Fängelsestraff för protesterna 2014

Hej

Jag tror på detta när dom får avtjäna sina straff, jag är luttrad efter att ha blivit besviken så många gånger tidigare, såna här gubbar brukar få sina straff omvandlade till villkorliga eller benådas, vi får väl se hur det slutar.

Mvh isan lover

Hej

Jag tror på detta när dom får avtjäna sina straff, jag är luttrad efter att ha blivit besviken så många gånger tidigare, såna här gubbar brukar få sina straff omvandlade till villkorliga eller benådas, vi får väl se hur det slutar.

Mvh isan lover
Men du kunde ju kanske postat nyheten även om du inte tror på den, annars kommer troligen ännu färre tro på dig.

Men du kunde ju kanske postat nyheten även om du inte tror på den, annars kommer troligen ännu färre tro på dig.
Hej

Jag och pojken var på resande fot igår så jag var inte aktiv på forumet och tog inte del av några nyheter ifrån Thailand, det är möjligt att jag annars hade upp,ärksammat det här.

Men vad det gäller om ex.vis Suthep kommer att behöva avtjäna någon dag av sitt fängelsestraff så är jag fortfarande lika skeptisk, Thailand är en militärdiktatur och rättssystemet är helt och hållet styrt av Generalerna vid makten, precis på samma sätt som i Ryssland, Kina, Burma, Kambodja och Nordkorea för att nämna några andra länder.

Mvh isan lover

Hej

Jag och pojken var på resande fot igår så jag var inte aktiv på forumet och tog inte del av några nyheter ifrån Thailand, det är möjligt att jag annars hade upp,ärksammat det här.

Men vad det gäller om ex.vis Suthep kommer att behöva avtjäna någon dag av sitt fängelsestraff så är jag fortfarande lika skeptisk, Thailand är en militärdiktatur och rättssystemet är helt och hållet styrt av Generalerna vid makten, precis på samma sätt som i Ryssland, Kina, Burma, Kambodja och Nordkorea för att nämna några andra länder.

Mvh isan lover
Stod det inte i artikeln att dom fördes direkt till fängelset?
Suthep nekades borgen och hölls kvar i fängelset.

The Criminal Court denied a bail request for Mr Suthep, Mr Chumpol, Mr Buddhipongse, Mr Thaworn, Mr Nataphol, Mr Issara, Mr Samdin and Mr Suwit. The eight were detained at Bangkok Remand Prison while waiting for another bail request to be considered by the Appeal Court.

Stod även att dom dömda ministrarna blev av med sina ministersposter.

Mr Buddhipongse is currently the digital economy and society minister, Mr Nataphol is the education minister and Mr Thaworn is the deputy transport minister.
Deputy Prime Minister Wisanu Krea-ngam said the three were immediately disqualified from their cabinet posts as a result of the ruling.

The Criminal Court denied a bail request for Mr Suthep, Mr Chumpol, Mr Buddhipongse, Mr Thaworn, Mr Nataphol, Mr Issara, Mr Samdin and Mr Suwit. The eight were detained at Bangkok Remand Prison while waiting for another bail request to be considered by the Appeal Court.
Det är dessutom fråga om ett högsäkerhetsfängelse typ Hall och Kumla.
Men som det står, i väntan på en ny begäran borgen.

Ah det spelar ingen roll, IL har sagt att de kommer inte att sitta en dag i fängelse, så det så.

Hej

Mer om dom 29 PDRC ledare som dömdes till fängelse för protester mot Yinglucks regering 2014, dom straff som utdömdes var på mellan 4 månader och 11 år för uppror och terrorism.

Märkligt nog sitter några av dom dömda i Prayuts nuvarande regering, hur hamnade dom där om dom var terrorister och varför vill Prayut nu bli av med dom?

Mvh isan lover

Hej

Jo men sånt har hänt förut, det finns flera olika sätt dom kan frias på, dom kan komma att frisläppas mot en fastställd borgen och Prayut eller Kungen kan även benåda dom om fängelsestraffet stås fast så det här är sannolikt inte över ännu.

Mvh usan lover

Senast ändrad:

Liknande trådar

A
Svar
77
Visningar
5 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp