Åka kommunalt i Bangkok

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej Kamrater!

Nu har vi äntligen fått biltullar i Stockholm och jag har börjat åka tunnelbana. Det var inte så dumt som jag trodde.

Min fråga gäller skaj-träjn i Bangkok hur det går till när man åker dom. Hur köper man biljetter? Vad kostar det och hur vet man var man ska av någonstans? :thumbsup:
 
""bosse_ringorm" " sa:
Min fråga gäller skaj-träjn i Bangkok hur det går till när man åker dom. Hur köper man biljetter? Vad kostar det och hur vet man var man ska av någonstans? :thumbsup:

Man köper kort i automater eller i kassan som finns vid spärrarna.

Priser

Automatiskt upprop av nästa station via högtalarsystemet i tågen. Både på thai och engelska (om jag inte minns fel...)

Mer info finns att ta del av här:

Allt du vill veta om Bangkoks Sky-Train

623px-Bangkok_Sytrain_Route_Map.jpg


// G
 
Den inviges ju för 1½ år sedan ungefär, när jag var där för ett år sedan så hade den precis krockat och var avstängd så jag har inte provat den. Den ska vara rätt fräsch vad jag har hört.

Ni har väl sett den inofficiella "Master-plan" för Bangkoks transportsystem. Den är inte klubbad på något sätt men den är färggrann och om den bli realitet så blir det riktigt sweet.

Så här organiserat kan det bli!

// G
 
:D :D Kan verkligen rekommendera Skai-traintågen, går snabbt från A-B
Snyggt och rent. Ur högtalarna kommer Stationsnamn på Thai och engelska. Billigt och åka också.



Hälsningar Nisse
 
Var i Bangkok i januari/februari i år några dagar.
Vi åkte både Sky-train och tunnelbanan.

Båda fungerar utmärkt och är väldigt billiga!
Prov åk dem!

Men tunnelbane och sky-train nätet täcker ju inte hela Bangkok så ibland så var vi tvugna att ta en taxi.
Provade aldrig att åka buss....
 
Bussnätet är utbrett men inte helt lätt att ta till sig som farang men det finns ett system (som jag inte greppat). Jag har åkt kommunala bussarna i Bangkok men bara med tjejen. Det är mycket billigt men inte helt snabbt iom trafiken i BKK. Det finns bussar med och utan AC. Med AC kostar mer, om man tycker 3-4 bath är mycket. :p

// G
 
Tror att jag håller mig till tunnelbanan och sky-train...

Det där med att åka buss låter riskabelt... :paranoid:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

H
Svar
71
Visningar
7 K
Hans Svensson
H
M
Svar
0
Visningar
754
Mike t d
M
A
Svar
1
Visningar
1 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
3 K
Anonym
A
G
Svar
15
Visningar
10 K
A
 
Tillbaka
Topp