Den rekordstarka Bath:en

Ärligt talat så vet jag inte ens att jag kritiserat dig. Visste inte heller att du hade ett speciellt uppdrag att lägga in kursen varje dag medans vi andra skulle hålla oss undan. Men jag är ju trots allt ganska ny här så jag lär mig väl med tiden.

@Kanman

Är inte ute efter kritisera och har inte heller till uppgift att lägga in hur det står till med kurs, utan gör det för att det är kul och underlätta för medlemmar här på TS att hitta den här på vårt eget forum, istället för att jaga efter det på nätet.
Ber om ursäkt ifall @Kanman om du kände dig som träffad, de var inte min intention..

Men nytt blod kan ha bättre idéer, än gamla medlemmar som har varit med sedan järnåldern...

Senast ändrad:
En idé?

Om inte annat, så kanske forumets webbadministratör kan lägga in en gadget (eller vad det heter) där man ser aktuell växelkurs i realtid? Då blir det riktigt enkelt för medlemmarna att hitta aktuell interbank-kurs. Man kan ju tanka ned sådana gratis till sin egen webbläsare så jag antar att det finns även för den som designar ett forum.

Brukar finnas sådana för lokala väder dessutom, fast vore kanske hårt om man såg Phuket-temperaturen varje gång man besökte TS. :unsure:

Med all respekt, men med trådens rubrik så kanske inte en presentation av varje dags avistakurs är rätt plats för detta? Nog bättre att skapa en särskild tråd i så fall.

En idé?

Om inte annat, så kanske forumets webbadministratör kan lägga in en gadget (eller vad det heter) där man ser aktuell växelkurs i realtid? Då blir det riktigt enkelt för medlemmarna att hitta aktuell interbank-kurs. Man kan ju tanka ned sådana gratis till sin egen webbläsare så jag antar att det finns även för den som designar ett forum.

Brukar finnas sådana för lokala väder dessutom, fast vore kanske hårt om man såg Phuket-temperaturen varje gång man besökte TS. :unsure:

Med all respekt, men med trådens rubrik så kanske inte en presentation av varje dags avistakurs är rätt plats för detta? Nog bättre att skapa en särskild tråd i så fall.

Är man intresserad av växlingskursen så har man redan app eller länk skulle jag tro.

/ SatanG

Är man intresserad av växlingskursen så har man redan app eller länk skulle jag tro.
Så är det nog, interbankkurserna är väldigt lättillgängliga. Exempelvis så får jag ett emejl varje dag med aktuella kurser från
Universal Currency Converter <xe@service.xe.com>

Däremot är det ju aldrig fel att få tips om var, och hur, man som privatperson/turist växlar till bästa möjliga kurs. Funderingar kring kursens utveckling är även det intressant. :p

Till er alla ointresserade.

Screenshot_20211113-024656.png

Senaste 5 åren..

Enligt min erfarenhet så stärks Bahten alltid mot kronan när det närmar sig turistsäsong.
Du får se det i ett större sammanhang än bara THB och SEK.

Tiden på året är också när utländska investerare plockar hem vinsterna från aktier mm så flödet av pengar är större.

SEK gick upp kraftigt i början av november tillfälligt men föll tillbaka.
Politiskt kaos och ny budget?

Du får se det i ett större sammanhang än bara THB och SEK.

Tiden på året är också när utländska investerare plockar hem vinsterna från aktier mm så flödet av pengar är större.

SEK gick upp kraftigt i början av november tillfälligt men föll tillbaka.
Politiskt kaos och ny budget?
Jag skrev att jag har erfarenhet av är kronan, vad en amerikan får för sin dollar eller en ryss får för sin rubel har jag aldrig kollat eller intresserat mig och vad utländska investerare plockar hem för vinster har inte intresserat mig heller. Förstår inte att Bahten kan stärkas om det försvinner pengar från landet men det är mycket jag inte förstår och det är inget jag skäms över.
Ja så är det väl ofta i länder när det val eller budgetförhandlingar, att det blir oroligt med valutan.

Tillbaka
Topp