Familjetråden Ubon

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Den här lilla skulle jag snacka med, skulle jag inte gjort, med facit i hand,
den snabeln var det tryck i.

Breda damer 077.jpg

Damen översatte, den här killen hade en äldre elefant, 50-60 år, vilken dog för
2 år sedan, betarna såldes för 1.200.000 Bath, för 1 år sedan köpte han denna
3 åring till en kostnad av 600.000 Bath

Breda damer 098.jpg

Breda damer 101.jpg

"legolas " sa:
Med all respekt Ubon, men att 2 betar från en elefant skulle kosta SEK: 270.000:- det tror jag bara inte, du måste ha missuppfattat det hela. Men några tusenlappar var de säkert värda så här långt bak i "försäljningsledet"...

Legolas

Klart som attan att jag missuppfattat, ber om ursakt att jag satter in en text som kan kan missleda andra, klart priset liger pa nagonstans nagra 1000-lappar.

Hittade en del pa natet som sager helt andra priser, aterkommer i detta som mitt sista inlagg, ha det gott Ubon

Damen ser mig logga in, ser avataren som JO-Be har, ack ack ack inte vet jag, jag sager inte att damen gick i taket, jag sa till damen stall fragan sjalv, blanda inte in mig, Damen gick och hamtade sina officerpapper, nu lamnar jag over till Damen.

Dear Mr.JO-BE..i have see this symbol replace your picture,,do you know,,it is private symbol ?this is garuda symbol.I don't know what is call in swedish,,this is for governemnt officer and that means symbol for the king..if you good notice you can see this symbol in thai bath..this is higher symbol..so i think you can't use this for your,,i like say this maybe you don't know this is important symbol..
every people can't have for,,this is private ,,higher and important,,

Best and regard

Chaluaysri Government officer

En vanlig dag pa kliniken, sant eller falskt?

Jag sitter pa Damens arbete, hon ropar, Ubon kom, vad tror Du om denna?
in har det kommit en fot med tillhorande agare, sag inget bra ut, foreslar narmsta
transport till hospitalet, men hon vagrar, jag sager da, att om hon inte aker sa blir hon
av med foten, jag oddsar overlevnad for denna fot till 50%, nu kommer det aven fram
att klienten har diabetes, nu sjonk oddsen drastiskt, nepp, hon ska inte aka, och vi kan inte tvinga henne, hon vill fa saret omlagt, ok inga problem, upp pa britsen, jag sager nu att
vi kollar hur langt vi kan sonda in, rengoring, och nu tar Damen en sax, trycker in saxen i saret och vrider om, detta gjorde ont.

"Ubon " sa:
En vanlig dag pa kliniken, sant eller falskt?

Jag sitter pa Damens arbete, hon ropar, Ubon kom, vad tror Du om denna?
in har det kommit en fot med tillkoljande agare, sag inget bra ut, foreslar narmsta
transport till hospitalet, men hon vagrar, jag sager da, att om hon inte aker sa blir hon
av med foten, jag oddsar overlevnad for denna fot till 50%, nu kommer det aven fram
att klienten har diabetes, nu sjonk oddsen drastiskt, nepp, hon ska inte aka, och vi kan inte tvinga henne, hon vill fa saret omlagt, ok inga problem, upp pa britsen, jag sager nu att
vi kollar hur langt vi kan sonda in, rengoring, och nu tar Damen en sax, trycker in saxen i saret och vrider om, detta gjorde ont.

Ja du, Ubon!

Lite makabert ser det ut när man läser texten, men det skulle inte vara helt otroligt, det är ju trots allt Thailand det handlar om.

Så jag säger: sant

Sant eller falskt?

For att inte tala om den gangen..........

Julhelgen borjar narma sig, aterigen sa sitter jag pa klinikens kontor, letar runt lite pa datorn,
blev ett jakla liv, forst horde jag inte vad dom skrek, Ubon, UBON acident on road, studsar upp fran stolen, grepppar cameran i farten, som tur var sa var det inget allvarlig, 2 bikar som small ihop, en aldre man fick en skada pa foten, ovriga lite smasar, nu far man for sig att borja plastra pa plats, nu tar jag over och sager kolla nacke rygg, nu tar vi in honom pa kliniken och syr ihop, samtliga 4 kunde efter nagon timma lamna kliniken.....

Sorry Legolas, inte illa, 2 fel av 2 möjliga, sant.

Nu ska jag leta efter en bild på det första påståendet, den clienten fick en
återbesökstid på kvällen, hon dök aldrig upp, ibland funderar jag på vart
hon tog vägen.

Jul 2011 165.jpg

Jul 2011 176.jpg

"legolas " sa:
Med all respekt Ubon, men att 2 betar från en elefant skulle kosta SEK: 270.000:- det tror jag bara inte, du måste ha missuppfattat det hela. Men några tusenlappar var de säkert värda så här långt bak i "försäljningsledet"...
Hej lego.Elfenben ar mycket dyrt och olagligt att salja.Du pratar om nagra tusenlappar haha,du har fan ingen aning vad du pratar om.Priset som Ubon pratar om
ar nog mycket nara sanningen.
Forstar att Ubon lamnar forumet,efter din expert hjalp :(

hej på er och ta det lite med ro ;)
Många inlägg och svar kan vara lite råa med underton avskämt och ingen bör ta illa upp för lite påhopp söm görs för att få igång aktiviteten, sen förekommer det inlägg som inte är rätt, och då bör man enligt min åsikt rätta för att folk ska förstå.
Angående betar dödas djur över hela jorden för dessa "DYRGRIPAR" där vi har olika värderingar. För oss är det oftast små pengar men för de fattiga som jagar är det en förmögenhet, i många fall många månadslöner.

VAR RÄDDA OM ER ALLA
Kjell

Hej a hopp

For det forsta sa har jag aldrig skrivit att detta blir mitt sista inlagg, jag skrev kan bli ett
av mina sista, kom inte att pasta att jag missuppfattat, jag vidhaller att det Damen i bilen, berattade for mig vad den nya elefantagaren, berattade for henne, dar jag sjalv inte var narvarande.

Snacka inte om betar pa Blocket eller Tradera, kanske i plast,

Priset ar baserat per kilo bete och kvalite, samt skick.

Legolas, las tilbaka, fullvuxen elefant vilket jag pastar att en elefant pa 50 ar just full -vuxen, nu pratar vi 2 betar, enligt Kongoveteranerna sa fick dom en (1) elefantbete uppskattad vikt 80 kilo, Legolas. kolla Laurists auktioner for nagra ar sedan.
Ashh, Legolas. Du ar duktig men ge tusan i angagera dig bara for att Du sjalv vill skriva

Legolas

Jag ar beredd att bila tillbaka till Surin och leta fram killen som berattade detta for damen efter att vi lamnat, och begara handligar som eventuellt kan overtyga dig, for Du menar val inte att jag far med nagon osanning?

Ok Legolas, Du hade 2 fel av 2 mojliga, i fragan, sant eller falskt, ska forsoka hitta i vart en fraga som Du kan koppla en poang till dig Legolas,,, ok?

Ha det gott

Ubon

legolas

Sag pa nyheterna for nagra dagar sedan, elefant stjyvskjuten, ack ack, i en nationalpark.
polisen misstanker, att ledare for parken ligger bakom detta avskyvarda brott, elefanten begravdes med hedersbetygelser, i detta fall enligt nyheterna sa var anledningen att komma over betarna, vidare sa sags det att aven pitten har kapats, vidare sa sa myndigeterna att forovarna forsokta forstora bevisen genom att grilla upp elefanten med som bransle av utrangerande bildack, undrar hur man gommer en flera tung elefant ??
genom att grilla denna??????????

Hedersbegravningen fnns aven att se pa Youtube

rip my friend

Legolas, Du skriver, jag sag inga fakta!!

Du trottar inte dig sjalv vid datorn

VAFFOR I HE....

LETA PA NATET, SA FINNER DU SVARET

ha det gott

Ubon

ok, lat oss halla liv i betepriserna och se vad marknaden sager.........

i vart fall som ledarn skriver 2 betar torde saledes kosta c:a 500,000 Bath
betydligt hogre an nagra tusenlappar ;)

jag fick informationen 1,2 miljoner bath, och den informationen formedlade jag hit, sjalv har jag aldrig handlat med betar sa jag har ingen uppfattning om prislaget, men ar andock benagen att tro pa priset.

ha det gott

Ubon

Legolas

Vad är det som säger att uppgiften inte stämmer? jag framför en uppgift som jag fått mig levererad, när inte Du får ihop matematiken så är det din uppfattning att skriv inget mer om detta, ödsla inget bläck på din galimatias, vill Du inte att det ska finnas andra skribenter på detta forum?

Någon nämnde, tjuvskytte, inget som jag känner igen i ursprungstexten, gå tillbaka och läs vad jag skrivit, sen har jag svårt att se hur Du resonerar och tänker när det gäller första och sista ledet, det är tillåtet att handla med betar även i sverige, under förutsättning att dom är registrerade, restriktioner finns vid tänkt export.

Sist men inte minst, värdet baseras väl inte av vad myndigheterna anser priset ska vara? värdet baseras på vad köparen/marknaden är villiga att betala.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp