Den rekordstarka Bath:en

Helg kurs, kan leva gott denna helg oxå.

Screenshot_20201009-173837.png

Beror ju på protesterna och oroligheterna i Bangkok.
Tror snarare som så att den kommer parkera mellan 3,5-och 3,6 ett tag. Det verkar vara vad marknaden värderar just nu. Här är det flödet ut och in som avgör. Thailand har i samband med protester visat sig vara något av teflonland. Negativa nyheter påverkar väldigt lite. skulle det bli en storstrejk eller kraftiga räntesänkningar blir läget annorlunda.

Tror snarare som så att den kommer parkera mellan 3,5-och 3,6 ett tag. Det verkar vara vad marknaden värderar just nu. Här är det flödet ut och in som avgör. Thailand har i samband med protester visat sig vara något av teflonland. Negativa nyheter påverkar väldigt lite. skulle det bli en storstrejk eller kraftiga räntesänkningar blir läget annorlunda.
Thailand har ju sänkt sin ränta kraftigt redan sista året, som jag sagt innan folk tror för mycket på räntan.
Sen har folk lite annat att tänka på än Thailand men 1,5% starkare blev kronan mot baht efter helgens demonstrationer, stärktes mot baht, Månd-Tisd sen plana det ut då regeringen drog tillbaks nödläge förklaringen i Bangkok igår vid lunch och nu är status normalläge igen.

Thailand har ju sänkt sin ränta kraftigt redan sista året, som jag sagt innan folk tror för mycket på räntan.
Sen har folk lite annat att tänka på än Thailand men 1,5% starkare blev kronan mot baht efter helgens demonstrationer, stärktes mot baht, Månd-Tisd sen plana det ut då regeringen drog tillbaks nödläge förklaringen i Bangkok igår vid lunch och nu är status normalläge igen.
Som jag ser det så är det normala svängningar.

Ser att Thaibörsen är lite motvals idag, resten av världen rasar men Thaibörsen står och svajar på +-0 grön, rött, grön, rött. Hmm är det nåt på G, den brukar inte stå emot så, var nere på -0,6% men vände upp till +?

Bahten har inte följt börsen ändå, hade den gjort det hade vi haft kanonbra kurs nu, när resten av världens börser har hämtat sig så har inte Thaibörsen hängt på.
Index är nere på 1200 nu, för 2 år sen var den uppe i lite över 1800.

Skall man vara helt ärlig så är det nog thaibörsen som är rätt. Världens börser har stigit massor sedan Coronafallet, till stor del helt omotiverat. Så denna korrigering runtom i världen är helt rimlig.

Börsen är övervärderad och har blivit dopad med stödpaket som någongång skall betalas.

Skall man vara helt ärlig så är det nog thaibörsen som är rätt. Världens börser har stigit massor sedan Coronafallet, till stor del helt omotiverat. Så denna korrigering runtom i världen är helt rimlig.

Börsen är övervärderad och har blivit dopad med stödpaket som någongång skall betalas.
Ja jag har råkat få tag i några sossekronor och de skall in i fonder hos avanza. Får vänta lite med köpet då

Ja jag har råkat få tag i några sossekronor och de skall in i fonder hos avanza. Får vänta lite med köpet då

Lurigt att säga. Jag och många med mig anser den övervärderad. Stora delar av världens mest förmögna ligger nu likvida utanför börsen och väntar på köpläge.

Men samtidigt har den gått upp massor sedan i våras, så någon tror på den och driver upp kurserna. Så spekulationen driver just nu, för det finns ingen substans i att bolag som går med noll eller förlust ökar 30% på börsen.

Kollat future prediction thb kommer enligt den sakta stärkas mot usd dom kommande 4 åren.

Tillbaka
Topp