4 årig flicka dödad av hundar.

Själv är jag som sagt osäker på hur det kommer att gå när dessa pitbullhundar och rottweilers kommer att dra runt i flockar uthungrade nattetid och kanske utan ägare,
Beror kanske på att frugan som du sade är den som har utbildning ;)
Den var ju fruktans dålig. Tydligare person angrepp kan det väl inte bli.
Bättre du hade kommenterat, det han skrev om ang pitbullar som möjligt vis drar fram hungria, för att ingen tar hand om dem.

Den var ju fruktans dålig. Tydligare person angrepp kan det väl inte bli.
Bättre du hade kommenterat, det han skrev om ang pitbullar som möjligt vis drar fram hungria, för att ingen tar hand om dem.
Nej , inte alls Holmen , det handlar nämligen om utbildning , det tydliggjorde jag i tidigare inlägg , utbildning i genetik , på vilket sätt är det personangrepp . jag har läst genetik inriktat på just hundavel i ett program som syftade på att få bort defekter ur en specifik ras . Det hackas friskt här och man får nog tåla lite tillbaka ,, speciellt om man själv sätter saker på pränt för att framhäva sig själv hela tiden .Lite inblandning från andrar raser (annat blod) är aldrig fel i inavlade bestånd. Min fru är "bara " (Civil farmare ) men kan trots det ganska mycket om hundar beroende på att hon har lärt sig en del i Sverige ,tyckte det var mer ett skämt än ett påhopp :p Tycker fö , att denna tråd är uttömd , sjuka hundar samt en idiot till hundägare var orsaken till detta , har inget som helst med Soihundar eller machetes att göra .. Så fortsätt gärna detta tugg , men det blir utan min inblandning :thumbsup:

Senast redigerad av en moderator:
Nej , inte alls Holmen , det handlar nämligen om utbildning , det tydliggjorde jag i tidigare inlägg , utbildning i genetik , på vilket sätt är det personangrepp . jag har läst genetik inriktat på just hundavel i ett program som syftade på att få bort defekter ur en specifik ras . Det hackas friskt här och man får nog tåla lite tillbaka ,, speciellt om man själv sätter saker på pränt för att framhäva sig själv hela tiden .Lite inblandning från andrar raser (annat blod) är aldrig fel i inavlade bestånd. Min fru är "bara " (Civil farmare ) men kan trots det ganska mycket om hundar beroende på att hon har lärt sig en del i Sverige ,tyckte det var mer ett skämt än ett påhopp :p Tycker fö , att denna tråd är uttömd , sjuka hundar samt en idiot till hundägare var orsaken till detta , har inget som helst med Soihundar eller machetes att göra .. Så fortsätt gärna detta tugg , men det blir utan min inblandning :thumbsup:
Så varför svarade du inte på sakfrågan i stället kom du med person angrep, så uppfattade jag det i alla fall.
Men vad du menar är att alla skall ha utbildning, för att klara sig från förvildade hungriga pitbull.

Själv funderar jag på, vad gör en falang nattetid i skogen, i Thailand?...:)

Hej

Misstänkte att någon falang skulle undra detta, på nattetid kollar man fällor som har satts ut, man kan fiska ål och även fånga ormar och andra djur som är nattaktiva, man tappar ju också gummi nattetid och då kan man vara på väg hem ifrån eller till farmen, så det är mer folk än man tror ute på farmerna nattetid.

Mvh isan lover

Sen har vi förstås Phonta och dom som jagar på natten, att man tappar gummiträd på natten har jag hört talas om, varför vittja fällor på natten? tycker man kan sätta dessa i skymningen och vittja i gryningen, men sen, vad finns mer att göra för falang i skogen på natten?

Jag tror det snackas lite över huvet på varandra här. Klart att man som vuxen man, på dagtid, med rätt träning/utbildning samt inte lider av någon oro för hundar troligen slipper attackeras av hundar i Thailand. Åtminstonde dagtid runt soi nana eller åkandes i en taximeter :)
Nu händer det dock alldeles för ofta att småbarn och andra, som tydligen saknar kunskap, blir attackerade av hundar och ibland inte bara för alltid får hundskräck, blir lemlästade utan även faktiskt dör av sina skador.
All respekt till er som har hundar och kan ta hand om dom på rätt sätt men det är nog inte det som är faran här i Thailand. Jag har själv varit nära att bli attackerad, de kan komma upp en i taget tills de ser att man börjar bli orolig och sen börjar det skällas och kan gå vidare till sånt vi läser om eller ser på nyheterna.
Jag kör dagligen bil här i utkanten av Bangkok och ser att när solen börjar försvinna kommer det fram mer och mer hundar, en del ser riktigt jobbiga ut att möta obeväpnad så vad de kan göra både ensamma eller i grupp mot små barn eller äldre är ju otäckt bara att tänka på. Varför ska dessa få fortsätta diktera och begränsa folks liv?

Kort sagt, hundar utan ägare bör skjutas av direkt, onödigt och plågsamt för både dem och de som kommer bli drabbade med andra "lösningar". Finns över 700,000 herrelösa hundar varav häften i Bkk, vissa med rabies, som fortsätter skrämma och ge lidande åt omgivningen. Skulle någon närstående vara i fara skulle jag ta vad jag hittar och ingen hund kommer lämnas skadad som jag har chans att dräpa, vare sig det vore grannens eller en ägarlös.

/ SatanG

Senast ändrad:
Själv är jag som sagt osäker på hur det kommer att gå när dessa pitbullhundar och rottweilers kommer att dra runt i flockar uthungrade nattetid och kanske utan ägare,
Beror kanske på att frugan som du sade är den som har utbildning ;)
Men du Phonta.. du påpekar ju själv att dina kelgrisar är framavlade för syftet att ha ihjäl andra hundar, vara orädda (inte backa) och tåla mycket stryk. Tror du på fullaste allvar inte att de då kan utgöra ett större hot om de behandlas fel? En viss del av hundpopulationen kommer garanterat att ha olämpliga ägare. Min erfarenhet av dessa hundar är dessutom att de ofta ägs av människor som kan antas ha en avvikande åsikt om hur hundar skall behandlas än orföranden för den lokala kennelklubben. Läs pundare och kriminella som vill använda hunden som vapen. Tror du inte heller det skulle vara ett problem i samhället om vi ersatte moraknivar med automatvapen? För att använda en något extrem jämförelse. Morakniven används huvudsakligen för arbete men skulle i orätta händer kunna ställa till med dödlig skada men rimligtvis inte lika mycket som ett automatvapen. Jag skulle fördedra om kriminella endast hade tillgång till morakniv. Jag är duktigt less på den här diskussionen om att kamphundar är så snälla och kramgoa och att allt beror på ägaren. Erkänn istället att du har en för att de inger respekt och du tycker de är häftiga, förstärker din manlighet och eventuellt kan användas till jakt. Jag är uppvuxen ute på landet och känner en del jägare, ingen har någon kampund som jakthund. Vapen är inte heller onda i sig, det är den som håller i vapnet. Men likväl tillåter vi inte att de flesta har tillgång till automatvapen men vi tillåter tillgång till moraknivar.

Sen har vi förstås Phonta och dom som jagar på natten, att man tappar gummiträd på natten har jag hört talas om, varför vittja fällor på natten? tycker man kan sätta dessa i skymningen och vittja i gryningen, men sen, vad finns mer att göra för falang i skogen på natten?

Hej

Djur kan dö och plågas i dom fällor som används och dom kan även bli uppätna av andra djur, så vill människan förvissa sig om att sjäv få bytet så gäller det att vara snabb, för övrigt kan jag väl bara tillägga att det finns precis lika mycket att göra för en falang ute på natten i byarna som för en Thailändare, lever man tillsammans med byborna på det traditionella viset och har släktingar som är jägare och samlare så innebär det även att vara utomhus även på nattetid.

För egen del såg jag det som självklart och spännande, även lillpojken gillar att sova över i farmen, gå med ficklampa i mörkret och titta på dom djur som då dyker upp, samt följa med dom släktingar och vänner vi har ut i skogen på natten, för oss falanger är det ju ett alternativ till att se på djurprogram på tv och läsa om naturen, för Thailändarna är det ett sätt att försörja sin familj på.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp