Bilar & Motorcyklar & andra motorfordon i Thailand

"Phonta " sa:
Mackes och "Glimten" har helt rätt , efter mörkrets inbrott kör inte jag hoj , fler anledningar finns till detta .. Thai kör även helt utan lyse ,även utan huvud och ögon.. Köra på dagen är det som gäller , aldrig köra fort annat än där man har absolut fri sikt... I byar ca 30 km ... Skall köra upp min stora hoj från Pattis , tänker köra ut bakvägen frå Pattis sen upp över bergen och upp till korat , kommer att välja de mindre vägarna och ta dessa mil under dagen samt med ett nattuppehåll /två dagar 45 mil är ok tycker jag ....

Phonta
Skrivet från min Nexus

20 mil om dagen är rätt lagom i Thailand, det blir lagom med övernattning i bergen, jag lunchade där för någon vecka sedan. verkar vara ett superställe!

Något som kör resan bättre är UV-filter på hjälmglaset!

God trip och kör försiktigt!

När Thaiföretag slutar skoja med internet , då kommer bilderna på Hojen ... Skit , en månad betald , ingen limit på GB , full fart 31 dagar utlovades, efter en vecka dras farten ner med 50 % , bara att gilla läget

Fö, så kom vi hem som vi skulle på Lördagen , körde till Korat första förmiddagen , en eftermiddag på De Mall var kul , kl 6 på Lördag morgon åter på Hojen , en riktig
monstermaskin kan jag säga.... Finns inga gränser på effekten , 108 HK och 163 nm vid 3000 RPM är gryyyymt mycket mer än en HD 1600 ger .. Vikt på hojen 340kg .. axar som en riktig snabb sportbil , dvs ca blana 9 sekunder på !/4 milen om man får tro de som kör dragracing med dessa VTX i originalversion .....

Har hållt på med kopplingcylinderna som "Saman" på Teprasit inte lyckades få till riktigt som jag vill , nu är det ok , bytte huvudcylinder samt luftade , vilket var lite knepigt , fick ta ett gammalt lock ,borra samt gänga i en luftnippel som jag via en slangstump anslöt till ett några bar tryckluft här hemma ,då fick jag runt allt och luften försvann , kan även ha varit fel klassning på bromsvätskan i från början , måste vara dot5 i så här stora motorer då det blir grymt varmt bakom trankåpan där slagcylindern sitter.. nu allt korrekt och endast en del annat småjobb som jag vill göra

Skall se ut ungefär så här när den är färdig , dock ej dessa väskor ,annars samma cykel

Honda VTX 1800.jpg

"Phonta " sa:
När Thaiföretag slutar skoja med internet , då kommer bilderna på Hojen ... Skit , en månad betald , ingen limit på GB , full fart 31 dagar utlovades, efter en vecka dras farten ner med 50 % , bara att gilla läget

Fö, så kom vi hem som vi skulle på Lördagen , körde till Korat första förmiddagen , en eftermiddag på De Mall var kul , kl 6 på Lördag morgon åter på Hojen , en riktig
monstermaskin kan jag säga.... Finns inga gränser på effekten , 108 HK och 163 nm vid 3000 RPM är gryyyymt mycket mer än en HD 1600 ger .. Vikt på hojen 340kg .. axar som en riktig snabb sportbil , dvs ca blana 9 sekunder på !/4 milen om man får tro de som kör dragracing med dessa VTX i originalversion .....

Har hållt på med kopplingcylinderna som "Saman" på Teprasit inte lyckades få till riktigt som jag vill , nu är det ok , bytte huvudcylinder samt luftade , vilket var lite knepigt , fick ta ett gammalt lock ,borra samt gänga i en luftnippel som jag via en slangstump anslöt till ett några bar tryckluft här hemma ,då fick jag runt allt och luften försvann , kan även ha varit fel klassning på bromsvätskan i från början , måste vara dot5 i så här stora motorer då det blir grymt varmt bakom trankåpan där slagcylindern sitter.. nu allt korrekt och endast en del annat småjobb som jag vill göra

Skall se ut ungefär så här när den är färdig , dock ej dessa väskor ,annars samma cykel

Mäktig maskin, ett aphängarstyre å en sissy så blir den fräck ;D ;)

Nån Aphängare blir det aldrig på min Classicbike , en sissy sitter det på redan , men skall ha en litet mindre samt en sissybarpackväska i svart på hållaren bakom Sissybar.... Litet annat godis , annars så "clean maskin" som möjligt, gillar inte när de ser ut som julgranar med flaggor och dyl, såg en Thai på en Dragstar 400 på väge till Bikehelgen i Buriram ,han hade en Thaiflagga bakpå som syntes miltals ..Haha ... ;)

Riktigt häftig cykel Phonta.
Ja, jag ääär sugen på en hoj men nu är det så länge sedan jag körde en. Har ju dessutom blivit av med bågelappen. Man ska inte leka flygplan med en MC som jag gjorde av misstag. Jag har sedan bara tagit körkort för bil. Kanske lika bra det :)

"Phonta " sa:
Nån Aphängare blir det aldrig på min Classicbike , en sissy sitter det på redan , men skall ha en litet mindre samt en sissybarpackväska i svart på hållaren bakom Sissybar.... Litet annat godis , annars så "clean maskin" som möjligt, gillar inte när de ser ut som julgranar med flaggor och dyl, såg en Thai på en Dragstar 400 på väge till Bikehelgen i Buriram ,han hade en Thaiflagga bakpå som syntes miltals ..Haha ... ;)

Haha, skoja bara, cleant ska de va, inte en massa lullul å lampor å skit.
Måste va grymt skön å köra :D
Är din svart också?

