En 10-årig flicka har fött ett barn i den nordöstra provinsen Nakhon Panom

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
En 10-årig flicka har fött ett barn i den nordöstra provinsen Nakhon Panom - vilket gör henne till en av de yngsta mödrarna i Thailand.

Lärare vid en skola avslöjade att en 10-åring blivit gravid och fött en bebis vid Ban Pang Hospital. Hälsoexperter säger att medelåldern när flickor börjar menstruera är 12, men att åldern är på väg nedåt. Generellt - eftersom ägglossning börjar innan menstruation - så kan flickor bli gravida innan de menstruerar.

Extremt unga mödrar löper högre risk för högt blodtryck som orsakas av graviditet, och deras barn riskerar begränsad tillväxt. Omständigheterna kring födseln eller vem fadern är förtäljer inte historien.

Ja det är för hemskt. Men frugan var inte helt chockad som jag, om jag fattade henne rätt så är umgänge mellan yngre inte helt ovanligt i byar och småstäder. Föräldrarna jobbar och barnen stämmer träff med mobilen och så händer sådana saker. :o :o :o

Lagstiftningen är tydligen inte lika sträng i Thailand om jag förstod henne rätt.

"Berralund " sa:
Ja det är för hemskt. Men frugan var inte helt chockad som jag, om jag fattade henne rätt så är umgänge mellan yngre inte helt ovanligt i byar och småstäder. Föräldrarna jobbar och barnen stämmer träff med mobilen och så händer sådana saker. :o :o :o

Lagstiftningen är tydligen inte lika sträng i Thailand om jag förstod henne rätt.

Hallååå!! lagstiftningen i Thailand är grymt hård, 18 år skall man vara för att ha sexuellt umgänge , allt annat kan resultera i hårda straff ...
Djävla svin finns det gott om i byarna , enligt en kommunanställd jag talade med så är det inte alls ovanligt att fadern till ett sånt har barn är fadern till mamman, eller farbror >:( >:( Riktigt vidrigt ,vanligt med incest i byarna enligt många ...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp