Är Isaan det riktiga Thailand?

Det gör jag också och jag gör ingen skillnad på nationaliteter.
Mr PK Sverige.. [emoji6]
Jag föredrar att plocka russinen ur kakan. Vi är rätt många här som i princip bara umgås med Svenskar, många har bott här både 10 och 20 år och talar flytande Thai och känner givetvis många Thai men väljer ändå Svenskar som sina närmaste vänner.
Hörde en som bott här i ca 20 år säga att Thai är nog ett av de mest rasistiska folket i världen. Men där vet nog du bättre Berra..

Ja men det är ju inte liktydigt med det du skrev, att välja och att inte bli tilltalad är ju två helt skilda saker.
Visste att nån icke läskunnig skulle komma med den. Skrev jag inte bli tilltalad? Läs igen och fundera lite så kanske det blir ljus i tunneln [emoji1]

Undrar i mitt stilla sinne vad Thaifolket tycker om dig.
Eftersom du undrar så kan jag upplysa om att i onsdags när jag va på Revenue Office så sa dom till mig att dom önskade att alla falanger var som mig, såna som mig som dom vill ha här sa dom och log vänligt.
Det lät ju väldigt trevligt och jag log artigt tillbaka men kan inte påstå att jag tog det som en komplimang eller att det gjorde mig mer vävilligt inställd till Thai.

Senast redigerad av en moderator:
Ja fantastiskt egentligen hur olika man tycker och tur är väl det, Ao Nang är nog den mest intetsägande platsen jag varit på, tyckte jag faktiskt bättre om Karon och Patong i Phuket och då är de inga höjdare heller:):)

Sen gillar jag Krabi för övrigt!
Första gången jag var i AoNang så var ju allt semesteraktigt tiger tempel fyra öar o allt det där andra, andra gången jag var där ca en månad så var jag i stort sätt bara i AoNang när jag sov, vi fick tag i en tjej som vissade oss vad som fanns utanför turiststråken, tempel som ingen annan kom in i fina stränder, det var en upplevelse som var värd att minnas, raka motsatsen till turist AoNang, därför gillar jag AoNang.

Första gången jag var i AoNang så var ju allt semesteraktigt tiger tempel fyra öar o allt det där andra, andra gången jag var där ca en månad så var jag i stort sätt bara i AoNang när jag sov, vi fick tag i en tjej som vissade oss vad som fanns utanför turiststråken, tempel som ingen annan kom in i fina stränder, det var en upplevelse som var värd att minnas, raka motsatsen till turist AoNang, därför gillar jag AoNang.
Ja AoNang är fint att ha som bas på semester men bo där, nej tack.

Ja det är en annan sak, då är jag med på banan:)

Visste att nån icke läskunnig skulle komma med den. Skrev jag inte bli tilltalad? Läs igen och fundera lite så kanske det blir ljus i tunneln [emoji1]
haha, ja jag läste fel där, men nu skriver du själv fel. Ja det kan jag hålla med om, något som inte tilltalar en avstår man ifrån, jag tolkar det som att Thai generellt tilltalar dig inte, men tydligen tilltalas du av Thai:)

Mr PK Sverige.. [emoji6]
Jag föredrar att plocka russinen ur kakan. Vi är rätt många här som i princip bara umgås med Svenskar, många har bott här både 10 och 20 år och talar flytande Thai och känner givetvis många Thai men väljer ändå Svenskar som sina närmaste vänner.
Hörde en som bott här i ca 20 år säga att Thai är nog ett av de mest rasistiska folket i världen. Men där vet nog du bättre Berra..

Gör han fel som väljer sina vänner utifrån individuell bedömning då, menar du? En hygglig person är väl fortfarande hygglig oavsett om visar sig komma från "fel" land?

Tycker ni verkar vara lika goda rusinplockare båda två, men antagligen är det väl så att @Berralund plockar ur en större kaka. ;)

Skulle jag prata thai skulle jag inte ha något emot thaivänner, men behöver nog någon med samma kulturella bakgrund som mig att anförtro mig till ibland också!

Stora anledningen till att Thai inte platsar att bli mina nära vänner är språket och kultur. Jag föredrar som jag skrivit innan när man delar språk och humor. Har ingenting med ras att göra vilket en del tydligen vill få det till. Här finns tusentals Svenskar så finns inget behov av att börja umgås med Thai.

Gör han fel som väljer sina vänner utifrån individuell bedömning då, menar du? En hygglig person är väl fortfarande hygglig oavsett om visar sig komma från "fel" land?

Tycker ni verkar vara lika goda rusinplockare båda två, men antagligen är det väl så att @Berralund plockar ur en större kaka. ;)
Han drömmer kanske att han gör det ja men han bor ju inte här så i hans fall är det ju bara en hypotes..

När Thai flyttar till Sverige så försöker dom ju umgås med Thai till att börja med, då får den svenska mannen hänga på och umgås med deras män varken dom gillar varandra el inte, så det nmax gör i Thailand och umgås med likasinnade är ju detsamma, eller?

Eftersom du undrar så kan jag upplysa om att i onsdags när jag va på Revenue Office så sa dom till mig att dom önskade att alla falanger var som mig, såna som mig som dom vill ha här sa dom och log vänligt.
Det lät ju väldigt trevligt och jag log artigt tillbaka men kan inte påstå att jag tog det som en komplimang eller att det gjorde mig mer vävilligt inställd till Thai.
Det var då en evinnerlig tur att du blev mera välvilligt inställd till folket i landet du bor, det kan säkert underlätta en hel del.

Och min inställning har inte med något PK att göra överhuvudtaget. Nej det har med mångårig erfarenhet att göra, jag har nämligen arbetat tillsammans med många olika nationaliteter hela mitt yrkesverksamma liv. Som ett exempel så kommer jag att vara ensam svensk på mitt nästa fartyg, övrig besättning blir enbart filippinsk. Och jag har inga problem med det, tvärtom.

Stora anledningen till att Thai inte platsar att bli mina nära vänner är språket och kultur. Jag föredrar som jag skrivit innan när man delar språk och humor. Har ingenting med ras att göra vilket en del tydligen vill få det till. Här finns tusentals Svenskar så finns inget behov av att börja umgås med Thai.

Ja, det är ju vad jag i alla år sagt, få män flyttar till för att de har något intresse av Thai eller Thailand, utan det är enkom kvinnan. Det kunde ha varit vilket land som helst med samma förutsättningar.

Ja, det är ju vad jag i alla år sagt, få män flyttar till för att de har något intresse av Thai eller Thailand, utan det är enkom kvinnan. Det kunde ha varit vilket land som helst med samma förutsättningar.
Vem 17 har ett intresse av ett land och flyttar dit 5555, skulle det vara någon typ av hobby eller?
Man kan väl flytta pga. många saker, vill komma bort ifrån tråkiga PK Sverige, skitvädret, tristessen, man vill ha sol, värme, tropikerna, slippa det inrutade svensson livet, det var väl mina anledningar.
Fanns ingen kvinna med i bilden när jag satt och drömde om att flytta utomlands men sant som du säger att kunde varit vilket land som helst med samma förutsättningar men tyvvär få länder som har samma förutsättningar för en expat så där passar Thailand in.
Men intresse av landet och folket ja du dom som flyttar av den anledningen till något land måste vara få, men klart dom finns dom med.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp