Fosterpappa? till fåglar?
Nästa steg var att få besiktat av kommunen, inga problem, då kör vi igång.....
Beställer kycklingar, (inte forumkyckling) och allt är frid och fröjd, undrar varför mina kycklingar dör av en efter en,
skickar prov på fodret tillbaka till Lantmännen vilket jag misstänkte var orsaken, får tillbaka svar om att inga fel
kan hittas, tar kontakt med Vet. Uppsala, kan Ni obducera några fåglar? inga problem men det blir dyrt, jag bryr
mig inte om vad det kostar, jag ska ha fram svaret varför mina fåglar inte trivs, svaret kommer tillbaka, inga fel på
fåglarna, jag fick svaret när jag läste, "något avmagrade" nu har jag svaret, det är fel på fodret, avmagrade med
fri tillgång på foder? skickar in foder till analys hos Vet, Uppsala, svaret kommer, mögel i fodret!!!!!!!
Tro tusan att dom inte vill äta.
När det gäller räkningen på obduktionen, så kom den aldrig, jag ringde upp och frågade vad den skulle bli på,
fick svaret att vi har en fond som vi kan ta av i just såna här fall, räkningen blev 0. Tack
Nu blev det att kontakta Lantmännen som nekar till allt........påstår att felet är mitt som inte lagrat fodret på rätt sätt,
vänta lite nu, samtidigt som lokal för fågel besiktades så besiktades även lokal för foder, vilket intyg finns från hälsovårdsinspektören i kommunen,
Efter en del turer med Lantmännen så tröttnade jag och kort meddelade, vi träffas i Domstolen, helt plötsligt så
vill dom föra en dialog, det slutade i vart fall med att dom återköper fodret samt betalar ett mindre skadestånd,
ja, då är det väl bara att starta om? i samma veva så kommer H1N1 fågelinfluensan, därmed så la jag ner min hobby.