Fiskarn
Forumveteran
Nu får du inte femårigt utan ett Non O alt extension, turister får max 2 åriga Thai KKMen nu har klockan tickat vidare, så vi är inne på 2023.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Nu får du inte femårigt utan ett Non O alt extension, turister får max 2 åriga Thai KKMen nu har klockan tickat vidare, så vi är inne på 2023.
Planer på att bli 'kartritare'? HA ha ha?NON-O Spouse här.
/ SatanG
Samma här, men det var då det, nu funkar inte detta förfarandeKom att tänka på när jag skaffade körkort, då skulle jag till Svenska Ambassaden och översätta mitt svenska körkort enligt "kunniga" svenskar men det gjorde jag inte.
Jag tog med mitt svenska körkort passet husboken läkarintyg och frugan, åkte till där man ordnar körkort och fick säga färgen när de pekade på färgprickar på en plansch betala 205 Baht sen fick jag körkortet.
Planer på att bli 'kartritare'? HA ha ha?
Har du någonsin ansökt om Non O från Sverige?Helt otroligt, aldrig under alla år vi varit här nere har jag aldrig avkrävts eller använt något "pensionärsintyg " Jag känner att detta är en så kallad stenbordsskröna, visst kan man kanske få ett om man frågar, men inget som krävs av Immigrationen
Ja, jag har ansökt om Non O från Sverige, det enda jag uppvisade var inkomst dvs i mitt fall slantar på banken samt ett rent kriminalregister. Jag var inte ens pensionerad, dock gott och väl fyllda 50 år , det var inga problem. Möjligt de har hittat på något nytt hittepå idioti, det vet jag ejHar du någonsin ansökt om Non O från Sverige?
Det är där du behöver någon form av pension.
I Thailand räcker det med inkomst.
Har försökt att förklara detta för dig tidigare men det har nog inte nått ända fram.
Ursäkta.Ja, jag har ansökt om Non O från Sverige, det enda jag uppvisade var inkomst dvs i mitt fall slantar på banken. Jag var inte ens pensionerad, inga problem, Non o Spouse. Möjligt de har hittat på något nytt hittepå idioti, det vet jag ej
Detta är vad som krävs for ett Non O immigrantUrsäkta.
Fel av mig.
Jag missade i mitt inlägg att det gäller Non O Retired.
Retired betyder pensionerad.
Därav pension.
Ok?
Va du blandar du blandar fram och tillbaks på retired och married, det är married du visar nu, ser du ju på sista punkten.Detta är vad som krävs for ett Non O immigrant
- 1. Passport or travel document with validity not less than 6 months.
- 2. Photograph of the applicant, taken within the past six months.
- 3. Financial evidence (e.g. bank statements, proof of earnings, proof of sponsorship from a third party).
- 4. Proof of relationship to a family in Thailand.
Och vad har det att göra med Retired?Detta är vad som krävs for ett Non O immigrant
- 1. Passport or travel document with validity not less than 6 months.
- 2. Photograph of the applicant, taken within the past six months.
- 3. Financial evidence (e.g. bank statements, proof of earnings, proof of sponsorship from a third party).
- 4. Proof of relationship to a family in Thailand.
Skulle vilja veta vad för visa du egentligen åsyftar , kan du visa detta med en kopia av Ambassadens olika visum , Det finns Non O immigrant sen finns det OA sen finns det retired ??? Eller finns det inte? Visa på var kriterierna finns, är det OA du menar ? Du måste ha ett Non O alt ett OA i botten, detta ansöker du i Sverige säger du, Var och hur , visa på var i E VisaOch vad har det att göra med Retired?
Ursäkta.
Fel av mig.
Jag missade i mitt inlägg att det gäller Non O Retired.
Retired betyder pensionerad.
Därav pension.
Ok?
Finns inget som heter "pensionärsvisum" Det heter Non O alternativt OA , sen kan du resa in i Thailand och innan ditt Visums slutdatum ansöka om Extension of stay baserat på retired, så ligger det till med denna helt felaktiga uppfattningUndrar vad det är för "Pensionärsvisum" för att stanna längre än 60 dagar som gamlingar sökte på ambassaden i Stockholm innan corona och e visum. De var helt klart inte gifta med nån thai utan varandra eller inte alls.
Det finns hur mycket som helst som kallas pensionärsvisum.Finns inget som heter "pensionärsvisum" Det heter Non O alternativt OA , sen kan du resa in i Thailand och innan ditt Visums slutdatum ansöka om Extension of stay baserat på retired, så ligger det till med denna helt felaktiga uppfattning
Förmodligen OA , det är det enda, och det enda som funnits även innan Covid. Sedan 206 i alla fall då jag såkte mitt första från Sverige innan jag var gift, sen har jag sökt Non O spouse ett pat ggr från Sverige , men helt onödigt då man mycket enklare söker ett Non o med efter följande extension 12 mån baserat på Retired alt Married . Så nu behövs inte detta diskuteras mer . Uppgifterna är hämtade från Thailands Ambassads hemsida samt E - visum ansöknings informationUndrar vad det är för "Pensionärsvisum" för att stanna längre än 60 dagar som gamlingar sökte på ambassaden i Stockholm innan corona och e visum. De var helt klart inte gifta med nån thai utan varandra eller inte alls.
Tidigare var det före skatt, men det har tydligen ändrats.Intyg på inkomst från pension på minst 18500 kronor efter skatt varje månad
I Sverige kan man söka Non OA. Non O söks i Thailand.Har du någonsin ansökt om Non O från Sverige?
Det är där du behöver någon form av pension.
I Thailand räcker det med inkomst.
Har försökt att förklara detta för dig tidigare men det har nog inte nått ända fram.
Det är vid ansökan från SverigeTidigare var det före skatt, men det har tydligen ändrats.