Hur använda Wise i Thailand

Det är inte så blodigt med skatt i Norge. Fast jämför man med 0% så är ju allting dyrt. Du skulle kanske hamna på en 36-37% rent gissningsvis.
Man överlever åtminstone.
Svenska sjömän på Norsk båt boende i Sverige på NOR flagg låg iaf förr på 25%, samma för Normän som går på Svensk flaggat.
Därför den Svenskflaggade ankarhanteraren jag var på hade så mycket Norrmän, lägre skatt men samma löneavtal som andra Norska offshorebåtar.

Var nog samma för Svenskarna på NIS, för dom gick ner bra i skatt efter byte till NIS men vet inte exakt %.

Svenska sjömän på Norsk båt boende i Sverige på NOR flagg låg iaf förr på 25%, samma för Normän som går på Svensk flaggat.
Därför den Svenskflaggade ankarhanteraren jag var på hade så mycket Norrmän, lägre skatt men samma löneavtal som andra Norska offshorebåtar.
Det tänkte jag inte på.
Ja, då är det ju riktigt förmånligt.
Du bör ju ha runt 1m netto då och det lär väl räcka.

Det tänkte jag inte på.
Ja, då är det ju riktigt förmånligt.
Du bör ju ha över 1m netto då och det lär väl räcka.
Nä det är sämre betalt på offshorebåtar än shuttletanker som jag var på, där fick jag 1 miljon brutto sista åren som ÖS men då var det en extratur med och kurser.
Tror inte det är mer än 700k brutto för en 2nd off på ahts, psv etc.

Använder ju Wise för att skicka pengar från Sverige till Thailand. Nu när jag är här och vill ta ut kontanter. Vilken ATM är bäst? Skall jag överföra skr till baht på Wise eller ta ut direkt ur ATM. Har ju ett Wise Mastercard. Någon som har erfarenhet?
Jag provade en dag med Wise Mastercard då fick jag 3.09 i kurs.
Så jag skickade till Bangkok Bank istället med Wise och fick 3.49 istället.
Inte mycket att fundera över för det tog hela 8 sekunder längre tid att få ut Bahten.

Vänligen

005c9dc7-5164-424b-a062-4017c2b44b57.jpeg

Jag kan inte skicka pengar med Wise genom Trustly. Ingen inloggning vill starta på mobilt bank id. Provat både Android och Ios.
Använder den usla banken Swedbank. Är det fler som har samma problem?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp