4 årig flicka dödad av hundar.

Ja fattar du inte det så har du nog missat fler än en lektion i plugget. Vi vänder på det. Vilken nytta gör människan för denna planet tycker du?

Jag är inte vegetarian på långa vägar och har även varit med på älgjakt är väl bäst att tillägga så du inte tar mig för en militant vegan eller nått :)

Ok, du kunde inte redogöra för vilken nytta älgen gör i naturen, misstänkte starkt detta.

Älgköttet går i nödfall att äta om man maler det och blandar ut det med fläsk ock gör köttbullar, pannbiff, köttfärssås eller köttfärslimpa i övrigt tämligen oätligt.

Mera bensin på elden tack!

Ok, du kunde inte redogöra för vilken nytta älgen gör i naturen, misstänkte starkt detta.

Älgköttet går i nödfall att äta om man maler det och blandar ut det med fläsk ock gör köttbullar, pannbiff, köttfärssås eller köttfärslimpa i övrigt tämligen oätligt.

Sorry, smaken är som baken , delad :) Älgkött från mellansverige är enligt mig ganska likt vanligt nötkött i smaken . Inte behöver man blanda ut den till blandfärs , men smakar bra det med .. Någon direkt nytta mer än i min frys vet jag inte om älgen gör , men dess kalvar lär vara bra föda åt vargen :rolleyes:

55555 Ja någon kock verkar du inte va. Älgköttet är både näringsrikt och gott,, tänk dig älgkalops med potatis samt lite rödbetor till, sädan mat äter jag minst en ggn/mån, får nog många expats att slicka sig om munnen.

Sorry, smaken är som baken , delad :) Älgkött från mellansverige är enligt mig ganska likt vanligt nötkött i smaken . Inte behöver man blanda ut den till blandfärs , men smakar bra det med .. Någon direkt nytta mer än i min frys vet jag inte om älgen gör , men dess kalvar lär vara bra föda åt vargen :rolleyes:

Vargen däremot gör ju mycket stor nytta och har en given plats i den svenska faunan!

Pentylstubin nästa!

55555 Ja någon kock verkar du inte va. Älgköttet är både näringsrikt och gott,, tänk dig älgkalops med potatis samt lite rödbetor till, sädan mat äter jag minst en ggn/mån, får nog många expats att slicka sig om munnen.

Hej

Älgkött är jättegott och påminner enligt mig lite om kött ifrån vattenbuffel, det är lite grovt och kraftigt, själva äter vi med förtjusning både älg och rådjur samt hare, har stött på människor som av olika anledningar inte äter detta, själv fattar jag ingenting, enligt mig är viltkött godare än alla andra tamdjurs kött, just viltsmaken är något jag gillar.

Vi gör både kalops, dillkött, grillar, steker och kör långkok på både älg och rådjur, det enda kött som går upp mot viltkött är enligt mig nötkött ifrån en fullvuxen ko eller tjur alternativt buffel.

Mvh isan lover

Kock, nej det är jag inte.
När min sambo flyttade in så fick jag lära mej att vart i världen än en thaikvinna bosätter sej så är hennes residens att jämföra med en ambassad, alltså thailändskt territorium och det betyder att farangen inte får utföra en mängd olika arbeten däribland ingår att laga mat.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp