Falang skämde ut sig och filmades.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

En falang filmades när han istället för att lämna tillbaka en sedel en kvinna tappade trampade på sedeln och stal den när kvinnan hade gått, allt filmades och nu får han skämmas inför hela världen, tror nästan att man skäms lite själv för att vara falang när man ser det här.

Kj Jeab

Mvh isan lover

Detta var absolut inte bra, att trampa på en sedel med en bild på kungen, tyckte det såg ut att kunna vara 20 Bath? åhh my Buddha...

Bara min egen fundering.

Hej

Bara genom att trampa på sedeln begår han ju faktiskt ett brott i just Thailand, misstänker att någon rojalist som ser filmen kommer att anmäla honom för detta, sen skämmer han ju ut sig själv och andra falanger genom sitt beteende.

Mvh isan lover

Detta var absolut inte bra, att trampa på en sedel med en bild på kungen, tyckte det såg ut att kunna vara 20 Bath? åhh my Buddha...

Bara min egen fundering.

Det var tydligen 1000 baht. Vem vet han kanske vet vem det var och såg sin möjlighet att få tillbaka något för en tjänst som inte höll vad den lovade. Jag är inte ett dugg förvånad tycker de flesta utlänningar beter sig konstigt.

Det var vist någon utländsk kvinna som hade kissat på golvet i ett tåg på väg till Suvan BKK flygplats. Tycker utlänningar beter sig bedrövligt.

Hej

Bara genom att trampa på sedeln begår han ju faktiskt ett brott i just Thailand, misstänker att någon rojalist som ser filmen kommer att anmäla honom för detta, sen skämmer han ju ut sig själv och andra falanger genom sitt beteende.

Mvh isan lover

Visst är det så, och det skulle inte förvåna mig om han blir inhämtad till stationen för utfrågning, och det lär inte bli så värst svårt att hitta honom, han lär finnas redan i fotoregistret, och då lär han bli uthängd i media en gång till, så denna slant kan stå honom dyrt i slutändan, oavsett om det är 20 eller 1000 B, det är majestätsbrott att kränka kungen, och sedeln tillhör inte honom, slanten tillhör innehavaren, i andra hand butiken, och hittegods ska lämnas in på polisstationen eller till butiken, läste för ett tag sedan om en falang som målat mustascher på en större bild av tidigare kungen, och riskerade ett fängelsestraff, och där var det kungen som tyckte att, låt det bero, han lär kommit undan med rena förskräckelsen, vi får väl följa utvecklingen...

Shit åsså, tur det inte var någon vadslagning, så blev det en förlust, men ekonomiskt plus minus noll...den kan jag stå ut med.

... i andra hand butiken, och hittegods ska lämnas in på polisstationen eller till butiken, ...

:offtopic:

En sedel är ju i princip omöjlig att spåra ägaren till, men kan man verkligen utgå ifrån att den skulle tillhöra butiken? Ponera att du hittar en sedel på golvet när du strosar bland hyllorna på Macro, vem lämnar då in den till butiken?

Hoppas man på att få 10% och butiken tackar för de övriga 90! :tongue_transparent:

:offtopic:

En sedel är ju i princip omöjlig att spåra ägaren till, men kan man verkligen utgå ifrån att den skulle tillhöra butiken? Ponera att du hittar en sedel på golvet när du strosar bland hyllorna på Macro, vem lämnar då in den till butiken?

Hoppas man på att få 10% och butiken tackar för de övriga 90! :tongue_transparent:

Snart tar jag en paus, jag vill ha semester....det handlar inte om att spåra ägaren, här handlar det om, vem tillhör sedeln, och jag påstår att sedeln tillhör butiken om ingen ägare kan spåras, vilket också framgår av artikeln, British tourist who stole cash in Pattaya apologies. A British tourist
i texten står det "stole cash", det framgår även i samma text att han kunde blivit "prosecuted" nu var det ägaren av sedlarna som räddade honom ur en besvärlig situation, är det inte utvisning för stöld? tycker nog inte att man behöver "ponera" över om det som finns i butiken tillhör butiken, ge mig nu 2 huvudvärkstabletter....stora.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp