Använda onwardticket i syfte att få visum

Jo jag har flertal gånger rest på turistvisum om jag stannat mer än 30 dagar och då söker man det på Thailands ambassad i Sverige innan avresan från Sverige

Har också massor av gånger rest kortare än 30 dagar och då rest in i Thailand helt utan visum och gått direkt genom immigrationskontrollen. Detta kallas "Visa Exemption"

Som svensk med svensk pass har jag dock aldrig rest på "Visa on Arrival" eftersom detta är en lösning för andra länders medborgare än oss svenskar
Tyckte jag var tydlig att jag jobbade 28 dagar och ledig 28 dagar on arrival eller excemption är ju obetydligt.

För ca 10 år sedan blev jag nekad incheckning till Thailand på Heathrow då jag bara reste på enkelbiljett. Ringde rederiet som köpte en dummybiljett.
Reste en gång från Venezuela - Frankfurt - Göteborg med sjöfartsboken.

/ SatanG

För ca 10 år sedan blev jag nekad incheckning till Thailand på Heathrow då jag bara reste på enkelbiljett. Ringde rederiet som köpte en dummybiljett.
Reste en gång från Venezuela - Frankfurt - Göteborg med sjöfartsboken.

/ SatanG
Har bara upplevt med Quatar och då räckte det att jag visade mitt Thailändska körkort.

Kan du lägga ut en bild på din stämpel? Min stämpel är likadan för exempt och med TR visa.
Jag har nytt pass så kan inte göra det då mitt gamla är slängt men jag har bott här nere i 12 år, räcker inte det.
Jag har rest från båt och direkt hem, har aldrig haft tid ordna extension innan då det tar tid vilket jag inte haft med mina 28 dagar ledigt.

Men du har ju sökt visa då, jag skriver ju att 60% har jag rest utan visa, jag får stämpel vid ankomst och söker inte visa innan.
Du säger att; "det stämplades med i passet 30 day on arrival inte 30 day exemtion"

Mina stämplar.är likadana oberoende om jag har Visum eller åker in utan visum (exempt)

Du säger att; "det stämplades med i passet 30 day on arrival inte 30 day exemtion"

Mina stämplar.är likadana oberoende om jag har Visum eller åker in utan visum (exempt)
Omg. Jag säger att jag fått 30 dagar vid ankomst i 12 år räcker inte det?
Jag får det vid ankomst, kan du Engelska?
Spelar det roll? Jag fick 30 dagar varje gång jag landade i Thailand.
Vad är problemet?

Stämplarna i mitt pass från mina tre Thailands trippar under 2022. Har endast rest till Thailand utan att först ansöka om visum eller vad det heter. Ser visum class på stämpeln men inte mer. Kollar bara datumen.

2D97AE1B-9FD3-4D36-BA03-AC81A70C9896.jpeg

Omg. Jag säger att jag fått 30 dagar vid ankomst i 12 år räcker inte det?
Jag får det vid ankomst, kan du Engelska?
Spelar det roll? Jag fick 30 dagar varje gång jag landade i Thailand.
Vad är problemet?
Ja fast du skrev nåt helt annat om vad som stämplades i passet.

Själv fick jag 60 dagar, med turistvisa, trots att visat inte fanns i passet!

Tjo hoo Thailandet är bäst!

16686888004666664718813938067426.jpg

Tillbaka
Topp