Åka ensam till Thailand

Tycker man inte gör annat än springer till atm:en när man är där nere. Och några 300 kr per person räcker knappt till hotellet när man är i Bangkok, dock ingår då frukost så man iaf får ett mål mat om dagen ;) vill man på utflykt så får man gräva lite djupare i plånboken.

Tycker man inte gör annat än springer till atm:en när man är där nere. Och några 300 kr per person räcker knappt till hotellet när man är i Bangkok, dock ingår då frukost så man iaf får ett mål mat om dagen ;) vill man på utflykt så får man gräva lite djupare i plånboken.
Får ju från 127 bath och upp på Agoda i Bangkok då valde jag 2 stjärnor.
Kompis bor alltid billigt han reser mycket runt i världen och när han är någonstans vill han inte spendera mycket på boendet där skall han bara sova.
För mig han betalade 350 bath för ett rum jämter Nana skytrain stationen, jag var med och kollade på rummet.
Var en säng och toa/dusch.
Så reser man ensam till Thailand och skall luffa runt behöver det inte kosta så mycket.

Får ju från 127 bath och upp på Agoda i Bangkok då valde jag 2 stjärnor.
Kompis bor alltid billigt han reser mycket runt i världen och när han är någonstans vill han inte spendera mycket på boendet där skall han bara sova.
För mig han betalade 350 bath för ett rum jämter Nana skytrain stationen, jag var med och kollade på rummet.
Var en säng och toa/dusch.
Så reser man ensam till Thailand och skall luffa runt behöver det inte kosta så mycket.
Vi bor aldrig så länge i Bangkok, så då kan man "offra sig" lite bättre hotel

Jag hyr rum med toa,dusch, ac, fläkt,kylskåp och städning för 6000 baht i månaden Äter frukost på rummet och middag ute på Thaiställen så matkostnad blir ungefär 3000 baht i månaden Så jag klarar mig på 20000 baht i månad Skulle jag ha 40000 baht i månaden då skulle jag leva som en kung här

Jag bor inte i det riktiga Thailand därför att jag är herre i mitt eget hus och valde den vackra ön Phuket.
Nä väljer man phuket så kostar det.
Eg jäkligt fint i phuket men ryssarna och tuktuk maffian förstör hela stämningen så där vill man inte bo. Hua Hin är helt klart bäst sett till allt.

nmax så du tycker det är dyrt det jag betalar då Jag bor i kata beach så enligt gunnarg så bor jag i det riktika Thailand Finns billiga ställen även i Kata bara man vet vart man ska bo och äta

Detta är bara ett problem på västsidan och Phuket är så mycket mer.

Detsamma gäller ju för de flesta större områden i världen. Det kommer alltid att vara lokala variationer. Därför blir folk osams när någon t. ex. jämför ett bra område i Pattaya med ett dåligt område på Phuket och använder det som ett argument för att hävda att Phuket är skit. ;)

nmax så du tycker det är dyrt det jag betalar då Jag bor i kata beach så enligt gunnarg så bor jag i det riktika Thailand Finns billiga ställen även i Kata bara man vet vart man ska bo och äta
Möjligt att det finns billiga ställen men dom är få och du får fn leta. Jag har varit där och åkt runt och utforskat med tanke att flytta dit men min slutsats blev att Hua Hin är mycket bätte så vi la ner tanken på att flytta till Phuket.
Men kul att ni trivs.

Phuket har jag bod på ett billig ställen for 5 år sedan men jag kommer inte i håg namnet på hotellet .
Der var det 500 Bath med frukost for två , jag och min fru stanna där i 10 dagar
Här är lite foto från hotellet och badstränder i Phuket . Vi reste runt hela Thailand och titta och så
enda vi i Bangsaen .
Dom flesta platser vi bodde hyrde jag hotell rum for en månad och betala 5000 Baht .
Vi hade Budget och det var på till mat 10.000 Baht och resa och fickpengar 20.000 Baht
och hotell 10.000 baht , När vi hyra hotell i Bangkok for en månad så reste vi på turar till
Hua Hin och Pattaya och stanna några dagar , vi bruka 40.000 for månaden och levde gott
Då var en krona 5 Baht så 40.000 Baht var kr.8,000.-

2015-08-23 14.27.40.jpg

2015-08-23 14.27.51.jpg

2015-08-23 14.28.03.jpg

2015-08-23 14.28.11.jpg

2015-08-23 14.28.20.jpg

2015-08-23 14.28.28.jpg

2015-08-23 14.28.50.jpg

2015-08-23 14.28.57.jpg

2015-08-23 14.29.07.jpg

2015-08-23 14.29.25.jpg

Liknande trådar