Den rekordstarka Bath:en

Det är väl det att telefonen ska letas fram och ställas in för betalning som tar tid verkar det som.
Går snabbt.
Loggar in på bankappen med ett fingeravtryck, väljer scan och klart.

Dock har jag sett sådana som håller på med telefon och slår in koder etc i butik och tar tid men då håller dom på med något annat.

Det är väl det att telefonen ska letas fram och ställas in för betalning som tar tid verkar det som.
Står man i kön finns det tid, samma mens kassörskan slår in varorna i kassan.
Så lång tid tar det inte att klicka på en betal-app och vänta in beloppet.

Fortare än att vänta på växeln.

Halva tiden mot att leta sedlar i plånboken.

I Japan var dom först ut med att göra allt i mobilen redan för ganska många år sedan. Kontanter eller kreditkort har varit väldigt sällsynt där nu länge

I Japan var dom först ut med att göra allt i mobilen redan för ganska många år sedan. Kontanter eller kreditkort har varit väldigt sällsynt där nu länge
Även Singapore, allt är i telefonen.
Vi köpte en vecka turist SIM med data, då ingick fria bussar och tåg.
Bara att visa den digitala biljetten och åka.
Lite tråkigt är att det finns knappt några anställda när man åker deras T-bana.
Internet fungerar lika bra under jord och man kan följa med i telefonen var man befinner sig så man kliver av på rätt ställe.
Fantastisk stad men det går väl långt när man beställer mat på en skärm inne på restauranger och det plingar till när den är klar.

Ok men det borde vara tvång på två dagars utbildning och träning för äldre personer innan vi kan få tillstånd att installera en sån app på telefonen. 555

Ok men det borde vara tvång på två dagars utbildning och träning för äldre personer innan vi kan få tillstånd att installera en sån app på telefonen. 555
Faktum är att banken här hemma har bjudit in till sådana utbildningar riktade till seniorer. Jag har dock inte behövt gå dit, ungdomarna här hemma har full koll och hjälper till vid behov.

Fast det är alltid nån jävel i kassan som inte var tagit fram plånboken eller telefon när det är dags att betala står och fibblar och det tar en satans tid.

Oberoende av betalningssätt.

Fast det är alltid nån jävel i kassan som inte var tagit fram plånboken eller telefon när det är dags att betala står och fibblar och det tar en satans tid.

Roligt, när jag befinner mig i Sverige så blir jag irriterad över precis detta men på semester tex i Thailand så har jag mer tålamod och bryr mig inte så mycket om det tar någon minut extra. Är säkert fler som känner igen sig. Varför är det så?

Har du inte Fast Track som senior?

Här har vi gamla en egen kassa.

Finns även kassor för bara kort, andra för bara kontanter samt kassor för bara en korg varor.

Kanske inte finns i fiskebyn?

Har du inte Fast Track som senior?

Här har vi gamla en egen kassa.

Finns även kassor för bara kort, andra för bara kontanter samt kassor för bara en korg varor.

Kanske inte finns i fiskebyn?
Det kanske aldrig är nån som stoppar upp kassorna med fibbel i flappelandet.......

Det kanske aldrig är nån som stoppar upp kassorna med fibbel i flappelandet.......
Så här var kön för seniorer idag..
Inget att stressa upp sig för..

IMG_20221221_151348.jpg

På 90-talet och jag jobbade som oljegroda så gick det en djup suck genom kön till lunchstället när en kostymnisse drog fram kortet för att pynta lunchen. Ja oftast var det ”kostymnissar” och man undrade om dom inte kunde ha lite cash i fickan för att betala för sin lunch. På den tiden var det lite mer omständigt att betala med kort, idag oftast tvärtom.

Så här var kön för seniorer idag..
Inget att stressa upp sig för..

IMG_20221221_151348.jpg
Det är iof forfarande inte kön jag pratar om, utan vad som kan stoppa upp kön.

Hur många gånger har man inte kommit till snabbkassa med max 5 varor och nån jäkel kommer med en kundvagn full.

Hur många gånger har man inte kommit till snabbkassa med max 5 varor och nån jäkel kommer med en kundvagn full.
Det händer inte här.
Ordning och reda.
Butiksvärdar håller koll och stoppar folk som försöker använda fel kassa.
Ibland vinkar dom fram mig så jag får gå före.
Respekten för äldre är stor.

Det händer inte här.
Ordning och reda.
Butiksvärdar håller koll och stoppar folk som försöker använda fel kassa.
Ibland vinkar dom fram mig så jag får gå före.
Respekten för äldre är stor.
Så är det i Flappelandet.

Har man inte mobilen redo och är inloggad och har slått in beloppet och koden INNAN de är klara i kassan så kommer Duterte och skjuter dig.

Så är det i Flappelandet.

Har man inte mobilen redo och är inloggad och har slått in beloppet och koden INNAN de är klara i kassan så kommer Duterte och skjuter dig.

Du har det inte lätt, tar du med sedlar från Sverige också?

60 plussare har det bra i Filippinerna, har egna kassor i varuhusen, vinkas fram vid passkontrollen på flygplatsen.
Får borda flyg i första priogruppen.
Får rabatt på flyg, bussar och färjor.
Även en del restauranger ger mig senior citizen rabatt fast jag är utlänning.

I Thailand tränger dom sig före med fulla varuvagnar.

Du har det inte lätt, tar du med sedlar från Sverige också?

60 plussare har det bra i Filippinerna, har egna kassor i varuhusen, vinkas fram vid passkontrollen på flygplatsen.
Får borda flyg i första priogruppen.
Får rabatt på flyg, bussar och färjor.
Även en del restauranger ger mig senior citizen rabatt fast jag är utlänning.

I Thailand tränger dom sig före med fulla varuvagnar.
Fasen vad bra.

Att absolut INGEN, oberoende av betalningsmedel eller andra tekniska lösningar, fysisk eller psykisk status / handikap inklusive ålder någonsin har problem att betala och stoppar upp kön.

5 varukassan på Big-C jag brukar handla tar inte kort och hade för mig kundvagn inte gick igenom? Aldrig sett någon med full kundvagn där, då skulle dom ju stoppa 3 kassor då dom står på rad.
Trodde bara du gick på hål i väggen?

Tillbaka
Topp