Den rekordstarka Bath:en

Javisst .

När Leo lanserades i Sverige så kostade den 9.90 kr på Systembolaget.

Billigare än i Thailand.

Oberoende om man räknar decimaler eller reda pengar.

Vill du fördjupa dig i nationalekonomi, indifferenskurvor och liknande så rekommenderar jag grundkursen i nationalekonomi. Ta gärna både Micro och Macro.

Javisst .

Billigare än i Thailand.

Vill du fördjupa dig i nationalekonomi, indifferenskurvor och liknande så rekommenderar jag grundkursen i nationalekonomi. Ta gärna både Micro och Macro.
Vad kostade den i Thailand när den lanserades i Sverige?

Javisst .

Billigare än i Thailand.

Jag känner inte för att studera.
Det är enklare om du förklarar lite enkelt för oss obildade om äkta växlingskurser och väder.

Och jag fick inget svar på spegeln. Den får du gärna ta med i svaret @apknug
Jag rekomenderar att du kollar på Snövit och de sju dvärgarna om du glöm spegeln .

Med lite tur så går förbi ett lokalt växlingskontor och kan uppdatera om nåt som berör, den äkta växelkursen, det är dock söndag och helgdag idag så jag förväntar mig inga lappkast.

Men först så ska solnedgången avnjutas här .......

17021985274666692373896302806741.jpg

Jag rekomenderar att du kollar på Snövit och de sju dvärgarna om du glöm spegeln .

Med lite tur så går förbi ett lokalt växlingskontor och kan uppdatera om nåt som berör, den äkta växelkursen, det är dock söndag och helgdag idag så jag förväntar mig inga lappkast.

Men först så ska solnedgången avnjutas här .......

17021985274666692373896302806741.jpg
Okej var tydligen för jobbigt för dig själv att berätta men får väl se om det blir Kalle och Snövit på Julafton och om jag upptäcker något som jag tidigare inte sett i mina tidigare 52 Jular.

Okej var tydligen för jobbigt för dig själv att berätta men får väl se om det blir Kalle och Snövit på Julafton och om jag upptäcker något som jag tidigare inte sett i mina tidigare 52 Jular.
Eller så kan du fråga nån under 75 år alternativt läsa inlägg nummet #4711 ovan och fundera på vad "spegel" kan betyda i sammanhanget.........

Själv ska jag spegla mig själv med en spegel av en Leo som iof är en klon alternativ en kusin eller bror!

17022030908059120283498293518.jpg

Eller så kan du fråga nån under 75 år alternativt läsa inlägg nummet #4711 ovan och fundera på vad "spegel" kan betyda i sammanhanget.........

Själv ska jag spegla mig själv med en spegel av en Leo som iof är en klon alternativ en kusin eller bror!

17022030908059120283498293518.jpg
Sura uppstötningar på flaska = Leo.
Inget emot smaken men räcker med en klunk, nåt jag inte tål i Leo.

Man får inte vara kräsen vad gäller öl i Thailand.
Hehe, nej det finns ju t o m de som dricker Chang!

Undrar om den soppan hade gått att sälja i ett land med ölkultur, typ Belgien eller Tjeckien?

I Sverige är det väl ingen normal människa som köper Elefantöl, men i Thailand är det helt plötsligt någonting för konnässören. o_O

Undrar om den soppan hade gått att sälja i ett land med ölkultur, typ Belgien eller Tjeckien?

I Sverige är det väl ingen normal människa som köper Elefantöl, men i Thailand är det helt plötsligt någonting för konnässören. o_O
Thailand har inga traditioner med öl.
Det var Carlsberg som startade upp verksamheten.

Jämför man med grannländerna är det dåligt utbud med bra öl.

Nu är det väl ingen som kan ta upp konkurrensen med de två giganterna som brygger Chang och Leo.
Importerade öl blir för dyra för svenska pankisar.

Glas fyllt med is till toppen i med SaengSom och sodavatten, det är en god törstsläckare, slår öl, gin tonic och allt vad det heter ;)

Tillbaka
Topp