Sänkta pensioner 2014

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"areeya " sa:
Han har ju i många trådar här och på andra forum(Läs alla hans trådar på Thailandsforum innan han flyttade till Thailand som då var hans drömland) talat om att han har 10 000 kr netto. Och han är väl inte ålderspensionär ännu??..Jag har jobbat i alla år i Phontas så förhatliga Sverige, haft hyfsad inkomst som egenföretagare och har väl i alla fall efter skatt nu som 66 årig pensionär 7000 kr mer än Phonta! Och detta är ju ingen jätteinkomst efter skatt...sen jobbar jag ju lite extra....samt att frun jobbar...så visst...som man bäddar får man ligga!! :)))

10.000:- är väl inte helt fel.
Det räcker ju till en bra fest.

Ser ju inte riktigt vad detta har med tråden att göra
Men kan det vara på detta sättet vi förlorar medlemmar på. ..........
Så kan vi återgå till va tråden handlade om från början

;D Har inte lust att deklarera min pension .men nog har jag mer an dina futtiga 10000+ 7000 efter skatt . Du kommet inte att fa sa mycket det ar helt klart.Din favorit 32an jobbar hart for att skanka bort din pension ;D :D

"bson " sa:
Nu blir jag nyfiken, vad har du i pension efter skatt Phonta?
Själv jobbar jag ju och har dålig koll på vad en normal pension är.
Det orange kuvertet uppmuntrar ju bara till extra sparande.

Pm mig sa skall jag upplysa dig.dessutom sa betalar jag endast 20 % i skatt detta ger mig en riktigt bra sudd ....+ nar Reinfeldt har brant statens kassa sa tar jag fram overskottet efter husforsaljningen ..
Sa han som lamnade Isaan och for hem behover inte vara orolig ..... ;)

Den här disskusionen om vem som har mest pengar har hamnat på sandlådenivå. Det är väl snart dax att ta fram måttbandet och tävla om vem som har största "snobben".

Vissa pensionärer i Thailand får ut 500bath/månaden...Länkar till en artikel i AB som beskriver oss "fattigpensionärer" som ligger på 5-7.000;-/månad.
"Sverige har kring två miljoner äldre.

I dag lever rekordmånga av dem i fattigdom.

Här är pensionärernas egna berättelser.

Aftonbladet kunde i måndags avslöja att landets pensionärer får det allt sämre.

Enligt nya siffror från SCB levde 205 000 äldre ­under EU:s fattigdomsstreck 2012.

Det innebär att de tjänar mindre än 60 procent av medianinkomsten i landet och antalet har ökat kraftigt sedan 2003.

Då var motsvarande siffra 125 000 människor.

– Utvecklingen för pen­sionärernas ekonomi har varit oerhört negativ om man jämför med lönearbetare. Tålamodet börjar ta slut nu, säger Karl Erik ­Olsson, ordförande för Sveriges Pensionärsförbund.

”Måste bli tuffa”
Gensvaret på Afton­bladets kartläggning blev också enormt.

Artiklarna blev snabbt landets mest delade – och hundratals äldre hörde av sig.

– Jag tycker det är väldigt bra att det här börjar tas upp. Pensionärerna utgör drygt en fjärdedel av väljarkåren och jag tror att vi ­måste våga bli så tuffa att partierna tar oss på allvar. I dag känner alla en ­pensionär i sin närhet som sitter med 6 000-7 000 i månaden och verkligen får kämpa för att få det att gå ihop, ­säger Karl Erik Olsson."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18447350.ab

Problemet är väl att pankisar röstar på sossarna av gammal vana och begriper inte att det gör dem fattigare. Nåt måste fn hända med bidrags politiken i Sverige. Det ska vara tufft att vara arbetslös, så tufft att folk med högskole utbildning tar ett disk jobb om så krävs. Är man frisk ska man försörja sig själv.
Ta bort PUT och Medborgarskap för invandrare.
När ursprungs skälen för att dem beviljats att få stanna upphör ska deras fall prövas på nytt. Har än så länge aldrig röstat på SD men tanken slår mig och det vore mycket intressant att se vad som händer om dom fick 20% av rösterna. Det skulle förmodligen vara precis det Sverige behöver för att våga ta tag i problemen på ett vettigt sätt. Få övriga partier att inse att folk är trötta på att deras pengar delas ut och landet söndras.

Håller med Hans , det är för djävligt på ren Svenska, iofs så är detta säkert många egenföretagare samt fd.hemmafruar som aldrig betalat in skatt. När det gäller FD. hemmafruar så är detta fel , dessa kvinnor skulle pga. att de gett sina barn en trygg uppväxt klassas högre dvs få ut mer än rena garantipensionstagare , De har säkerligen sett till att ett flertal ungdomar som idag är runt 50 år fått lära sig vad rätt och fel är.. Sen har vi gruppen " Nysvenskar" som aldrig betalat en krona , men trots detta skall uppbära pension från vår stadskassa .. En genomsnittlig Svensk i min ålder med som jag ca 48 år arbetade (utan sjuklön mm) har under dessa år betalat in ca. 3 miljoner kronor till olika pensionsystem , dels allmänna pensionsmyndigheten samt till som i mitt fall till Alecta ,Almega, Swedbank mmmm. Det skall ge en bra pension , inte ett djäkla gnäll skall Reinfeldt yppa om att det går ut mer än vad som kommer in .... Lätt att räkna ut varför Reinfeldt i Agenda var hårt pressad och öppet ljög om Sveriges ekonomi... Helt plötsligt måste Sverige höja skatten ,,, pga , av att ekonomin går bättre än väntat ... skämtar han ,, Nej ,han ljuger Svenska folket mitt i ansiktet , bidrags samt invandrarIinvandringspolitiken/ kostnaderna har blivit för stora helt enkelt ..

Detta går nu ganska snart åt Helv....e >:(

Har än så länge aldrig röstat på SD men tanken slår mig och det vore mycket intressant att se vad som händer om dom fick 20% av rösterna.

Jo , dom kommer att få det , många är rädda för att öppet tala om vad de anser, titta bara på hur demokratiska "vissa" är på detta forum .. talar man om att man sympatiserar med SD så är man rasist eller främlingsfientlig, visar bara på hur smarta dessa människor är ....................

"Golden " sa:
Rättelse nu räknade jag in mej själv så den riktiga siffran blir 71.

Kan ni hitta någon i byggbranschen som inte arbetat svart så är ni inte dåliga.
Men min lärdom av detta varför sparade jag dem inte, Hade haft mer pengar än Ponta,
Men så är livet man vet ju inte svaret fören efter åt

"Golden " sa:
Rättelse nu räknade jag in mej själv så den riktiga siffran blir 71.

Kan ni hitta någon i byggbranschen som inte arbetat svart så är ni inte dåliga.
Men min lärdom av detta varför sparade jag dem inte, Hade haft mer pengar än Ponta,
Men så är livet man vet ju inte svaret fören efter åt

Nu arbetas det väl kanske inte så mycket svart längre sedan ROT och RUT infördes. Men innan dess var det ju väldigt utbrett.

Sen rot infördes kan jag nog påstå att fusket är mer utbrett.
Du drar ner på materialet samt höjer timkostnad det är den du får dra av.

Men det har skapats mer arbete på grund av att det fuskas så mycket med kvalitén,på grund av oseriösa företag.Så var det förut också, men frågan är om det inte ökat.
Har haft massor av arbete där vi fått gjort om.
Men tror att målarna har tjänat bra på polackerna fusk arbeten, på grund av ingen som helst kunskap.
Finns undan tag.
Men nu arbetar jag ju inte längre, men holler mig upp date.

"bson " sa:
Problemet är väl att pankisar röstar på sossarna av gammal vana och begriper inte att det gör dem fattigare. Nåt måste fn hända med bidrags politiken i Sverige. Det ska vara tufft att vara arbetslös, så tufft att folk med högskole utbildning tar ett disk jobb om så krävs. Är man frisk ska man försörja sig själv.
Ta bort PUT och Medborgarskap för invandrare.
När ursprungs skälen för att dem beviljats att få stanna upphör ska deras fall prövas på nytt. Har än så länge aldrig röstat på SD men tanken slår mig och det vore mycket intressant att se vad som händer om dom fick 20% av rösterna. Det skulle förmodligen vara precis det Sverige behöver för att våga ta tag i problemen på ett vettigt sätt. Få övriga partier att inse att folk är trötta på att deras pengar delas ut och landet söndras.

Tänker exakt på samma sätt, gissar dock att 20% kan dröja till 2018....!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp