Bilar & Motorcyklar & andra motorfordon i Thailand

"borat " sa:
Trevligt...

Faktum är att jag gjort mig av med mina motorcyklar år 2005, åldern gjorde kanske att klokheten tog över, det är helt enkelt för farligt för en familjeförsörjande småbarnsförälder.

Faktum är också att jag aldrig fattat tycke för moderna hojar, Japps, Britt eller Amerikan.....tycker de helt enkelt är opersonliga utan känsla, men som du säger helt ok och bekväm att åka på.
Framför allt tråkiga att äga...
Håller med dig. Puch Florida var det inget roligt att ha :)
Victorian var bättre, lättare att trimma

"Sir One " sa:
Håller med dig. Puch Florida var det inget roligt att ha :)
Victorian var bättre, lättare att trimma

Zundapp KS 50 de va grejer de, med GS så gjorde den 90 knutar ;D

Min absolut snyggaste hoj som jag ska leta fram nåt foto på va en Triumph Bonneville 650 från 54 som jag byggde om till custom, en annan gillar ju custom stuket :D Va lite extra nöjd med lacken på den som jag gjorde själv och fick till riktigt bra, i skuggan såg den nästan svart ut men i solen ändrade den färg till guld nästan som krom i vissa lägen. Inget apelsinskal i den lacken inte :D

Men det var ju ingen hoj man gav sig iväg länga sträckor på utan en rejäl verktygslåda, Lucas, mannen som uppfann mörkret...

Håller med Phonta, en modern japs är grejer det, är grymt sugen på att köpa en sån här ;D

Visa bilaga 33562

Hej.
Är intresserad av skaffa mig en Trike.

Någon som vet, var man kan köpa en i Thailand?
Vet du någon, som bygger i Thailand?

Bruuum Brummm

Fa.. Den där är snygg , vet dock inte om den går att uppbringa i Thailand

Vad gäller Trike så vet jag två som skulle kunna tänkas att bygga en . "Saman " som har MC butiken för Big BIke på mitten av Teprsasit Road i Pattya samt en Thaikines som har en verkstad i Khonkaen ,ligger på vänster sida ganska långt ner efter samma gata som Fairy Plaza ligger , sen finns det säkert en del i BKK ....

Thai är duktiga på att bygga

"Phonta " sa:
Fa.. Den där är snygg , vet dock inte om den går att uppbringa i Thailand

Vad gäller Trike så vet jag två som skulle kunna tänkas att bygga en . "Saman " som har MC butiken för Big BIke på mitten av Teprsasit Road i Pattya samt en Thaikines som har en verkstad i Khonkaen ,ligger på vänster sida ganska långt ner efter samma gata som Fairy Plaza ligger , sen finns det säkert en del i BKK ....

Thai är duktiga på att bygga

På Teprasit finns just nu en specialbyggd chopper som är grymt snygg, motor HD
Pris 750 000 tbh med bok och plåt.Den är outstanding :nod: :nod: :nod: :nod: :nod: :)
Det är 2 bröder som har V S Motor som detta ställe heter, den ena bygger den andra brodern servar och säljer.

Felet är ju just att det är en HD , skaffa en försäkring för utbyte av njurarna , helt sjukt hur de vibbar , även de nyare , förstår inte att de inte lär sig bygga eller åtmindstonde hänga upp sina maskiner vettigt i ramen . Satt bakpå en 1600 av nyare modell nyligen , fan , onte i arsletet efter 2 km ... >:(

"Phonta " sa:
Felet är ju just att det är en HD , skaffa en försäkring för utbyte av njurarna , helt sjukt hur de vibbar , även de nyare , förstår inte att de inte lär sig bygga eller åtmindstonde hänga upp sina maskiner vettigt i ramen . Satt bakpå en 1600 av nyare modell nyligen , fan , onte i arsletet efter 2 km ... >:(

Gnäll inte gubbe den e ju inte stelbent ;)

Wapi

Skulle aldrig pröjsa ett par hunda K baht extra för att få en HD även om den är snygg och låter gott.
Det ska va bekvämt å köra, driftsäkert och billigt att serva, så för mig är det Honda som gäller i Thailand. Vätskekylning är ett krav.
Vi får se vad man kan hitta för nåt, man ska nog inte köpa en alltför ovanlig modell så det blir svårt med delar. Det mesta går ju att styla så det blir snyggt ;D

Köp dig en Honda Steed 600 , det finns grymt fina byggen för runt 150000 thbt av just dessa , Saman på Teprasit kan säkert skaka fram en åt dig , snygga chopperbyggen finns massor med honda motorer ...

Var just inne på bath&Sold

Två fina hojar jag skulle kunna tänka mig att köpa

Honda vakyrie 1500 cc1997 års modell Farangägd 280000 thbt

Trike Honda 600cc 1997

Bägge med grön bok

Köp NU FA, snart går priserna upp när farangerna återvänder

Honda Valkyrie.jpg

Trike i Pattis.jpg

Jo , det stämmer nog , Valkyrian skulle jag kanske köpt om jag inte redan hade slagit till på min 1800cc, men sex cylindrar har fyra till som kan haverera , sen kan man ju fundera på om det är möjligt att få fram delar till den cyceln i Thailand , även i övriga värden kan jag tänka mig att det är problem .... Honda steed 600 samt 400 finns det hur mycket som helst av i Thailandet , även till min 750 finns det grejor att finna i gott skick ....

Min stora hoj är såå överdimensionerad så den bör hålla många många mil , den har en balanserad vevaxel som gör att den trots den största slagvolymen på marknaden går relativt jämt(vibrationsfritt) i maskinen , inte som en Harley som verkar hålla kvar vid den gamla 50 talstekniken :D

"Sir One " sa:
Ja, den ser kul ut men fy fanken att köra den vid sidan av de stora vägarna. Vägarna från huvudlederna till byarna kan vara hemska med halvmeterdjupa hålor

Beror på vart man bor våra vägar oftast djäklgt fina

Wapi

En helt annan fråga , vet någon var man kan finna en välsorterad butik för bult och mutter i Thailand , Även tappar och gängsnitt efterfrågas , har det mesta men saknar en tapp M10X1,25 har dito i M8 , Japanerna verkar vara lite inkonsekventa , hittar olika gängstigningar på bultarna på bägge Hondahojarna ... Har verkligen behov av en sådan tapp , som skulle lösa de problem som uppstår när en vanlig M10 x1,25 inte passar där den fa...skall passa... :D

Tillbaka
Topp