Den rekordstarka Bath:en

XE kursen är ingen kurs du kan få när du växlar utan en kurs bankerna använder sinsemellan.Rätt skall vara rätt.
Vad står det på XE bilden ??
"Convert" = Omräkna, hmm :unsure:, är inte det ett sätt att få fram rätt kurs?
Rätta inte mig om du har fel...
Annars så står det klart och tydligt bara att läsa innantill och det står heller inte något om att detta är en källa för banker och deras dagskurser. @gunnarg

Screenshot_20211103-044116.png

Vad står det på XE bilden ??
"Convert" = Omräkna, hmm :unsure:, är inte det ett sätt att få fram rätt kurs?
Rätta inte mig om du har fel...
Annars så står det klart och tydligt bara att läsa innantill och det står heller inte något om att detta är en källa för banker och deras dagskurser. @gunnarg

Var kan du växla till denna XE kurs? Inte någonstans! Det är en kurs som bankerna använder när dom växlar sinsemellan, men du har väl någon kontakt på pantbanken som fixar XE kursen åt dig.:poop:

Var kan du växla till denna XE kurs? Inte någonstans! Det är en kurs som bankerna använder när dom växlar sinsemellan, men du har väl någon kontakt på pantbanken som fixar XE kursen åt dig.:poop:

Helt onödigt att tala med vägg när man inte får inget vettigt svar tillbaka....
ไอ้โง่ที่ใหญ่กว่าที่คุณต้องมองหา

@Kentha
Vet inte vad för glädjemätare du använder dig av, men kursen låg närmare den jag använder mig av, så snälla om du ska lägga in information här så leverera rätt information inte på hittat..

Och Wise är en money transfer app som inte levererar kurs utan annan information när det kommer köp/sälj av pengar, @Kentha, vill inte sparka på smalbenet men..
Det var inget hittepå. Skulle jag skickat pengar just då till Thailand när jag kommenterade hade jag fått över 3,91 på Wise. Det är den viktiga kursen för min del.

Idag, just nu, får jag kursen 3,90833 om jag skickar via Wise. Den enda viktiga kursen!

Det var inget hittepå. Skulle jag skickat pengar just då till Thailand när jag kommenterade hade jag fått över 3,91 på Wise. Det är den viktiga kursen för min del.

Idag, just nu, får jag kursen 3,90833 om jag skickar via Wise. Den enda viktiga kursen!
Även efter avgiften är dragen?

Vad är det du inte förstår? Tala med din bankkontakt för vidare information vad gäller hur valutaväxling fungerar.:poop:
Jag är ingen expert på valutakurser men om man ska jämföra en valuta mot en annan över tid så låter det i mina öron vettigast att använda en ”officiell” kurs utan olika Bankers påslag. Vad man sedan i själva verket får för kurs när man växlar beror väl på vilken aktör man använder sig av och hur mycket de lägger på för sin egna vinst.

Jag är ingen expert på valutakurser men om man ska jämföra en valuta mot en annan över tid så låter det i mina öron vettigast att använda en ”officiell” kurs utan olika Bankers påslag.
Om man försöker skapa sig någon bild över vart det trendar, så är det antagligen en bra idé att använda de kurser som sätts på den internationella valutamarknaden. Att få en notering varje dag är rätt meningslöst för oss "thailandsresenärer", då är det kanske mer informativt att se en lite längre tidsperiod, ex. ...

xcange.jpg

För en läsare på det här forumet är det antagligen mer av värde att få reda på till vilken kurs han kan växla och var man hittar bästa kurs.

Om man försöker skapa sig någon bild över vart det trendar, så är det antagligen en bra idé att använda de kurser som sätts på den internationella valutamarknaden. Att få en notering varje dag är rätt meningslöst för oss "thailandsresenärer", då är det kanske mer informativt att se en lite längre tidsperiod, ex. ...

xcange.jpg

För en läsare på det här forumet är det antagligen mer av värde att få reda på till vilken kurs han kan växla och var man hittar bästa kurs.
Ja de kan jag väl hålla med om att det kanske inte är någon större mening i att följa valuta kursen dag för dag om man nu inte har ett specifikt intresse för det. Sedan kan jag tycka att ska man i huvud taget jämföra trender så är det bästa att använda en mer officiell källa utan vinstpålägg. Att jämföra växelkursen från wise en vecka mot Forex en annan känns för mig ganska meningslöst om man ska gå till ytterligheter.

Ja de kan jag väl hålla med om att det kanske inte är någon större mening i att följa valuta kursen dag för dag om man nu inte har ett specifikt intresse för det. Sedan kan jag tycka att ska man i huvud taget jämföra trender så är det bästa att använda en mer officiell källa utan vinstpålägg. Att jämföra växelkursen från wise en vecka mot Forex en annan känns för mig ganska meningslöst om man ska gå till ytterligheter.

Exakt.

Själv kör jag all valutacheck liksommde flesta andra finansiella instrument, kurser och liknande via bevakningar från MarketWatch. Här är den för valutaparet SEKTHB.

Å min Buddha, vad skönt att läsa och se vilka och om alla olika förslag från TS:are ang. valutaväxling och valutakurser ni kommer med.
Då föreslår jag att någon annan tar över tråden och fortsätter sedan i samma anda och lägger in information om kursen, så slipper jag.
För vad man än gör, så är någon eller några medlemmar ifrågasätter, kritiserar den inlagda information jag önskar att ge er, märk väl att informationen som läggs in från mig är endast en riktlinje om vilken väg Bath:en kommer att hamna gentemot Svenska Kronan.

Så här är mina förslag nya medlemmar som kan ta över tråden och göra på rätt sätt enligt deras tycke :
@Kokostrollet , @Naam jai , @Norrlandsboy , @Kanman , @Acke , @SatanG och till sist @gunnarg

Sk-ter fullständigt från och med nu att engagera mig....

Senast ändrad:
Å min Buddha, vad skönt att läsa och se vilka och om alla olika förslag från TS:are ang. valutaväxling och valutakurser ni kommer med.
Då föreslår jag att någon annan tar över tråden och fortsätter sedan i samma anda och lägger in information om kursen, så slipper jag.
För vad man än gör, så är någon eller några medlemmar ifrågasätter, kritiserar den inlagda information jag önskar att ge er, märk väl att informationen som läggs in från mig är endast en riktlinje om vilken väg Bath:en kommer att hamna gentemot Svenska Kronan.

Så här är mina förslag nya medlemmar som kan ta över tråden och göra på rätt sätt enligt deras tycke :
@Kokostrollet , @Naam jai , @Norrlandsboy , @Kanman , @Acke , @SatanG och till sist @gunnarg

Sk-ter fullständigt från och med nu att engagera mig....
Ärligt talat så vet jag inte ens att jag kritiserat dig. Visste inte heller att du hade ett speciellt uppdrag att lägga in kursen varje dag medans vi andra skulle hålla oss undan. Men jag är ju trots allt ganska ny här så jag lär mig väl med tiden.

Tillbaka
Topp