Hastigt besök till Sverige, hur går det med mitt 1-årsvisum?

Men då har du (och han) ett visa med inbakat multiple reentry permit! Det är endast om du inte har det som det makuleras. Jag skrev ju det.

Att du endast får 90 dagars UT varje gång du kommer är ju en annan sak.

Jag blandar inte ihop något. Visa är visa, UT är UT (eller som man kallar det här permission/extension to stay)
Gör du väl. Han frågade om VISA och du blanda in UT och köpa re-entry.
Det är ju du som gjorde en fråga med ett enkelt svar krånglig.

Sen kunde ju iofs TS varit tydligare med vilket visum han hade men det är en annan sak ;)

Antingen nöjer man sig med att veta hur eller så försöker man förstå varför, det var det senare jag försökte förklara, förstår man det så klarar man alla situationer.

Han frågade om visa och jag svarade om visa. Reentry permit är kopplat till visat. Det var ju du som började surra om 90 dagar.

Antingen nöjer man sig med att veta hur eller så försöker man förstå varför, det var det senare jag försökte förklara, förstår man det så klarar man alla situationer.

Han frågade om visa och jag svarade om visa. Reentry permit är kopplat till visat. Det var ju du som började surra om 90 dagar.
Går la inte köpa re-entry till ett non-imm o om det är förbrukat (single).

Går la inte köpa re-entry till ett non-imm o om det är förbrukat (single).
Det är ju precis därför som man måste köpa ett reentry för att visat är förbrukat.
Reentry är inte kopplat till visa utan till uppehållstillståndet. Har man ett gällande uppehållstållstånd så kan man via ett reentry få lämna och komma tillbaka trots att man inte har ett giltigt visa.
Man behöver inget visum för att stanna i landet, bara för att komma in.

Nu har jag frågat på immigration Suvarnabhumi, eftersom jag har M = multiple, så kan jag resa in o ut från Thailand hur ofta jag vill, under det år som UT gäller.
Som flera har skrivit.

Annars hade single kostat 1.000Baht + foto 200 Baht. Multiple 3.800Baht + foto 200Baht

Det är ju precis därför som man måste köpa ett reentry för att visat är förbrukat.
Reentry är inte kopplat till visa utan till uppehållstillståndet. Har man ett gällande uppehållstållstånd så kan man via ett reentry få lämna och komma tillbaka trots att man inte har ett giltigt visa.
Man behöver inget visum för att stanna i landet, bara för att komma in.

Där har du fel. Visa har du för att komma in i landet. Namnet reentry permit säger ju att du får tillstånd att komma tillbaks på samma visa. Det är visat som måste vara giltligt.

För retirement går visa och UT ut samtidigt. För andra visa gör det inte nödvändigtvis det, är visat giltligt får du alltid 90 nya dagar när du kommer in.

Vadå surra om 90 dagar är du full eller?
Jag skriver vad som gäller för det visumet han har, på det visumet måste man åka ut och in i landet var 90 dag, får max stanna 90 dagar åt gången under det året visumet gäller.

Vadå surra om 90 dagar är du full eller?
Jag skriver vad som gäller för det visumet han har, på det visumet måste man åka ut och in i landet var 90 dag, får max stanna 90 dagar åt gången under det året visumet gäller.

Du talar inte om visum, du talar om UT. Visumet gäller ett år.

Du talar inte om visum, du talar om UT. Visumet gäller ett år.
Men hallå vi har inte sökt något UT och extension of stay.
Fan du vet ju inte vad du pratar om!
Jag och ts har VISA O spouse/family M one year.
Under 1 år har vi lov att åka in och ut i Thailand.
Varje gång vi kommer till Thailand får vi 90 dagar som vi får stanna i landet.
Vi har inget UT att vi får stanna i landet i ett år och rapportera på immigration.
Utan vi har ett visum som gäller i ett år, utlöpsdatum på det visumet är sista dagen du kan åka in i Thailand och få 90 nya dagar.
Visumet söks utanför Thailand på ambassad eller konsulat och kan inte fås på immigration i Thailand.
Vill vi ha UT får vi gå till immigration och få ett extension of stay baserat på giftermål och då måste vi visa upp pengar, det behöver vi inte nu.
Sen att vi får UT att stanna i landet i 90 dagar, det har väl inte vart på tapeten?
Du försöker ju bara slingra dig så det skall låta som om du har haft rätt!

Som sagt du bara krånglar till det i tråden när det fanns ett väldigt enkelt svar till ts på hans fråga.
Du gjorde något som var enkelt krångligt pga. att du med din okunskap blanda in extension of stay och ansökan om re-entry permit vilket han inte behöver krångla med!

Du behöver inte bli otrevlig för att du inte förstår! jag trodde inte du ägnade dig åt personangrepp.

Visa skaffar du på immigration eller ambassaden. UT får du av Immigration, antingen på kontoret eller vid ankomstkomtrollen.

Tjänstemannen gör en kontroll och ger dig UT enligt gällande regler om allt är ok.

Visa är enbart ett tillstånd att resa in i landet där immigration gör en koll och ger dig UT om de inte misstänker något.

Det finns inget sådant som ett visum man kan stanna i landet på. Precis som i Sverige och alla länder. Varför tror du flyktingarna inte flyger till Sverige? Just det, de kan inte för de har inget visum. När de väl tagit sig hit kan de söka UT.

Du behöver inte bli otrevlig för att du inte förstår! jag trodde inte du ägnade dig åt personangrepp.

Visa skaffar du på immigration eller ambassaden. UT får du av Immigration, antingen på kontoret eller vid ankomstkomtrollen.

Tjänstemannen gör en kontroll och ger dig UT enligt gällande regler om allt är ok.

Visa är enbart ett tillstånd att resa in i landet där immigration gör en koll och ger dig UT om de inte misstänker något.

Det finns inget sådant som ett visum man kan stanna i landet på. Precis som i Sverige och alla länder. Varför tror du flyktingarna inte flyger till Sverige? Just det, de kan inte för de har inget visum. När de väl tagit sig hit kan de söka UT.
Men hallå har du dålig läsförståelse?
Jag tycker jag skriver rätt tydligt att vi har ett visum för att åka till Thailand och att när vi kommer till Thailand får vi ut 90 dagar att stanna i landet.
Jag skriver att vi har ett visum som ger oss rätt att flyga fram och tillbaks och varje gång vi kommer till gränsen får vi UT 90 nya dagar!
Dom kan även neka oss att komma in och stanna i landet då vårat visum inte ger oss rätt att stanna i landet utan det bestämmer immigrationspolisen vid gränsen.
Undra vem som inte förstår!
Också lipa du över personangrepp kan amäla mig med det skiter jag i.
Han behövde inte söka re-entry permit och enda anledningen till att jag nämde 90 dagar i början var när jag skrev att det är ju uppenbart vilket visum han har eftersom han behöver göra visa runs.

TS fråga var om han kunde sticka till Sverige så utan vidare, detta är ingen allmän visum tjafstråd.
Hade du vetat hade du gett han rätt svar i början istället för att krångla till det för ts.

Inte lätt för Ubon och hänga med i svängarna när regler ändras beroende på vem som svarar/skriver.

Själv trodde jag det var flygbiljetten som gav oss rätten att flyga....;)

#Jag skriver att vi har ett visum som ger oss rätt att flyga fram och tillbaks och varje gång vi kommer till gränsen får vi UT 90 nya dagar!#

Inte lätt för Ubon och hänga med i svängarna när regler ändras beroende på vem som svarar/skriver.

Själv trodde jag det var flygbiljetten som gav oss rätten att flyga....;)

#Jag skriver att vi har ett visum som ger oss rätt att flyga fram och tillbaks och varje gång vi kommer till gränsen får vi UT 90 nya dagar!#
...........

Men hallå har du dålig läsförståelse?
Jag tycker jag skriver rätt tydligt att vi har ett visum för att åka till Thailand och att när vi kommer till Thailand får vi ut 90 dagar att stanna i landet.
Jag skriver att vi har ett visum som ger oss rätt att flyga fram och tillbaks och varje gång vi kommer till gränsen får vi UT 90 nya dagar!
Dom kan även neka oss att komma in och stanna i landet då vårat visum inte ger oss rätt att stanna i landet utan det bestämmer immigrationspolisen vid gränsen.
Undra vem som inte förstår!
Också lipa du över personangrepp kan amäla mig med det skiter jag i.
Han behövde inte söka re-entry permit och enda anledningen till att jag nämde 90 dagar i början var när jag skrev att det är ju uppenbart vilket visum han har eftersom han behöver göra visa runs.

TS fråga var om han kunde sticka till Sverige så utan vidare, detta är ingen allmän visum tjafstråd.
Hade du vetat hade du gett han rätt svar i början istället för att krångla till det för ts.

Då är vi överens då, va bra

Bara för att krångla till det, så ger visum rätt att komma till landets immigration, inte rätt att passera landets gräns. Det avgör immigration officer och kan neka tillträde.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp