Den rekordstarka Bath:en

Forex har sämsta kursen av alla gränsande till ocker/lurendrejeri
Det är jag medveten om, men jag vill inte stå på suvarnabhumi och se ut som ett fån om de frågar hur mycket cash jag har med mig. Det finns folk som har stoppats för att de inte har sina 20.000 b cash med sig, lite beroende på hur nitisk myndighetspersonen är bakom glaset.

Forex gjorde sig en hacka på mig och jag var medveten om det.

Jag vet att tidigare kunde man beställa resevaluta via exempelvis ICA, men jag hittade inte någon sådan funktion längre. Kanske någon här som har tips till min nästa resa?

Det är jag medveten om, men jag vill inte stå på suvarnabhumi och se ut som ett fån om de frågar hur mycket cash jag har med mig. Det finns folk som har stoppats för att de inte har sina 20.000 b cash med sig, lite beroende på hur nitisk myndighetspersonen är bakom glaset.

Jag vet att tidigare kunde man beställa resevaluta via exempelvis ICA, men jag hittade inte någon sådan funktion längre. Kanske någon här som har tips till min nästa resa?
Jag har aldrig under alla år och så många ggr jag rest fått den frågan om hur mycket cash jag har med mig, kanske kan någon av Er som jobbar offshore referera till att ni blivit omfrågade, Jag har rest på turist , exemption samt Non O och alldrig fått frågan. Men vet att regeln finns

Händer väl enbart om en mysko person med mysko beteende och mysko avsikter kommer till immigration.

Glöm att som normal resenär krävas på att ha 20.000 baht i kontanter i dagens värld där pengar är digitala.

Har aldrig ens fått den frågan under alla resor jag rest till Thailand sedan 1979

Jag har både hängslen, livrem och gummiband. Vill inte riskera att åka retur till Sverige.
De frågade mig på immigrationen om boende efter karantänen på en dag i december, så jag fick snällt visa upp mina hotellbokningar. Jag tror inte heller det är så vanligt.

Jag har aldrig under alla år och så många ggr jag rest fått den frågan om hur mycket cash jag har med mig, kanske kan någon av Er som jobbar offshore referera till att ni blivit omfrågade, Jag har rest på turist , exemption samt Non O och alldrig fått frågan. Men vet att regeln finns
Jag har hört en gång vid kön till konsulatet om en farang som blev nekad att komma in i landet om han inte visade 20k baht i cash.
Dock är det ju andra hands info så får lägga den vikt man vill på det, aldrig
Har själv aldrig fått frågan.

Vart jag skulle efter karantänshotellet vet jag folk som har fått svara på, så inte konstigt alls. Jag själv exempelvis, då kom jag på ett turistvisum ;)

Jag har både hängslen, livrem och gummiband. Vill inte riskera att åka retur till Sverige.
De frågade mig på immigrationen om boende efter karantänen på en dag i december, så jag fick snällt visa upp mina hotellbokningar. Jag tror inte heller det är så vanligt.
Boende skall registreras hos immigration och beroende på vilket ärende man är där i får man visa upp bevis på det ibland.

Jag har väl rest in i Thailand ca 50 gånger men aldrig ens fått mina väskor genomsökta.

Tur är väl det med tanke på att jag haft med mig narkotikaklassade läkemedel vid ett antal tillfällen.

Man kunde tom köpa starka sömntabletter på Don Muang.

Minns att jag köpte några tabletter en gång och tog dom strax efter avgång och sov sedan hela vägen till Wien och vaknade där rejält groggy.

BTT

De enda som blir stoppade på sånt är svartjobbade engelskalärare som gör sin fjärde visarun det året.

ALLA andra vanliga turister har aldrig ens fått frågan. Å får man frågan viftar man med sitt ATM-kort.

Jag har faktiskt aldrig fått en fråga om adress för boende, pengar eller annat. Har aldrig blivit stoppad i tullen på Suvvan heller. Måste ju se jäkligt hederlig ut :laugh2:
Adressen föresten fyller man ju i på arrival card. Jäkligt trångt i rutorna på blanketten och ibland är man bra på arslet när man fyller i. Otroligt att dom ens kan läsa vad som står. Typ 2008 på en resa blev det galet blött på vägen ned. Då skrev jag bara konstiga krumelurer och strunt på arrival card bara för att se om någon skulle opponera sig men inte 5555

Jag har väl rest in i Thailand ca 50 gånger men aldrig ens fått mina väskor genomsökta.

Tur är väl det med tanke på att jag haft med mig narkotikaklassade läkemedel vid ett antal tillfällen.

Man kunde tom köpa starka sömntabletter på Don Muang.

Minns att jag köpte några tabletter en gång och tog dom strax efter avgång och sov sedan hela vägen till Wien och vaknade där rejält groggy.

BTT
Det var bättre förr, man kunde gå in på apoteket mitt emot Marine Disco o köpa captagon över disk.

Tillbaka
Topp