Japp , svart som en afrikanska , och lika syndig och trevlig att "Rida" ;D

Skit , nu blir jag säkert varnad av nån som trycker på denna "anmäl till Forumvärdknappen ...
Men det är ju inget illa med det , lika vacker och trevlig bekanskap ...

Min är svart med lite annat stuk , än så länge , customstuk , men jag har andra "fenders" på g i Khonkaen...SEn blir det Classikbike av den ,, men i övrigt helt och hållet samma maskin :)

Så här ser den ut idag och den skall förändras från Custom till Classic som denna nedre bild

VTX 06.jpg

Honda VTX 1800.jpg

"Phonta " sa:
(Länken till bilden är inaktuell)
I mina ögon ser det ut som att Darth Vader har kolliderat med en telefonkiosk, dessa moderna plastmoppar blir aldrig vackra i mina ögon, är och förblir Kalle-Anka moppar.....men som tur är så är ju smaken som baken, delad!

Jo den är fin som den är , men jag gillar Classicbikes så Custom bygger jag helst om ..

Till borat kan jag bara säga att mycket plast hittar han inte på den här "moppen "
Kallar man en av de största MCn på marknaden för "Moppe" så kanske man även har lagt ribban på sitt MC kunnande ...

Finns en Yamaha på 1900cc men den ger varken samma HKeffekt ellet vridmoment

En riktigt fin MC som ger massor av kraft och körglädje .

"Phonta " sa:
Jo den är fin som den är , men jag gillar Classicbikes så Custom bygger jag helst om ..

Till borat kan jag bara säga att mycket plast hittar han inte på den här "moppen "
Kallar man en av de största MCn på marknaden för "Moppe" så kanske man även har lagt ribban på sitt MC kunnande ...

Finns en Yamaha på 1900cc men den ger varken samma HKeffekt ellet vridmoment

En riktigt fin MC som ger massor av kraft och körglädje .

Som jag skrev smaken är som baken.

Jag har aldrig ägt något liknande, och kommer aldrig att äga.
Har haft hojar av årsmodeller 51-79, inget plast där inte!

Nä inget plast för det materialet fanns inte på den tiden , skall vi snacka hojar ,kommer du till baren i ödemarken så kan jag visa foton på mina byggen , vad sägs om matchless competition 1951, byggde sen en stelbens stånka av den , blev årets"stånka" på Hotrod i skärholmen 1981, har även ägt och kört de flesta engelska samt Amerikanska hojar, Gamla Indianer,Harley pannhead samt skovlar av dito fabrikat , Norton ,Triump m.m Så nog vet jag vad en hoj är .......
Dessutom så är jag mekaniker /motortekniker så jag VET att vill du verkligen åka så skall du ha en modern Jappshoj , med eller utan plast , min finns inte mycket syntetmaterial på kan jag säga .... Men du tycks ju ha samma kunskaper och intresse så vi kan nog snacka ihjäl något dygn ihop , Gamla MC samt gamla Jänkare från 50-70 talet .....ser fram emot att insupa dina erfarenheter och kunskaper ..................... 8)

"legolas " sa:
Jag tror att Borat menar på att han ägt vanliga oväxlade cyklar av årsmodell 1951-1979.

legolas
Skulle det vara fel? Oväxlade var dom väl inte, inte på min BSA Golden Flash från 1952 i alla fall. Det var den som fick vingar vid något tillfälle och tog mig på en flygtur ut i geografin med blåslagen kropp som följd. Vet inte om det var den eller jag som inte läst instruktionen för inte fanken ska man flyga med en hoj?
Phonta, lova att du aldrig lånar ur en hoj till mig, något jag inte tror att du kommer att göra till någon men men... :)
Som jag sa tidigare så är jag är allt lite sugen på att köra men fortfarande skraj för bågar.

Hmmm.. det är lugnt , det är precis som med vapen , det är farten som dödar inte hojen , dvs inte heller bössan utan människan bakom bössan .... :o

Oj , så genomtänkt det blev nu ;D ;D ;D

I thailand gäller det att se varje trafikant som en blind samt full idiot utan körkort samt vett i huvet , då först finns möjligheten att kunna färdas utan blessyrer...

"Phonta " sa:
Nä inget plast för det materialet fanns inte på den tiden , skall vi snacka hojar ,kommer du till baren i ödemarken så kan jag visa foton på mina byggen , vad sägs om matchless competition 1951, byggde sen en stelbens stånka av den , blev årets"stånka" på Hotrod i skärholmen 1981, har även ägt och kört de flesta engelska samt Amerikanska hojar, Gamla Indianer,Harley pannhead samt skovlar av dito fabrikat , Norton ,Triump m.m Så nog vet jag vad en hoj är .......
Dessutom så är jag mekaniker /motortekniker så jag VET att vill du verkligen åka så skall du ha en modern Jappshoj , med eller utan plast , min finns inte mycket syntetmaterial på kan jag säga .... Men du tycks ju ha samma kunskaper och intresse så vi kan nog snacka ihjäl något dygn ihop , Gamla MC samt gamla Jänkare från 50-70 talet .....ser fram emot att insupa dina erfarenheter och kunskaper ..................... 8)

Trevligt...

Faktum är att jag gjort mig av med mina motorcyklar år 2005, åldern gjorde kanske att klokheten tog över, det är helt enkelt för farligt för en familjeförsörjande småbarnsförälder.

Faktum är också att jag aldrig fattat tycke för moderna hojar, Japps, Britt eller Amerikan.....tycker de helt enkelt är opersonliga utan känsla, men som du säger helt ok och bekväm att åka på.
Framför allt tråkiga att äga...

Tillbaka
Topp