A
Anonym
Gäst
Intressant tråd att bosätta sig på ett ställe där ingen kan det språk som man själv kan och inte vilja lära sig språket heller.
Sen med att bo vid kusten kontra by är ju milsvid skillnad. Om man ser ytterligheterna på de som bor vid kusten är det ju människor som främst varit de som alltid åkt till kusten på semester och bara vill umgås med sådana som tycker likadant. Självklart finns det andra, men ytterligheten är ju denna.
De som bor i byarna är ju urtypen av de som aldrig innan haft ett förhållande som träffar en yngre tjej och älskar att bli omhändertagen av frun och släkten och bara behöver betala och är nöjda med det. De gillar när det finns folk runt omkring men vill inte ha kontakt med andra än familjen. Även här finns det ju ett spann med andra.
De som inte har en relation med thai, bosätter sig ofta i ett område med bara faranger och kommer inte så nära. Sen vinkar trädgårdsmästaren ibland och då tycker man att man fått thailändska vänner.
Jag ser inte ner på någon av dessa, men alla är vi olika. De flesta av oss är ju någonstans mitt i mellan och då är det ju helt andra saker som drar oss till olika ställen. Dock känns det som alla här är trygga med sina val, alla förespråkar hur rätt de valt. Är det så eller har vi svårt att erkänna, eller har vi blivit gamla och gaggiga eller bara gammal och envis ...
Vad vet jag?
Janne, försöker du sno min pool-position vad det gäller att vara generaliseringarnas mästare??? Jösses vad du fick till det här i inlägget. Jag tycker ganska tvärtom som dig på vissa punkter.
T.ex. De som flyttar till kusten är då dom som;
a) Har en -fru, dom skulle ju aldrig tillåta en man att få bestämma annat än öl-sorten han dricker, om ens det.. b) De som flyttar till kusten i Thailand är dom som förut trafikerade Mallorca och Kanarieöarna. Säkra före det osäkra, inga äventyr där inte, utan nära till flygplatsen om det händer nåt, nära till sjukhuset om det händer nåt.... hobbies exakt detsamma som hemma... Inget fel i det alls, men så ser jag på dom i alla fall.... Mallorca-charter-resenärerna..
De som flyttar ut på landet;
a) känner att det mer är dom som är mindre osäkra på sig själva, starkare individer, större äventyrslusta
b) betydligt mer sociala människor som klarar av att skapa kontakter och ha ett vettigt socialt liv, behöver inte ha en vanvettigt hög häck för att dölja vem man egentligen är....
c) De som bosätter sig på landet i Thailand är mer som backpacker-gänget, nöjer sig inte med 14 dagar på stranden med paraplydrink och hålla tanten i handen 24/7, och sedan dö.....
Så ser jag på dessa olika typer, var och en gör som dom vill, och ingen annan har ont av detsamma. Men en sak har du väldigt fel i, men jag ursäktar dig, du vet ju helt enkelt inte... Och det är när du beskriver folk som bosätter sig i byarna. Visst jag vet,,, jag älskar en go generalisering, men detta tog ju priset även med mina mått mätt.
De flesta av gubbsen nere på Bens Bar och Big C och Tesco Lotus och dessa samlings-platser, dom är och jag överdriver inte, till 90% bosatta ute i byar på risfälten. Skittrevliga, kamratsökande människor, som har massor av kunskaper i allehanda ting, och vi har fan så skoj ihop.....
Nä du har helt fel, dönickarna enligt mitt förmenande, och nu en grov generalisering ifrån min sida... Det är faktiskt charter-resenärerna som förr åkte till Mallorca... Det är dom nissarna som tittar ner, tittar snett, tittar bort, och gör allt för att undvika att hälsa... Och när man till slut får "tag på dom". Ja då är dom där för att hälsa på, deras fru kanske kommer ifrån nån by i Chaiyaphum, och gubben vet fan inte hur bråttom han har tillbaka till Hua Hin, Cha Am, eller Phuket o.s.v. Så de antisociala typerna hittar du helt klart nere på kusterna i Thailand....
Så ser min verklighet ut..... Men annars är jag glad att du generaliserar,, alltid retar det någon..
Senast redigerad av en moderator: