Familj på besök

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag slog en koll till om de stannar till ex.vis slutet på augusti 6812 för båda ... snacka om billigt! Sen kostar ju bagaget lite till och om de vill ha mat!

Utresa
Bangkok - Stockholm-Arlanda
Onsdag 26. jun 2013 kl.09:00
Flygning DY7206 - LowFare
Trafikeras av Hi Fly
2 Vuxna
x 1 707 SEK 3 414 SEK
Hemresa
Stockholm-Arlanda - Bangkok
Tisdag 27. aug 2013 kl.15:20 - Terminal: 5
Flygning DY7205 - LowFare
Trafikeras av Hi Fly
2 Vuxna
x 1 699 SEK 3 398 SEK
Totalpris inkl.
skatter och avgifter 6 812 SEK

"Janne " sa:
Varför kan du inte boka dem på internet åt dem sen skicka ner, eller någon i Thailand skriver ut dem till dem?

Uppriktigt sagt: jag vet inte hur man gör! Jag känner nog igen ett internet om jag står och pissar på det - men mycket mer än så är det inte. Jag är en tönt på data, och familjen är dataanalfabeter. Och då blir det ju svårt, vi behöver hjälp, både dom och jag.

Jaha då förstår jag ... trodde du prata om de kära som skulle hit :) och deras internet vanor ... men lägre än 6812 är nog svårt att komma ... sen ska de säkert ha med sig bagage då kanske inte Norwegian är billigast längre ...

Det du behöver ha är ett kort med pengarna på då man betalar med kort och sedan deras namn med latinska bokstäver och ett mobilnummer till dem tror det är allt! Jo en email adress dit biljetterna skickas. De måste väl skicka med detta i visumansökan sen vill jag minnas.

"Janne " sa:
Jaha då förstår jag ... trodde du prata om de kära som skulle hit :) och deras internet vanor ... men lägre än 6812 är nog svårt att komma ... sen ska de säkert ha med sig bagage då kanske inte Norwegian är billigast längre ...

Det du behöver ha är ett kort med pengarna på då man betalar med kort och sedan deras namn med latinska bokstäver och ett mobilnummer till dem tror det är allt! Jo en email adress dit biljetterna skickas. De måste väl skicka med detta i visumansökan sen vill jag minnas.

Tänk på bara att när du betalar me kort kan dom kräva att få se aktuellt kort vid incheckning

"glimten66 " sa:
Tänk på bara att när du betalar me kort kan dom kräva att få se aktuellt kort vid incheckning

Precis, mycket viktigt! Jag fick problem med det när det gällde svärföräldrarna, Thai vägrade checka in dom på flyget mella BKK och Udon Thani. Så missa inte det, kan bli dyrt. Surt att stå på Suvvan med biljett och sen inte få flyga.

"glimten66 " sa:
Jo det är ganska vanligt i Asien, tror det handlar om kortbedrägerier ... så börja med att skicka pengarna till deras konto som är kopplat till et Mastro ... för säkerhets skull!

"ledarn " sa:
Tror tyvärr att det enklaste för dig blir att skicka pengar till dom.
Sätt dom på bussen till Khon Kaen där Thai Air har ett kontor..
Kommer inte ihåg namnet på Hotelet ??
Men stort är det och ligger mitt i stan.. :nod: :nod:
Men med Thai air blir det väl dyrt ... Att boka biljett på Norweigian tar max två minuter om Birger har alla uppgifter klara, jag hjälper gärna till. Bagage kostar för 20 kg enkel 299:- Man kan ta med upp till två styck, sedan kan man fritt ta med sig 15 kg handbagage ... tror det blir Norweigan nästa gång jag bokar biljett till familjen till BKK, har redan en bokning med Finnair ... men nästa gång jag bokar.

Kan ju vara smidigast då väl han hjälper till med visumansökan etc ...

