A
Anonyma
Gäst
Du har ju bott i Sverige i dessa 8 år med din fru eller hur?Inte mer erfarenhet än den jag har skaffat mig under dom snart 8 åren jag har varit tillsammans med frugan. Men thai kan inte vara så svåra att umgås med, jag tänker dock inte räkna upp alla olika nationaliteter som jag har jobbat med. Dessa har dessutom haft olika religiös bakgrund tidvis.
Som sagt, jag räds inte detta ett dugg, är anpassningsbar och respekterar andra människor oavsett nationalitet. Och vill jag träffa andra pensionärer kan jag ju alltid ta en tur till Hua Hin.![]()
Tolkade lite som att du ogillade mitt sätt att välja bort Thai, nästan som att du ansåg det vara lite rasistiskt?
Det en del här inte tycks vilja förstå är att det främst har med språk och humor att göra, jag föredrar helt enkelt att umgås med människor som jag delar detta med. Det blir så mycket enklare och ger mig mycket mer att umgås med folk som har samma kulturella bakgrund och intressen. Det råder liksom ingen brist på socialt umgänge här, tvärtom så måste man sålla för att hinna med och för mig så hamnar då Thai långt ner på listan till stor del för att vi helt enkelt inte förstår varandra.
Är detta fel enligt ditt eller någon annans sätt att se det så upp till er, jag respekterar att alla inte är av samma åsikt.
Sen är det väl en jäkla tur att alla här inte står vid sidlinjen och käkar popcorn, folk som inte bidrar i trådarna bygger inget forum..