Anmodad klädkod för besök på immigration.

Hej

Själv går jag klädd i shorts och linne, möjligtvis en kortärmad skjorta i nästan alla sammanhang, klär bara upp mig om det handlar om begravning, bröllop, större offentlig tillställning eller inbjudan till någon myndighet.

Dom får ta mig som jag är och jag skulle aldrig kunna tänka mig att klä upp mig för ett besök på immigration.

Mvh isan lover
Det gör de säkert. Träffar du på fel tjänsteman i ditt linne så sitter du på flyget hem snabbare än du hinner blinka.

Går man klädd i ett linne till immigration då skall man fan inte ha nått uppehållstillstånd heller, du måste for fan ha råd att kopa en skjorta att sätta på dig.

Hej

Jag gör mig inte till och försöker föreställa något jag inte är, kommer som jag är, men visst bär jag en kortärmad skjorta ibland och ganska ofta om jag åker till stan, men jag är gott känd med personalen på immigration efter alla år och det blir mest tal om hur mycket pojken har växt, hur det går med gummiodlingen o.s.v, inga problem alls där än så länge och det oavsett min klädsel.

Mvh isan lover

Jag tror dom menar tjommen jag skrev om i mitt inlägg, inte dig IL.
Du som verkar ordentligt integrerad, och kan språket har ju en j-a fördel jämfört med många andra falanger. Jag har som sagt stött på några stycken nu i vinter, som bott heltid i många år utan att ha lärt sig ens lite. Måste ha frun med sig nästan överallt.

Jag tror dom menar tjommen jag skrev om i mitt inlägg, inte dig IL.
Du som verkar ordentligt integrerad, och kan språket har ju en j-a fördel jämfört med många andra falanger. Jag har som sagt stött på några stycken nu i vinter, som bott heltid i många år utan att ha lärt sig ens lite. Måste ha frun med sig nästan överallt.

Hej

Ja tror också att språkkunskaperna ger mer respons än klädseln, åtminstone i Isaan och pratar man sen Lao så väcker det både uppmärksamhet och glädje, människor i Isaan verkar älska att utlänningar förstår deras språk och kan samtala med dom.

Mvh isan lover

Hej

Jag gör mig inte till och försöker föreställa något jag inte är, kommer som jag är, men visst bär jag en kortärmad skjorta ibland och ganska ofta om jag åker till stan, men jag är gott känd med personalen på immigration efter alla år och det blir mest tal om hur mycket pojken har växt, hur det går med gummiodlingen o.s.v, inga problem alls där än så länge och det oavsett min klädsel.

Mvh isan lover
Javisst ja, glömde bort att du har frikort till det mesta 555:)

Hej

Pattaya Mail valde att se detta som en nyhet, men om det verkligen är det eller ej vågar jag inte säga, det kan ju vara så att dom bara inte har uppmärksammat denna skylt tidigare.

Själv har jag inte uppmärksammat någon sådan skylt vid besök på vårt immigration.

Mvh isan lover
Bilden på karln i shorts ska föreställa shorts typ badbyxor. Vanliga halvlånga shorts med fickor är alltid godkänt. Sedan är en pike-tröja eller skjorta att föredra framför ärmlöst.

Man ska visa respekt och inte va klädd som en slusk. Så enkelt är det.

Hej

Förstår vad du menar, men själv tror jag att detta hade större betydelse förr i tiden, numera är det nog mest äldre som bryr sig om hur någon är klädd och om man är tatuerad eller ej o.s.v.

Mvh isan lover

Hej

Förstår vad du menar, men själv tror jag att detta hade större betydelse förr i tiden, numera är det nog mest äldre som bryr sig om hur någon är klädd och om man är tatuerad eller ej o.s.v.

Mvh isan lover
Kommer du till en Immigration nånstans i Thailand och har problem med dokument eller nåt och behöver hjälp, då vinner du helt klart på att se vettig ut. Ser du ut som en slusk, då vill dom bara bli av med dig fortast möjligt.

Kommer du till en Immigration nånstans i Thailand och har problem med dokument eller nåt och behöver hjälp, då vinner du helt klart på att se vettig ut. Ser du ut som en slusk, då vill dom bara bli av med dig fortast möjligt.

Hej

Nu använder jag mig ju av samma immigration och samma personal hela tiden år efter år och dom vet vem jag är och vad jag sysslar med, är känd som en enkel vit man som lever byliv, odlar och grovarbetar, när jag besöker dom så är det alltid trevliga samtal och god stämning, dom undrar hur det är med familjen, pojken och hur det går med gummifarmen o.s.v, men skulle jag besöka någon annan myndighet på någon annan plats i landet så skulle jag kanske tänka mer på min klädsel.

Mvh isan lover

Hej

Nu använder jag mig ju av samma immigration och samma personal hela tiden år efter år och dom vet vem jag är och vad jag sysslar med, är känd som en enkel vit man som lever byliv, odlar och grovarbetar, när jag besöker dom så är det alltid trevliga samtal och god stämning, dom undrar hur det är med familjen, pojken och hur det går med gummifarmen o.s.v, men skulle jag besöka någon annan myndighet på någon annan plats i landet så skulle jag kanske tänka mer på min klädsel.

Mvh isan lover
Byter de aldrig tjänstemän där , Måste vara ganska många som är riktigt gamla då , trevlig arbetsplats likaså måste det vara , Tjänsteman brukar ju flytta runt en del

Byter de aldrig tjänstemän där , Måste vara ganska många som är riktigt gamla då , trevlig arbetsplats likaså måste det vara , Tjänsteman brukar ju flytta runt en del

Hej

Den inre kärnan flyttar nog inte gärna, dom är ju rotade på platsen med familj och släkt, bedriver andra verksamheter vid sidan om, men dom unga flyttar nog en hel del.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
Hur som helst gå bara inte ditt naken even i din by skulle det inte uppskattas av IMM.

Vissa saker ser värre ut att göra välklädd dock.
Kommer ihåg i Bangkok, där låg en Svensk på gatan i full kostym utanför hotellingången kl 07 på morogonen och böla och skrek, jag orkar inte längre, jag ger upp etc etc, full som en alika.
Hade det inte vart för han var så välklädd hade det inte fastnatt i minnet på samma sätt ;)

Vissa saker ser värre ut att göra välklädd dock.
Kommer ihåg i Bangkok, där låg en Svensk på gatan i full kostym utanför hotellingången kl 07 på morogonen och böla och skrek, jag orkar inte längre, jag ger upp etc etc, full som en alika.
Hade det inte vart för han var så välklädd hade det inte fastnatt i minnet på samma sätt ;)
Tur att det finns gott om skräddare så att kunde byta ut kläderna efter tillnyktring. ;):cool:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp