Bilar & Motorcyklar & andra motorfordon i Thailand

Var just på Big Wing Sukhumwit .Kan bli svårt med delar från Japan till denna Annars OK kvalitet. en tanke är att han inte har nån bok till denna Glimten .därför röd skylt som bara skall vata för nyköpt eller nyimporterad efter en månad inte giltig vemhar utfärdat denna ?????tror det bara finns importpapper dvs invoice .detfunkar ej längre att köra på

Var just på Big Wing Sukhumwit .Kan bli svårt med delar från Japan till denna Annars OK kvalitet. en tanke är att han inte har nån bok till denna Glimten .därför röd skylt som bara skall vata för nyköpt eller nyimporterad efter en månad inte giltig vemhar utfärdat denna ?????tror det bara finns importpapper dvs invoice .detfunkar ej längre att köra på

Och är det så som påstås,att boken saknas så konfiskeras den om du hamnar i en kontroll.
Det går heller aldrig att regga den igen, därav säkert ett pris som du gillar.Troligen max 50% av en bike som har rätt bok.
Påstår någon att det finns bok, så skall man aldrig betala förrän att den står i ditt namn hos Traffic office. Där gör man avslut på affären, så man är säker på att allt står rätt till, om man handlar främst privat, och från små firmor.

Påstår någon att det finns bok, så skall man aldrig betala förrän att den står i ditt namn hos Traffic office. Där gör man avslut på affären, så man är säker på att allt står rätt till, om man handlar främst privat, och från små firmor.:thumbsup:;)

Här är en som sticker ut i mängden.

tjert.JPG

Vi har inte betalt skatten igår på våran moppe, så när vi var nere så gnällde hennes mamma på det och tyckte att vi skulle betala den så att dom kunde använda den till skolan m.m., speciellt hennes syrras äldsta dotter, men jag sa bara vill hon ha en moppe så får hon prata med sina föräldrar om att få en egen och att jag inte betalar någon skatt på våran i år och det var inte populärt , så vi lånade hennes brors moppe när jag var där

Vi har inte betalt skatten igår på våran moppe, så när vi var nere så gnällde hennes mamma på det och tyckte att vi skulle betala den så att dom kunde använda den till skolan m.m., speciellt hennes syrras äldsta dotter, men jag sa bara vill hon ha en moppe så får hon prata med sina föräldrar om att få en egen och att jag inte betalar någon skatt på våran i år och det var inte populärt , så vi lånade hennes brors moppe när jag var där

Bra taktik. Kan vara bra att komma ihåg om det skulla behövas.

Är det någon som har kjöpt inn en tractor i Thailand? (begagnad)
I så fall är det något spesielt att se upp för?

Tillbaka
Topp