget nytt inom tv-underhållning. Genom att få folk att skratta, gråta eller bli förbannade så väcker man känslor hos dem. Det är detta som gör att de väntar en vecka och sedan tittar på nästa avsnitt. Under tiden diskuterar man med vänner och bekanta om det som har hänt och vad man tror kommer att hända.
På detta sätt bygger producenten upp ett behov av att se vad som händer nästa gång.
Det är ju trots allt bara ett kommersiellt beteende och serien är skriven, producerad och sänds bara för ekonomisk syfte.
Hadde tvkanalerna bara sänt faktaprogram så hadde de inte haft många tittare.

Men nu till det viktigaste som många verkar ha glömt.

OM MAN INTE GILLAR DET MAN SER PÅ TV.
SÅ FINNS DET EN KNAPP ATT STÄNGA AV DEN.

Ingen tvingar oss att titta på något vi inte tycker om.
Detta tycks många ha glömt. DEN FRIA VILJAN.
Så gillar ni inte det ser, varför tittar ni på det då. Är det bara för att ha något att gnälla över senare. Fasen är inte världen full av gnällspikar redan, behöver vi verkligen fler.
Nej jag säger som Hasse och Tage " Har du inge roligare att prata om , kan du hålla käften" inte riktat till någon särskild person, utan bara rent allmänt.

Legolas hade den gått på bio så hade den vunnit en Oskar ... ja lovar ;)
O Glen för bästa manliga huvudroll ;D

"legolas " sa:
Tillbaka till ämnet då äntligen!!

Idag tisdag såg jag del 4 av 10 omöjliga avsnitt av denna serie. kan börja med att säga att jag förstår varför denna serie visas på måndagar av alla dagar i veckan.....Serien är ungefär lika bra och underhållande som en måndag.

Jag måste säga att jag vidhåller min åsikt som jag nämnt tidigare. första avsnittet tyckte jag var segt som sjutton. 2:a avsnittet var ganska underhållande tyckte jag. Del 3 och nu del 4 är rent ut sagt sega, tråkiga och gråtiga till förbannelse.

jag fattar inte hur folk kan se fram emot sådant här skräp, men det är ju bra att smaken är som baken, men i detta fallet så räcker det inte med "delad" det handlar om en hel jääkla "canyon" emellan tycke och smak oss människor emellan, i alla fall vad det gäller denna serie...

Alla lipade och grinade, ingenting lyckades för någon av personerna i filmen, se bara:

- Pong, ungdomen som var munk och som började tända till på liltösen som lever på happiness, han deppade ihop fullständigt, Hon fanns inte på stranden.
- Lilltjejen åkte till stranden, men för sent och missade Pong, skitknäckt...
- Maria lundqvist (mamman på happines) deppade och hade sig... grannbygget knäcker henne antagligen......
- tanten som var gift med kjelle bergqvist, hon deppar som fan hela tiden och är
en riktig klumpeduns, va sjutton har dom grävt fram henne någonstans..
- Glenn sedan, ja har den killen var glad överhuvudtaget nån gång i filmen???

Nä fy sjutton, hade den gått på bio så hade jag aldrig i detta livet betalt en sekin för att se skiten. Nu tittar man mest för att reta sig på den, och kunna vara med i pratet när andra pratar om denna struntserie med NOLL underhållningsvärde för mig!!

legolas ;) ;) ;)

Ingen klandrar dig om du slutar att titta på serien 8)

"legolas " sa:
Tillbaka till ämnet då äntligen!!

Idag tisdag såg jag del 4 av 10 omöjliga avsnitt av denna serie. kan börja med att säga att jag förstår varför denna serie visas på måndagar av alla dagar i veckan.....Serien är ungefär lika bra och underhållande som en måndag.

Jag måste säga att jag vidhåller min åsikt som jag nämnt tidigare. första avsnittet tyckte jag var segt som sjutton. 2:a avsnittet var ganska underhållande tyckte jag. Del 3 och nu del 4 är rent ut sagt sega, tråkiga och gråtiga till förbannelse.

jag fattar inte hur folk kan se fram emot sådant här skräp, men det är ju bra att smaken är som baken, men i detta fallet så räcker det inte med "delad" det handlar om en hel jääkla "canyon" emellan tycke och smak oss människor emellan, i alla fall vad det gäller denna serie...

Alla lipade och grinade, ingenting lyckades för någon av personerna i filmen, se bara:

- Pong, ungdomen som var munk och som började tända till på liltösen som lever på happiness, han deppade ihop fullständigt, Hon fanns inte på stranden.
- Lilltjejen åkte till stranden, men för sent och missade Pong, skitknäckt...
- Maria lundqvist (mamman på happines) deppade och hade sig... grannbygget knäcker henne antagligen......
- tanten som var gift med kjelle bergqvist, hon deppar som fan hela tiden och är
en riktig klumpeduns, va sjutton har dom grävt fram henne någonstans..
- Glenn sedan, ja har den killen var glad överhuvudtaget nån gång i filmen???

Nä fy sjutton, hade den gått på bio så hade jag aldrig i detta livet betalt en sekin för att se skiten. Nu tittar man mest för att reta sig på den, och kunna vara med i pratet när andra pratar om denna struntserie med NOLL underhållningsvärde för mig!!

legolas ;) ;) ;)

Det där var en recension som hette duga men till 110% sann. Serien är lika underhållande som homorojder 8)

Kjell Bergqvist dumpad i havet, vem trodde det? Spänningen är olidlig, varför dröjer det en hel vecka nu? :(

Det bästa med serien är att thailändarna framstår som de mest kloka och vettiga människorna medans svenskarna är en bunt hysteriska, nervsjuka elaka egoister....
Häpp....
/Lars

Har nu sett det första avsnittet av serien på SVT play, den karraktären av person som Kjell Bergkvist spelar är skrämmande likt en kompis/vän jag hade förr, han behandlade sin flickvän/fru på exakt samma sätt eller med samma attityd, elak mot henne och så j*kla beräknande.
Det gick lite rysningar på ryggen, brrrr

Jo-be

"Lars " sa:
Det bästa med serien är att thailändarna framstår som de mest kloka och vettiga människorna medans svenskarna är en bunt hysteriska, nervsjuka elaka egoister....
Häpp....
/Lars

Haha, du har en poäng.

Har inte klarat av att se ett helt avsnitt av denna bedrövliga serie.
Den är sämre än både Skilda världar (eller vad den nu hette) eller valfri Thai-såpa.

Fast det djävliga är att verkligheten säkert överträffar denna serien, likförbannat.

Pallade inte att se hela avsnittet.Stängde av efter en kvart.
Tack gud för avstängningsknappen

Nu är du negativ igen Legolas.
Ett forum är för att diskutera. Då krävs det att det finns flera åsikter.
Hadde alla tyckt samma sak hadde det varit värre.
Jag är så elak så att jag kan tycka tvärt emot, bara för att få igång en debatt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp