Familjetråden Ubon

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tack Legolas, fragan ligger saledes oppen om pris pa betar,
under tiden kan Legolas och Ni andra bita/beta i detta.

Sant eller falskt, allt kan vara sant, allt kan vara falskt, eller kanske en mix av bada.

Jag gar nu tillbaka till nyarsafton 2011.

Tank vilken gladje att pa nyarsafton se den forsta kalkon kycklingen knacka sig ut ur agget, det var inget snack, den dopte jag ganska omgaende till >happy>

Vi hade varit i slutet pa December pa JP Emerson Hotel, Damen var inbjuden och ville att jag skulle folja med, jag sa, tyvar jag kan inte har ingen biljett, hon ringer sin chef och sager att om inte Ubon kan komma sa kan inte jag komma, tydligen sa vart det inga problem, mot mig vid ingangen sa ordnar jag detta, trevlig tillstallning en si sadar 500-600 personer.

In i borjan pa Januari sa var det klart att sjukhuset och narliggande centraler skulle ha en jul och nyarsfest samt att man skulle ha denna i fantasy, dvs. ma skulle kla ut sig.

Damen ar fantastisk, Ubon, jag vet, du kan kla ut dig till tomte ?? svaret blev fran mig, aldrig, glom det, men Ubon, du behover ju inte ha en kudde som mage, mage har Du ju redan ha ha, glom detta och ater glom, vagrar Du, jag vagrar, snyft snyft jag som onskat mig en tomte, Ubon, jag tycker Du kan sova i tradgarden, vada?? ingen tomte, och Ubon sover i tradgarden, ok, funderar pa om det inte ska vara trevligt att kla ut sig till tomte, ok, ivag till uthyrningsfirman, joda, dom har en tomte dress, avpassad for 63 kilo thai, inte mina 92 kilo vackra kropp, har ni ingen storre, nae, det har ar den enda vi har, ok provar och med nod a nappe sa far jag pa mig denna, val pa vag hemmat sa stannar vi till pa Damens jobb, det ar val klart att tomten ska skagg.

Svara inte nu, aterkommer nar jag har hittat pa resten av historien....

Ubon

EN TRAFIK OLYCKA. en av manga

Jobbet ligger nagra kilometer fran hemmet, jag vet att Damen ska kommma hem straxt fore 7. jag oppnar gaten for att hon ska kunna kora in bilen, det kommer ingen Dam,
jag hor sirener, klockan gar, funderar pa om Damen ar inblandad, klockan gar, fem over, 10 over, ar Damen inblandad?, hon ligger som 3.dje bil bak om dom som frontar, just den har dagen sa sa jag att stanna hemma, lite orolig blir ja, jag ser stora vagen fran hemmet, 17 minuter over 7 kommer Damen, berattar att 2 bilar frontat och hon tog laget over situationen, ringer sjalv till sos, samt efter att sakrat sa ringer hon in
till sjukhuset att skadade ar pa vag in, en pickup med forare frontar med en van, i vanen finns 5-6 personer, vilket senare visar sig vara en som jag forstar hojdare pa vag till Bankok, jag ber nu Damen att backa ut bilen, jag vill ta nagra kort, Damen sager, nej varfor da?, dom skadade ar redan pa vag till sjukhust, backa ut bilen eller sa tar 250 biken, Damen backar ut bilen, vi aker till olycksplatsen, parkerar bilen, jag kliver ur bilen, har kameran i hogra handen, jag gar mot bilarna, polisen kommer mot mig, med en rodlysande stav och satter upp denna i brosthojd pa mig, pekar pa sig sjalv och sager, POLIS, det forsta jag tankte var att lyfta kameran peka pa mig sjalv och saga PRESS, jag gjorde inte det, jag sa, yes, i now, med tanke att det stod polis pa vasten. Helt plotsligt tar han ned den rodlysande staven och stracker fram handen
och sen star han och jag och skakar tass, sen visar han pa att varsogod ga fram......

Varfor andrade han sig? sant eller falskt?

Jag tycker överhuvud taget det är svårt att avgöra vad som är sant eller falskt av det Ubon skriver 8)

Det var enklare an så, när jag tagit mina bilder och vi åker från platsen så vart vi tvungna att åka en bit för att kunna vända, på vägen tillbaka när vi passerar olycksplatsen så frågar Damen, kände Du igen polisen Du pratade med? nää, hur ska jag kunna det? när jag har svårt att skilja på Thai i dagsljus, tycker dom flesta ser lika dana ut, hur ska jag då kunna känna igen någon när det är mörkt?
jamen, Du har ju träffat honom förut, va? kommer Du ihåg när vi gick över till den lilla vattenfabriken jämte jobbet? var ju han som kom dit i pickupen, det stämmer, Damen berättade då att det var ett familjeföretag och att han jobbar som polis, nu berättar hon att hans fru är kusin till Damen...............1000 bath, ingen dum ide"

Jag träffade honom häromdagen, hans frus mamma är gift med en tysk och bott i Tyskland dom senaste 10 åren, åker 1 gång per år till Thailand, och ska tydligen dyka upp när som helst, klart det ska bli en fest, till den bjöd han in mig och Damen.

lunch 217.jpg

lunch 216.jpg

Vi atergar till tomtetider, sant eller falskt?

Naval, vi anlander till julfesten, jag hade fatt i uppdrag av Damen att ordna en mindre julshow, vilket jag tackade nej till, snyft snyft sager Damen, ingen julshow fran Ubon?
jag som vill att Ubon ska gora en julshow, ingen julshow? jag laser barskapet.

Jaha, det var den kortaste tid jag nagonsin satt i hop ett spektakel, naval, pa festen sa var det till att kliva upp pa chenen och kora mitt nummer, dom julatarna som jag drog av har jag aldrig tidigare hort, efter detta sa var det att tacka och dra sig tillbaka och svida om till civilist, efter detta sa gar jag tillbaka till damens bord med ovriga gaster, efter ett tag sa borjar Damen prata med nagon som kommit fram bakom min rygg, jag brydde mig inte, men nar hon pekar pa mig sa vander jag mig om och ser hennes chef och bossarnas Boss, ska tydligen vara en av dom hogsta i Provinsen, dom gick runt och letade efter en tomte, tankte, att nu blir det utvisning i borjan av 3dje perioden, inte alls,
dom tackade for showen, och Damens chef bjod in mig pa lunch dagen efter, oartig som jag ar sa fragade jag vad det blir for mat, Damen svarar, stekt risratta, jag tackar nej. Damen sager, jag bara skojade, det blir nagot med biff.
Dagen efter blev jag hamtad med bil till denna underbart goda lunch.

Jag blir tillfragad om jag skulle vara intresserad att narvara vid invigningen av Office, tidigare sa har man bara haft nagon form av oppningscermoni, klart jag tackar ja, den har gangen sa ska det komma munkar samt en del andra representanter, samt att detta ska borja 06.30, jag sager till damen att jag dyker upp runt 09.00, som sagt sa kommer jag vid 9-tiden, och blir direkt inbjuden att satta mig och ata, efter ett tag sa kommer det en bil med 2 uniformer kladda pa 2 killar, den ena kande jag igen, han var en av dom som holl i Julfesten, men da civilkladd, dom satter sig vid bordet, vi samsprakar, nu far jag fragan, om jag skulle dagen efter vilja narvara vid en betygsattning av elever pa Kungens privata skola, en skola som Kungen sjalv finansierar, tidigare ar sa har kungen besokt denna skola personligen, dock inte pa dom senare aren pga, halsa*andra skal, numera sa skickar man en representant som foretrader Kungen.
Jag kom dit och blev nu mottagen av den killen som bjod in mig, innan jag skulle aka sa fragade han mig om jag skulle vija komma tillbaka dagen efter for att vara med nar den stora delegationen skulle komma, klart jag vill, straxt efter klockan 8 pa morgonen sa svanger Damen och jag in med bilen pa skolomradet, inte en chans att kora fel, sma uniformer star utplacerade och visar vilken vag vi ska kora, samma uniform som tidigare samt nagon annan hojdare tar emot nar vi parkat bilen, sen blev det fasligt halsande till hoger och vanster.

Nu star vi bara och vantar pa representanterna, sjalv gar jag runt lite och fotar, eleverna star uppstallda pa bada sidorna av vagen dar gasterna kommer att ga fram.

Nar Ubon och alla gasterna placerat sig, sa blev vi serverade te med tilltugg, detta var en mycket trevlig tillstallning.

Sant eller falsk

Ubon

Jag tror att det är sant. :)
Skulle jag ha fel så spelar det ingen roll, det är ändå lika trevligt att läsa dina upplevelser.

Rolf, ack ack

Under denna tid December-januari sadar 20 dagar sa kom det inbjudningar fran hoger och vanster, tyvar sa var jag tvingad att tacka nej, med ett sorgset hjarta, inser fakta, kan inte dela pa mig och vara pa flera stallen samtidigt, fastan att jag vill.....

ha det

Ubon

Andra dagen i skolan, här står dom små uniformerna och visar vägen, inte
en möjlighet att köra fel

lunch 075.jpg

lunch 076.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp