Bilar & Motorcyklar & andra motorfordon i Thailand

Varför kan man inte regga den?
Hur gör thailändarna? Förstår att de kanske e skillnad för mig men om bilen ex stod skriven på min tjej skulle de fortfarande vara problem att regga den? :)

Vet inte varför men det är det jag också fått veta, jag har en Dragstar ståendes om det e någon som vet någon som jag kan betala för att så den reggad så ber jag er höra av er.

Det finns massor med importerade fordon i Thailand som är importerade av registreade importfåoretag för fordon, men att ta med i flyttgodset, ja trots att man betalar 200% så finns stor risk att den blir olaglig. Det finns en skådespelare somtagit in en Lamborghini och bara betalade 6 miljoner i skatt, bilen kostade ytterligare 5 miljoner i inkåop, och i nyheterna sa dom att den skulle beslagtas och säljas på auktion.
Detta är en sak som jag inte provat, men tydligen så är det tusentals bilar som beslagtas i Thailand varje år och som sedan myndigheterna auktionerar ut, det går då att få tag i lagliga bilar billigt. Handlare köper de flesta bilar som auktioneras ut här.

O
Vet inte varför men det är det jag också fått veta, jag har en Dragstar ståendes om det e någon som vet någon som jag kan betala för att så den reggad så ber jag er höra av er.

Det finns massor med importerade fordon i Thailand som är importerade av registreade importfåoretag för fordon, men att ta med i flyttgodset, ja trots att man betalar 200% så finns stor risk att den blir olaglig. Det finns en skådespelare somtagit in en Lamborghini och bara betalade 6 miljoner i skatt, bilen kostade ytterligare 5 miljoner i inkåop, och i nyheterna sa dom att den skulle beslagtas och säljas på auktion.
Detta är en sak som jag inte provat, men tydligen så är det tusentals bilar som beslagtas i Thailand varje år och som sedan myndigheterna auktionerar ut, det går då att få tag i lagliga bilar billigt. Handlare köper de flesta bilar som auktioneras ut här.

Och sedan kommer dom ut på marknaden, reggade ,och klara att både köpa och köra.

Måste ju testa köra lite denna gången :cool:
Väldigt sugen på att skaffa en bil men får iaf skjutas upp till nästa resa.

image.jpg

Hej har blivit erbjuden denna maskin men misstänker att Jang inte kommer att nå ner
tmp_32469-1426594290334828346428.jpg
tmp_32469-1426594295999-1029532348.jpg
tmp_32469-1426594301652871338656.jpg

Vet inte exakt årsmodell men en senare 90 talare. Eller tidigt 2000
E väl bara phonta o långeman som harlite koll

Hej har blivit erbjuden denna maskin men misstänker att Jang inte kommer att nå ner
tmp_32469-1426594290334828346428.jpg
tmp_32469-1426594295999-1029532348.jpg
tmp_32469-1426594301652871338656.jpg

Vet inte exakt årsmodell men en senare 90 talare. Eller tidigt 2000
E väl bara phonta o långeman som harlite koll

Ser inte vad detta är för maskin??? Är det en Forza eller en Yamaha
Är den Thaikörd så avstå, helst. Finns det bok på den?
15 år låter mycket, den borde nästan vara gratis.Om den är så gammal som du skriver, så skall den väl inte ha röd plåt.Var finns den ??

Om jag inte ser helt fel så är det en gammal djäkla Honda scooter, , skulle passa mig om den kostar mer än 25000 thbt . Du får en ett år gammal Forza 300 för ca 100000 thbt , denna är ingen trevlig sak när det pajar grejor , vad är det för cc .
Det står vad jag ser Honda på vindrutan , men är det en honda , i så fall en djäkligt udda , en Forza ??

Den finns i pattaya o slls pappet finns men blir rn forza då vet ja Jang kan köra me

Phonta nu vet jag mer om hojen nyfiken som man e....

År 2004
3500 mil
Silverwinge
600 cc
2 ägare ej thai nuvarande ägare svensk
Regad o alla papper e iordning
Va ligger dom på ungerför där nere

Jag va på bilauktion idag på Big C, det kan nog bli en bil där nästa gång.

@glimten66 behöver du fler moppar? trodde du hade så du klara dig, eller du vill byta ut dom mot denna?

Jag va på bilauktion idag på Big C, det kan nog bli en bil där nästa gång.

@glimten66 behöver du fler moppar? trodde du hade så du klara dig, eller du vill byta ut dom mot denna?

Nej behöver inte fler utan bara det att jag vill ha en större maskin än PCXen har haft vlicken på en forza för den vet jag att Jang kan köra men då fick ja nys om denna härom dan av polare som e nere nu
Så när det blir en ny ja då åker någraav hojarna ska ju inte börja ha uthyrning

Denna Silvervinge är ju 11 år gammal , dock med få mil, jag skulle inte betala mer än 30,000 thbt samt att jag först skulle kolla om det överhuvudtaget finns reservdelar i Thailand . Om du vill så kan jag kolla detta åt dig Glimten.....
2004 Honda Silver Wing Base Specifications

Motorcycle Insurance:

IDENTIFICATION
Model Type Touring Scooter
BASE MSRP(US) $7,599.00
Dealers Honda Dealers
Warranty 12
Insurance
Quote Now
tad

Finance
ENGINE:
Engine Type Parallel Twin
Cylinders 2
Engine Stroke 4-Stroke
Cooling Liquid
Valves 8
Valves Per Cylinder 4
Valve Configuration DOHC
Compression Ratio 10.2:1
Starter Electric
Fuel Type Gas
TRANSMISSION:
Transmission Type Continuously Variable (CVT)
Primary Drive (Rear Wheel) Belt
WHEELS & TIRES:

Själv har jag bytt bort min PCX mot en Click 110cc bara för att jag vill köra så lite bike som möjligt här nere.
Tar mycket hellre bilen.
Moppen är bara till för tjejen när hon åker ner till marknaden en km bort och när vi kör ner på stan på helgen, då kör jag i ca 20 km/h.
Är eg en attans fartglad rackare som älskar att dra järnet med en hoj men här nere är det livsfarligt så därför blir det ingen större. Spelar ju ingen roll hur duktig förare man själv är när det är fullt av dårar, fyllon och hundar, då gäller det att hinna bromsa och då är det bara farten som avgör och det gör lika ont att smälla med en 1800 cc som med en 110.

Däremot blir det snart ny bil med nya 200 hk motorn, har ju bara 180 nu :D

Denna Silvervinge är ju 11 år gammal , dock med få mil, jag skulle inte betala mer än 30,000 thbt samt att jag först skulle kolla om det överhuvudtaget finns reservdelar i Thailand . Om du vill så kan jag kolla detta åt dig Glimten.....
2004 Honda Silver Wing Base Specifications
Quote Now
tad

Motorcycle Insurance:

IDENTIFICATION
Model Type Touring Scooter
BASE MSRP(US) $7,599.00
Dealers Honda Dealers
Warranty 12
Insurance
Quote Now
tad

Finance
ENGINE:
Engine Type Parallel Twin
Cylinders 2
Engine Stroke 4-Stroke
Cooling Liquid
Valves 8
Valves Per Cylinder 4
Valve Configuration DOHC
Compression Ratio 10.2:1
Starter Electric
Fuel Type Gas
TRANSMISSION:
Transmission Type Continuously Variable (CVT)
Primary Drive (Rear Wheel) Belt
WHEELS & TIRES:

Hej @Phonta
du får gärna kolla upp det åt mig ja du vet ju va hondas bigbike shop på suken ligger ju dom borde ju veta om det finns reservdelar o få till den

Själv har jag bytt bort min PCX mot en Click 110cc bara för att jag vill köra så lite bike som möjligt här nere.
Tar mycket hellre bilen.
Moppen är bara till för tjejen när hon åker ner till marknaden en km bort och när vi kör ner på stan på helgen, då kör jag i ca 20 km/h.
Är eg en attans fartglad rackare som älskar att dra järnet med en hoj men här nere är det livsfarligt så därför blir det ingen större. Spelar ju ingen roll hur duktig förare man själv är när det är fullt av dårar, fyllon och hundar, då gäller det att hinna bromsa och då är det bara farten som avgör och det gör lika ont att smälla med en 1800 cc som med en 110.

Däremot blir det snart ny bil med nya 200 hk motorn, har ju bara 180 nu :D
en click aldrig nej jag gillar PCXen men vill ha en större som jag kan dra iväg me på långturer o bara för att maskinen e större behöver man inte köra fortare det är inte där känslan sitter
när ja va me mitt ex gjorde vi många långturer så har blivit många mil där nere bara att vara uppmärksam på allt så funkar det bra i trafiken även där nere

du får gärna kolla upp det åt mig ja du vet ju va hondas bigbike shop på suken ligger ju dom borde ju veta om det finns reservdelar o få till den:thumbsup::nod:

Jag kollar upp detta senast Lördag , kollar även med Saman (VS motor)vad han ev. vet om denna Scooter.

jag ställer mig mycket frågande till den röda skylten på en 2004 som knappast är reggad nyligen i Thailand

Luktar verkligen falsk eller avsaknad av Tabien Lot ... Men det måste ju du kolla upp noggrant innan ev köp

Återkommer om detta med reservdelar...;)

Tillbaka
Topp