Familjetråden Ubon

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Ubon " sa:
Fråga mig vad ni vill. som någon skrev i sin tråd

jag har inte för avsikt att gå i svaromål mot spöken..........

och jag betackar mig för mail som inte har annat i sinnet än att skada.

Jag ber nu att forumvärdar stryker mig från denna sida,

familjetråden Ubon

Det var ju tråkigt att läsa.. :(

Om du verkligen vill bli struken ur rullarna på CM, så skicka ett pm till mig/Gazton

Ett sista försök att hålla liv i Familjetråden Ubon, känns lite trist att bli påhoppad i tid och otid......

Planeringen ligger nu att åka, bort eller hem? sista pris var nu 4.501 svenska bagare, lite mindre
med den bonusen på 500:- vänta lite nu, bonusen gäller endast om resan avslutas senast i Mars
månad, min vanliga osis, tänkte vara borta till mitten eller slutet av April, lagom att komma hem till våren.

Elektric bike projektet går vidare, har köpt in lite olika motorer och batterier, för att testa olika kombinationer,
dyrt? visst är det, men utan att prova så kommer man ingen stans, en motor ska med ner, 10 kg.

Vem vet, kanske en dag att man själv sitter på en farm i Alabam.. risfält i Thailand, som kanppast lär bli mina vänner,
nu talar jag om värmen, mosqiter.

Lite roligt var det sist när jag var nere, Damen talade om vad jag sökte i material, efter att min ide" och upplägget var,
så säger Thai, bygg, en till mig också, först så blir man uppmuntrad, men sen så kommer verkligheten ifatt, först så skulle
nummer 2 i serien bli så dyr att det skulle avskräcka, utvecklingen och prototypen är alltid det som drar mest pengar,
jag tackar nej, möjligen så skulle jag kunna tänka mig att bygga en till Damens familj, jag ska inte starta företag, jag ska hålla mig till vad jag ska göra, att utveckla.

Hoppas nu att tråden kan hålla utan spam och spydiga kommentarer...........

Ha det gott

Ubon

Haha, Ubon! Jungman Jansson, den hade passat för mig för en massa år sedan (dock inte farmen i Alabama).

Lycka till med ditt projekt, det skall bli intressant att följa fortsättningen. :thumbsup:

Ha det gott själv! :wai:

Hej igen

Lång tid sedan sist, har varit på andra ställen och försökt få en sjukling på fötter.....

Nu har man tydligen blivit fosterpappa till en massa fågel? jag nämnde vid ett tillfälle till Damen att jag
har haft fågelfarm i Sverige, dock avvecklad sedan några år tillbaka, det var mycket jobb med detta,
först så fick jag inget tillstånd till slakt, jag tog en djuplodande diskusition med livsmedelsverket,
hävdade bland annat EU-reglerna samt mål-3 område, efter en lång skriftväxling och för att få möjligheten
att själv veterinärbesikta mina fåglar, så var kravet att, dels gå en kurs på livsmedelsverket samt en kurs på Veterinärmedicinska Uppsala, vilket jag genomförde, efter detta så var kravet att jag skulle ha praktik, vilket
jag hävdade att jag har på egen gård, detta godtogs inte, utan att jag fick vackert genomföra praktiken på
annat slakteri, viken sker i Halmstad, när nu detta är genomfört så ber jag om tillstånd på, har för mig 10 ton
fågel, inget tillstånd kommer, många telefonsamtal blir det, jag har nu fått tag på Livsmedelsverkets lilla gula bok
deras egen lag? nu i vidare skriftväxling så påpekar jag vad som står i den lilla gula, den bok som folket inte ska
få ta del av, nu tog det inte lång tid innan kuvertet med tillståndet kom, beviljat 20 ton?
Kan nu inte annat än att ringa upp och tacka för tillståndet, samtidigt så frågar jag om varför ger Ni mig tillstånd
på 20 när jag bad om 10? svaret blir, vi måste sätta gränsen någonstans, men Du ska veta att det är första och sista gången vi lämnar ut ett sånt här tillstånd, jag sa, då menar Ni att jag är både först och sist? ja, ja, så kan man ju
också uttrycka sig svarar hon.

Forts.

Fosterpappa? till fåglar?

Nästa steg var att få besiktat av kommunen, inga problem, då kör vi igång.....

Beställer kycklingar, (inte forumkyckling) och allt är frid och fröjd, undrar varför mina kycklingar dör av en efter en,
skickar prov på fodret tillbaka till Lantmännen vilket jag misstänkte var orsaken, får tillbaka svar om att inga fel
kan hittas, tar kontakt med Vet. Uppsala, kan Ni obducera några fåglar? inga problem men det blir dyrt, jag bryr
mig inte om vad det kostar, jag ska ha fram svaret varför mina fåglar inte trivs, svaret kommer tillbaka, inga fel på
fåglarna, jag fick svaret när jag läste, "något avmagrade" nu har jag svaret, det är fel på fodret, avmagrade med
fri tillgång på foder? skickar in foder till analys hos Vet, Uppsala, svaret kommer, mögel i fodret!!!!!!!
Tro tusan att dom inte vill äta.
När det gäller räkningen på obduktionen, så kom den aldrig, jag ringde upp och frågade vad den skulle bli på,
fick svaret att vi har en fond som vi kan ta av i just såna här fall, räkningen blev 0. Tack
Nu blev det att kontakta Lantmännen som nekar till allt........påstår att felet är mitt som inte lagrat fodret på rätt sätt,
vänta lite nu, samtidigt som lokal för fågel besiktades så besiktades även lokal för foder, vilket intyg finns från hälsovårdsinspektören i kommunen,
Efter en del turer med Lantmännen så tröttnade jag och kort meddelade, vi träffas i Domstolen, helt plötsligt så
vill dom föra en dialog, det slutade i vart fall med att dom återköper fodret samt betalar ett mindre skadestånd,
ja, då är det väl bara att starta om? i samma veva så kommer H1N1 fågelinfluensan, därmed så la jag ner min hobby.

Fågelpappa

Jag har hela tiden sagt till Damen att om fågel kommer, så ska det vara BUT, inget annat, tror nog
att en viss språkförbistring råder, tror inte ens att BUT finns i Thailand.

Hon är snäll Damen, jag har ju köpt dessa till dig säger hon, ankor kycklingar rufsiga kalkoner stridstupp
ok, den sista tillhör little boy, systersonen. Värphöns, allt i en salig blandning.

Ha det gott

Ubon

Sorry

Skulle ju förklarat detta, BUT är en, vad ska man säga, hybrid, framavlad för att bli stor,
sista rekordet jag läste var 26 kilo, tror nog att man har slagit detta i dag.

Huddinge vädret just nu svaj i björktopparna, molnigt, temp kanske 18+

Detta med datorer är inte det lättaste,

Tack Eva för att Du försöker lära mig.

Datatermer enligt norrlänningar:
HÅRDDISK: Det som finns kvar sen i fjol i jakt-stugan när älgjakten börjar.
REAL-TID: När du hängde på moppen utanför tjejernas skolfest.
SCANner: Korvgrill.
PLUG IN: Portionssnus.
RAM-MINNE: Smärtan i pungen från den första gången du försökte cykla på en herrcykel.
SKÄRMSLÄCKARE: En snyting över näsryggen på keps-försedd antagonist.

Ubon

Flygresebedragerska överklagar fängelsedom

Kvinnan vilseledde flera hundra personer att betala för flygresor främst till Thailand till ett sammanlagt belopp om drygt 3,6 miljoner kronor. I tingsrätten dömdes hon för både grovt bedrägeri och grovt bokföringsbrott till 2,5 års fängelse samt 5 års näringsförbud, men nu har domen överklagats.

3.6 miljoner för 2.5 år i fängelse, billigt, om domen står fast så blir det inte 2.5 år, först
så gäller normalt, villkorlig frigivning efter 2/3 av tiden, innan detta så blir det permissioner, som ökar med tiden inför frigivningen.

"Ubon " sa:
Flygresebedragerska överklagar fängelsedom

Kvinnan vilseledde flera hundra personer att betala för flygresor främst till Thailand till ett sammanlagt belopp om drygt 3,6 miljoner kronor. I tingsrätten dömdes hon för både grovt bedrägeri och grovt bokföringsbrott till 2,5 års fängelse samt 5 års näringsförbud, men nu har domen överklagats.

3.6 miljoner för 2.5 år i fängelse, billigt, om domen står fast så blir det inte 2.5 år, först
så gäller normalt, villkorlig frigivning efter 2/3 av tiden, innan detta så blir det permissioner, som ökar med tiden inför frigivningen.

Jag känner tre av dom som blev lurade... hehe... ;D ;D :kewl_transparent: (dom har råd med det) 8)

Japp ja känner me 3 st synd om tjej o grabb men gubben han kan ha de hatar den djäveln o från Arvika e han me

"glimten66 " sa:
Japp ja känner me 3 st synd om tjej o grabb men gubben han kan ha de hatar den djäveln o från Arvika e han me

Hoppas hon var smart nog att stoppa undan degen innan polis o fogden knackade på dörren.. 8)

"legolas " sa:
Är detta något slags jäävla science fiction eller???? Sitter ni och applåderar att kvinnan har lurat av folken massa pengar. Men kanske jag har missat något viktigt här. Jag hoppas det, för så jäävla dumma människor finns ju bara inte att man hejar och stöttar bedragare???? Eller finns det det????? :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

Nej fan skitkärringen skall tjäras och rullas i fjädrar. Känner flera som köpte biljett och dom hade inte råd att åka hem och hälsa på efter den här skitkärringens framfart.

Jag såg denna och tänkte att någon skulle vara intresserad, och det var flera som tyckte till
och det är väl bra, själv är jag inte rätt person att döma, tänker lite vidare på vad som händer i förlängningen, om jag fattat detta rätt så är ärendet överklagat till Hovrätten, nu resonerar jag på detta sätt, med min kunskap i juridiken så skulle det inte förvåna mig om den dömde är försatt på fri fot i väntan på Hovrättsförhandlingen, vem som överklagat vad vet jag inte, inte heller vad som klagan gäller, kan vara ett vsv, både åklagare och den dömde klagar, resonemanget bygger på ett tidigare mål som jag själv var inblandad i, och är även nu, ärendet är inte avslutat för att åklagarens huvudvittne blev ihjälslagen efter att denna knivhuggit ytterligare en person, gärningsmannen i detta dömdes till 1 år 10 månader i tingsrätten för grovt vållande till annans död, försvaret hävdade självförsvar, putativt försvar osv.osv, men han dömdes, nu begår klanten ett miserabelt misstag, rånar en kiosk? häktning och med detta förtur till förhandling i hovrätten, domen står fast när det gäller grovt vållande till annans död, och så bjuder man på ytterligare 1 år och 10 månader för rån, den killen kunde gått fri, om inte han i lägenheten stampat den avlidne i huvudet när polisen ser detta, jag har aldrig sett ett obduktionsprotokoll med så mycket skador på en och samma person, jag kan ha en viss förståelse för hans frustration, efter att sett sin egen far bli knivstucken.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp