Rätt och fel Dubbel prissättning - Farangpriser

Hej

Ja det finns tydligen en del som vill styra och lägga sig i andra människors liv, som gillar att kasta skit och svårt för att acceptera att folk tycker, tänker och agerar olika, själv bryr jag mig personligen inte ett smack, tycker mest synd om dessa griniga och negativa individer som förmodligen lever ganska tråkiga liv och finner lite tröst och glädje i att försöka ställa till bråk med andra.

Men dom är ju relativt få och dom flesta på forumet är ju trevliga och seriösa.

Mvh isan lover
God Morgon IL
Nu vill jag påstå att du nu som det brukar kallas här plockat på dig "offerkoftan" , att påstå att andra inte accepterar "dina åsikter" är oerhört barnsligt .
Du om någon är oerhört snabb , dels med att lägga in provokativa inlägg samt sen lika snabbt komma med provokativa åsikter . Att du beklagar dig om att andra inte tänker som dig ter sig som att du verkligen lever upp till din ideologi . Att diskutera ett eget inlagt ämne/eller skapad tråd betyder inte att man kan förvänta sig en mängd ja-sägare . Du får nog snällt acceptera att medlemmar svarar dig på ett annat sätt än det du gillar, speciellt när du be skriver att du beter dig illa som gäst i det landet vi alla har har rötter eller intressen i ..
jag säger bara, IL lägg ner det snacket , du förlöjligar dig själv ;)

God Morgon IL
Nu vill jag påstå att du nu som det brukar kallas här plockat på dig "offerkoftan" , att påstå att andra inte accepterar "dina åsikter" är oerhört barnsligt .
Du om någon är oerhört snabb , dels med att lägga in provokativa inlägg samt sen lika snabbt komma med provokativa åsikter . Att du beklagar dig om att andra inte tänker som dig ter sig som att du verkligen lever upp till din ideologi . Att diskutera ett eget inlagt ämne/eller skapad tråd betyder inte att man kan förvänta sig en mängd ja-sägare . Du får nog snällt acceptera att medlemmar svarar dig på ett annat sätt än det du gillar, speciellt när du be skriver att du beter dig illa som gäst i det landet vi alla har har rötter eller intressen i ..
Nåja det kommer från den rätte. Som man känner sig själv känner man andra.

Det jag gillar i debatten är att IL står för sin åsikt och skakar av sig alla negativa kommentarer. Sen kan vi ju, som sagt, alltid inte gilla allas sätt att hantera det vi tycker är fel.
Det märkliga är att hans elever är de som mår mest illa av de "negativa kommentarerna " ;) , IL verkar var som någon skrev lite av en gås , det rinner av , det är bäst så på detta forum , Bara att stå för sina egna åsikter ,, Men skit får man räkna med ,

Hatar falangpriser.
En gång trots uppgjord pris av thai så ville jag vara snäll och hämta tvätten men nej jag var farang och betala farangpris.
Tycker inte att det hör till civilicerad samhälle samhälle och göra så.
En bild på en annan händelse när jag bjöd två eller tre bil lass Thaifolk på äventyr aldrig mer av principskäl.

DSC00250.JPG

God Morgon IL

Hej

Själv bryr jag mig som sagt inte, men jag har förståelse för att andra kan tycka att det är obehagligt och jobbigt att bli hånade och utsatta för det s.k drevet, men för min del behöver du inte oroa dig, jag tål en hel del.

Mvh Isan lover

Senast ändrad:
Det som forundrer meg når temaet 2-pris systemet i Thailand blir diskutert på diverse fora og grupper på FB er at enkelte ikke klarer å forstå at dette i bunn og grunn er ren rasisme og noe som ikke hører hjemme i et moderne og opplyst samfunn. Og hadde dette foregått i Norge/Sverige så hadde høyst sannsynlig venstresiden i politikken skreket seg hese i rent sinne. Men i Thailand så ser ut til at munnen deres er "godt lukket". Noe som jeg synes er særdeles merkelig.

Det jag gillar i debatten är att IL står för sin åsikt och skakar av sig alla negativa kommentarer. Sen kan vi ju, som sagt, alltid inte gilla allas sätt att hantera det vi tycker är fel.
En sak som är tydlig när man läser kommentarerna så är det gamla ordspråket giltigt här.
Tala är silver, tiga är guld. Med andra ord så lämna ej ut mera om privatlivet än nödvändigt.

Det som forundrer meg når temaet 2-pris systemet i Thailand blir diskutert på diverse fora og grupper på FB er at enkelte ikke klarer å forstå at dette i bunn og grunn er ren rasisme og noe som ikke hører hjemme i et moderne og opplyst samfunn. Og hadde dette foregått i Norge/Sverige så hadde høyst sannsynlig venstresiden i politikken skreket seg hese i rent sinne. Men i Thailand så ser ut til at munnen deres er "godt lukket". Noe som jeg synes er særdeles merkelig.
Jag skulle kalla det främlingsfientlighet. De gör skillnad på medborgarskap. Om det med att göra skillnad på medborgarskap är rasism så är svenska åklagarmyndigheten rasistisk.

En sak som är tydlig när man läser kommentarerna så är det gamla ordspråket giltigt här.
Tala är silver, tiga är guld. Med andra ord så lämna ej ut mera om privatlivet än nödvändigt.

Hej

Det är förmodligen bäst, men själv är jag som jag är och jag står för det, om andra ogillar det så är det inte så mycket jag kan göra åt detta.

Mvh isan lover

Denna förföljelse på IL börjar likna den jag drabbades av på mpr forumet det var ett gäng skithuven och till lika SD sympatisörer som såg till att jag slutade kommentera och skriva där, är det detta ni vill å önskar ska hända med IL-s trådar, TS har ju varit förskonade från vuxenmobbing vad jag vet, självklart ska man kunna bli ifrågasatt men att det aldrig tar slut är fullständigt omoget, detta skrivit av en som en del skrivit vänstervriden som också är emot farangpriser

IL kan väl också sägas blivit förföljd på MPR, han blev väl avstängd för att han vred de flesta trådarna till politik?

Tillbaka
Topp