"Janne " sa:
Men med Thai air blir det väl dyrt ... Att boka biljett på Norweigian tar max två minuter om Birger har alla uppgifter klara, jag hjälper gärna till. Bagage kostar för 20 kg enkel 299:- Man kan ta med upp till två styck, sedan kan man fritt ta med sig 15 kg handbagage ... tror det blir Norweigan nästa gång jag bokar biljett till familjen till BKK, har redan en bokning med Finnair ... men nästa gång jag bokar.
3 Månaders med thai bokade i juni juli mellan khon kaen Luleå har sen 2005 legat runt 50 000 bht för en person

"Mackfaktorn " sa:
? Hur räknar du nu ? Menar du att med norweigian kostar en tur å retur khon kaen - Luleå 10000 bht dvs bara drygt 2000 skr ?
Nu tänkte jag till Arlanda iofs 3407 SEK * 4.51 = 15 365 så lite drygt tre men sen till Luleå så kanske det kostar mer så ska man så långt upp kanske Thai är ett bra alternativ ... sen flyg Khon Kaen - BKK går väl loss på lite det med ...

Men nog måste Norwegian ändå bli billigare kan ju inte kosta 35 000 Bath för Khon Kaen - BKK och Arlanda - Luleå ... men är ju säkert smidigare att få allt på samma biljett ...

Kanske var lit väl snabb i min analys :) men ändå betydligt billigare med Norwegian!

"Janne " sa:
Nu tänkte jag till Arlanda iofs 3407 SEK * 4.51 = 15 365 så lite drygt tre men sen till Luleå så kanske det kostar mer så ska man så långt upp kanske Thai är ett bra alternativ ... sen flyg Khon Kaen - BKK går väl loss på lite det med ...

Men nog måste Norwegian ändå bli billigare kan ju inte kosta 35 000 Bath för Khon Kaen - BKK och Arlanda - Luleå ... men är ju säkert smidigare att få allt på samma biljett ...

Kanske var lit väl snabb i min analys :) men ändå betydligt billigare med Norwegian!
Är det med bagage och mat ? Funderar själv å pröva norweigian men när jag kollat har prisskillnaden bara varit marginellt billigare + lite krångligare

thai airways kräver alltid kredit kortet om man har betalat med det,

angående norweigeian är det nog samma priser i slutändan,
kanske kan det vara trevligare med deras nya plan,
men att åka hem på morgonen från Thailand känns inte bra,
dom landar ca 1400 i sth
thai ut kl 0100 är för mig ett stort +.
hemma i sth kl 0600.

"magnusjansson " sa:
thai airways kräver alltid kredit kortet om man har betalat med det,

angående norweigeian är det nog samma priser i slutändan,
kanske kan det vara trevligare med deras nya plan,
men att åka hem på morgonen från Thailand känns inte bra,
dom landar ca 1400 i sth
thai ut kl 0100 är för mig ett stort +.
hemma i sth kl 0600.
Trodde som dig Magnus men när man tittar på priserna inkl bagage var det ju väldigt billigt ... sen håller jag med om tiderna ... Ingen hit att åka tidigt på morgonen från BKK!

Vad menar du ,billigt vad kostar en tur retur sth bkk tex i juli,

"magnusjansson " sa:
Vad menar du ,billigt vad kostar en tur retur sth bkk tex i juli,
Som jag skrev ovan 3407 juni till augusti ... samma pris i juli om man var ute i tid! Sen 299 per resväska (20kg) per väg. Sen får man ha med sig 15 kg handbagage! Jag tycker det är billigt ... svårt numera att hitta biljetter under 5000 och speciellt under skollov!

samma här från sth 27 juni hem 21 juli 7300 per person

Janne boka åt mig 3 biljetter du får 4000 kr st
'
du tjänar mellanskillnaden!!!!

"Mackfaktorn " sa:
Kolla Luleå Bangkok tor i oktober då går det på 7377 med norwegian
Jo det vill till att vara ute i god tid ... men på alla flygningar börjar de väl på 1699 för enkel, många flygbolag inkl Thai har ju samma policy endast en del lågprisbiljetter.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp