chan ja pai gamlang gai

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"marianne " sa:
jag tränar spinning 3 gånger i veckan o brädpass (gympa på o runt en stepupbräda o en del vikter)

sanuk maak maak :P
Det blir väl tråkigt i längden? Tycker du inte det är bättre med något med boll?

(((Innan mina knän gick sönder så såg mina dagar ofta ut så här: Skola > basket 1,5 timme till de andra blev trötta > hem och åt middag snabbt > fotbollsträning 2 timmar till de blev trötta > minst 2 timmar träning med friidrottsgänget men under vinterhalvåret körde vi mest olika bollagsporter. De var mest i sverigeeliten i långdistanslöpning, så de blev inte trötta :-) så vi höll på till vi blev utkastade. >Sprang hem och gjorde läxorna. Så det var inte så konstigt att mina knän blev utslitna :-)
Efter knäoperationerna blev det biljard och bangolf under flera år innan de återhämtat sig tillräckligt. Första gången jag spelade basket igen, så ville jag fortsätta och fortsätta, men de andra tog slut före mig, fastän jag inte kunnat konditionsträna på vanligt sätt. När jag cyklade hem gick det så trögt att hjulen knappt gick runt, så jag stannade flera gånger för att försöka komma på vad det var för fel på cykeln. Sedan kom jag på att det var mina ben som var uttröttade :-) De hade tagit slut då han med bollarna åkte därifrån...)))

พรุ่ง นี้ ผม/ฉัน เป็น ว่าง

พรุ่งนี้ผม/ฉันเป็นว่าง

prûng née pŏm chăn bpen wâang

i morgon är jag ledig..

jag är ingen hejare heller men vi får väl hjälpas åt med det vi kan tillföra allihopa... alla kan vi tillföra ngt

marianne

"ulle " sa:
Du led inte av ADHD som barn Lunkan? ;)
Snarare motsatsen :-)

(((Jag är väldigt lugn i grunden, vilket gör att jag inte blir stressad i första taget. Det, plus konditionen jag hade, gjorde att jag orkade mycket mera, och i och med det hann jag göra mycket mer. Parallellt med den där sporten, höll jag på med lugna grejer som schack, släktforskning, komponera musiklåtar, och skrev mycket på min första bok.
F ö redan då jag började kunna klättra ur barnsängen, var jag så lugn att satte bara mina föräldrar fram mina leksaksbilar, saft, bullar/smörgåsar och pottan :-) så kunde de sova till jag blev hungrig mitt på dan. (Min pappa var halvproffsmusiker och mina föräldrar var mycket unga, så det blev sena kvällar för dem på helgerna.)))

Jag hade mycket energi som barn men Gjorde kanske inte så mycket åt den. Det är väl först de senaste 10 åren som jag tänker lite mer på min hälsa.

Nu kan jag känna att det skulle vara gott med en promenad..
Det fanns inte på kartan att ta en promenad när man var yngre :D

"ulle " sa:
Jag hade mycket energi som barn men Gjorde kanske inte så mycket åt den. Det är väl först de senaste 10 åren som jag tänker lite mer på min hälsa.

Nu kan jag känna att det skulle vara gott med en promenad..
Det fanns inte på kartan att ta en promenad när man var yngre :D
Promenad?? Sådant är väl för äldre pensionärer? :-)

(((För tråkigt i min smak. Om man inte räknar gå ut med (föräldrarnas) hund, eller gå runt i skogar och kolla natur, så har jag aldrig gått en promenad i hela mitt liv, och har inga planer på att börja göra det heller, fastän jag är en bra bit äldre än er, tror jag.)))

"marianne " sa:
visst är det så..

har testat att bara sitta på en stol o röra benet, testat att gå o testat att cykla o testat att köra gympapass o det är inte tillförlitligt är bara att konstatera...

Kan vara fel på dessa, men stegmätaren visade så, var ju lite olika på oss 4,
100% kan man väl inte vara, var en kul grej för oss på jobbet att se
hur mycket vi knallade på jobbet

SV: chan ja pai gamlang gai

Vi har både språklektioner och språkhörna här på ThaiSnack.se

"marianne " sa:
prueng nii chan pen wang

Hej Marianne.
prueng nii chan wang
พรุ่งนี้ฉันว่าง
det behöves inte pen
Är det OK om jag underrättar dig? och du får gärna hjälpa mig på svenska. :wai:

jättebra phirawan

det är toppen att ha någon som är villig att hjälpa oss när vi försöker...

men det är inte fel att säga pben eller hur?

Marianne

Det är konstigt om du använder pen i den meningen.

men om du vill säga : พรุ่งนี้เป็นวันหยุดของฉันprûng née pen wan yôot kǒng chǎn är bättre :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp