Strandbilder 2014

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Dom fanns där.även innan dom byggde om där.nere o då fungerade dom me tror det e 1,5 - 2 år som dom varit där

Ok a ja har då inte tänkt på dom innan korsat så många gngr där vid scandinavian bar som jag korsa nu, men har väl koncentrerat mig på trafiken istället och missat dom då.
Men hela gångbanan här var ju uppriven här i Augusti förra åretstod dom stolparna där då fältet närmast stranden avspärrat för trafik och gångbanan var all sten bortriven.

Här jag sitter nu.

uploadfromtaptalk1409814684593.jpg

uploadfromtaptalk1409814723872.jpg

uploadfromtaptalk1409814747895.jpg

Ja dom fanns där.innan dom grävde upp strand.promenaden
Vi låg ofta nere vi soi 10 o sola förut

"Jonas " sa:

ser ut att vara väldigt nära vattenlinjen när det e högvatten...

Jonas skall jag slänga in några råttfällor (solstolar), i nästa container, så kan vi ta med dom i bilen när man skall ner till stranden, finns det folk som har egna eller är det förbjudet??

Aldrig sett någon med egna solstolar, filtar jo men inte stolar.
Tror inte det skulle uppskattas.
Drar jag ner på stranden här vill man ju ha servicen dom erbjuder också med öl och mat inte hamna mellan 2 territorier.

Ja Pattaya beach är smal sitter nära vattnet bättre Pratumnak soi 5, bredare strand, finare botten, renare vatten och liggstolar.
Men är det bada jag är ute efter blir det koh larn.

Ok, Jonas, jag har ännu inte köpt, men det handlar bara om några tior begagnat, jag skall köpa om jag får chansen.

Jag tror vi kommer flytta till område med gemensam pool, och då kan det va gött att ha, annars får dom väl samla damm eller ges bort till släkten, rätt mycket hamnar ju där tillslut ändå tyvärr... ;)

"Jonas " sa:
Områden med gemensam pool brukar väl ha stolar?

Jo....

;D ;D ;D

...men det kan finnas tillfällen då de kan komma till användning, annars blir det någon lycklig släkting som får ta över de. OM jag nu kommer över några nästan gratis

Ön utanför ko Larn, Ko Pai någon som varit där, har dom något där på sattelitbilderna ser dom ut ha par fina stränder.

På second road har jag sett stoppljus vid övergångsställerna. I november fungerade dem, men när vi fick grönt stannade ju ingen ändå ... när man själv körde bil stannade jag för rött, men de bakom tutade och tyckte väl jag var dum ...

På beachroad har jag inte lagt märke till dem, men har någon sett dem finns dem väl ;D

Jag testade trycka på knappen vid 2 övergångar, klocka började ticka ner och efter 9 sec rött för bilarna och dom stoppade, sen börja den ticka ner igen grönt i 9 sec.. ljus längs hela vägen med några hundra meters mellanrum.
Men som sagt får vara försiktig och inte lita sig blint på dom ljusen och att traffikanterna skall följa dom.

Men ljusen var där förra året som glimten sa jag hade foto på dem bara inte tänkt på det ;) .

Men var jag ser på det bortre ljuset är dom inte igng är ju helt svart, nu är det en herr gåman av lampor jämter herrgåman skylten på ljusen som pekar mot trafiken. zooma in mellan palmerna så syns dom.

uploadfromtaptalk1409828553069.jpg

Enligt denna youtube video så skulle lysena redan varit uppe för en cirka 3 år sen...

och dessa ska finnas på Beach road, second och i Jomiten ;)

Som sagt missat dom innan som alla andra fordonskörare där enligt videon5555, 2nd road kommer jag ihåg för 3 år sen som jag skrev innan ;) och tydligen beachroad med, första gngn jag testade dom idag men så gick jag ut i gngbanan med när det blev grönt kanske därför dom stoppade ;)

"Jonas " sa:
Som sagt missat dom innan som alla andra fordonskörare där enligt videon5555, 2nd road kommer jag ihåg för 3 år sen som jag skrev innan ;) och tydligen beachroad med, första gngn jag testade dom idag men så gick jag ut i gngbanan med när det blev grönt kanske därför dom stoppade ;)

Troligtvis orsak till att de stannade, riskera eget liv... :clap_tranparent:
Kan bli dyrt att köra på farang... :wai:

5555 nej inte så illa men gick ut och markera så dom såg att jag tänkte passera och när jag såg att dom stoppa så fortsatte jag

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
77
Visningar
5 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp