Förlängning av besök

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Birger

Nedtystad
Någon som vet om Migrationsverket gör samma noggranna prövning av att man har pengar till försörjning av en besökande vid en förlängning som vid den ursprungliga prövningen?

Grejen är att vi har frugans dotter här på tremånadersvisa och vill förlänga tre månader till. I våras hade jag pengar på ett konto och kunde visa upp ett utdrag, men det har jag inte nu. Eftersom jag är företagare med duktig revisor, är min beskattningsbara inkomst inte så hög, men det säger lite om min ekonomi egentligen. Nu har dom ju redan (hon och hennes man) varit här i tre månader och det har gått fint, så jag tänkte att en förlängning kanske behandlas lite mer enkelt och godvilligt än den ursprungliga prövningen.
Någon som vet?

Nej det kollas inte upp p samma sätt ni beställer.tid.för.en.intervju bara så.oroa dig.inte

Vi hade inga problem med svägerskan när hon var hos oss när vi fick barn. Bönade och bad och fick 6 månader. Ibland kan dom vara mänskliga.

Funderar på detta med när barn får Svenskt medborgarskap och sen åker tillbaka till Thailand innan de fyllt 18 , enligt uppgift jag tidigare erhöll så förverkas då dessa medborgarskap om inte barnen inom ett år återvänder till Sverige ... En vuxen kan ju göra detta som tillex min fru , dock skall hennes barn nu idag ha fråntagits sina Svenska medborgarskap efterssom dessa var förvärvade av modern innan uppnådd myndighetsålder ........

Nån som har koll ??

Tack för inläggen. Som någon vaken och vis man kanske anat, så är min redovisning numera inriktad på avveckling inför pension och jag är inte lycklig över synliga tillgångar på konton. Därför får jag vissa svårigheter att redovisa min ekonomi - den syns ju inte!

Jag får väl helt enkelt ta med mig kassan och lägga upp cash på bordet. Vi har bokad tid på 40 min, så dom kommer nog att ta in alla omständigheter och f.ö. hoppas jag dom är såpass vettiga att dom tror mig på mitt ord, när jag försäkrar att jag visst kan försörja min familj. Det har jag ju gjort hittills!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Svar
2
Visningar
2 K
เพ็ญ

Tillbaka
Topp