Durian - Frukten från himmelriket

 

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Den är ju såååå god. Avnjöt just en durian på balkongen. Man får ju visa lite hänsyn till övriga boende i byggnaden he he.

Ofta är det ju så att mat som stinker smakar bäst :)
uploadfromtaptalk1459779777584.jpg
 
Är det den där hemska stinkfrukten? Jag förstår inte hur man kan gilla den. Inte kommer drn ftån himmelriket, tvärtom.
 
Frugan och dottern älskar den. Själv tycker jag att eländet är vedervärdigt, har försökt äta men det är vämjeligt. Så jag avstår, ser helst att skiten förtärs utomhus. :confused:
 
Det finns en anledning till att skiten är förbjuden på allmänna transportmedel, hotell och liknande. Urrrk!
 
Frugan och dottern älskar den. Själv tycker jag att eländet är vedervärdigt, har försökt äta men det är vämjeligt. Så jag avstår, ser helst att skiten förtärs utomhus. :confused:

Som Surströmmingen ska göras, ätas utomhus!! :confused::eek::confused:
Som farang har man känt lukten av denna delikatess och även provsmakat en hel bit som synes på bilden, men denna frukt är något Jo-Be aldrig mera kommer att föra över sina läppar och in i munnen igen, bläää !?!
 
Var en stor motståndare till Durian tills jag smakade. Riktigt god. Åt en Durian glass häromdan, annorlunda men god.

Frukten är väldigt söt och mäktig. Äter inga mängder.
 
Nepp äter inte det heller, ost överhuvudtaget är nåt jag undviker, för fett. Måste prioritera lite bland godsakerna om inte midjemåttet ska dra iväg för mycket.

Om det är midjemåttet du är ute efter så oroa dig inte över osten. Dra in på socker/kolhydrater och alkohol så ska du få se på midjemått ;)

PS riktig ost innehåller väldigt lite socker/kolhydrater DS
 
 
 
Tillbaka
Topp