Finsk 5-åring överfallen av hundar i Ao Nang.

Hej

Det är ju inte bara i Ao Nang lösa aggressiva hundar är ett problem, här är ytterligare ett fall ifrån Chon Buri och det är allvarligare än dom två i Ao Nang.

Three year old savaged by local dogs in Chon Buri

Published February 22, 2019

By The Thaiger

1pm.jpg.914d26c90b3aa3ae1e042518e4e9e566.jpg

The overly-dramatic photo montage was compiled by Daily News

Daily News is reporting that a 3 year old child remains in a serious condition in the Sri Racha hospital in Chon Buri after being attacked by a pack of ten dogs.

Three year old savaged by local dogs in Chon Buri | The Thaiger

Mvh isan lover

Det är lokala hundar, gästarbetare tar inte med sig hundar från Kambodja för att sedan överge dom i Krabi.

Ja, där har du helt rätt.

Har kambodjaner hundar i sina läger så är det för att senare äta dem. Det kan man läsa spaltmeter om i de thailänska tidningarna, hur kambodjanska gästarbetare äter upp gatuhundarna och polisen får rycka ut för att sätta stopp.

Har kambodjaner hundar i sina läger så är det för att senare äta dem. Det kan man läsa spaltmeter om i de thailänska tidningarna, hur kambodjanska gästarbetare äter upp gatuhundarna och polisen får rycka ut för att sätta stopp.

Hej

Att äta hundar är ju ytterligare ett skäl till att ha hundar i sina läger, var hundarna kommer ifrån känns ju mindre viktigt, det sorgliga är ju att barn blir bitna av dom, men nu tar man ju bort dom, det är ju huvudsaken.

Mvh isan lover

Jag är ganska säker på att man inte får föra husdjur fritt över gränserna hur som helst.

Däremot förstår jag att halvvilda lokala hundar och katter söker sig till där det finns mat i ett migrantläger.
Människor tar stor nytta av dessa djur som håller råttor borta och tar hand om allt hushållsavfall som skulle bli en sanitär olägenhet annars.

Migrantarbetarna kanske dessutom behandlar djuren bättre.

Jag är en stor hundvän men Thailand måste ta tag i problemet även om det inte är helt lätt. Avskjutning alt kastrering är två metoder. Det är inte enbart människor som drar nytta av detta, det gör även hundarna när antalet decimeras.

Jag är ganska säker på att man inte får föra husdjur fritt över gränserna hur som helst.

Däremot förstår jag att halvvilda lokala hundar och katter söker sig till där det finns mat i ett migrantläger.
Människor tar stor nytta av dessa djur som håller råttor borta och tar hand om allt hushållsavfall som skulle bli en sanitär olägenhet annars.

Migrantarbetarna kanske dessutom behandlar djuren bättre.
Tar väl bättre hand om dom som maträtter.
Var ju rabalder i media förra året där kambodianska arbetare blev tagna för dom fångade hundar och koka dom.
Finns tom en tråd på forumet i ämnet.

Tar väl bättre hand om dom som maträtter.
Var ju rabalder i media förra året där kambodianska arbetare blev tagna för dom fångade hundar och koka dom.
Finns tom en tråd på forumet i ämnet.
Då faller ju argumentet att kambodjaner överger sina hundar och drar.
Tror hellre att thailändska myndigheter inte vill förlora ansiktet och därför skyller på andra.
Nu spelar det ingen roll för turismen vem som som ursprungligen äger vildhundarna om man inte agerar.
Thailand får nog skärpa till sig om man vill ha turister framöver.
Det är ju varje vecka rapporter om diverse olyckor med turister inblandade.
Hundattacker, rabies, bussar, speedboats mm.

Hej

Ytterligare ett barn har överfallits av hundar på stranden i Ao Nang, den här gången var det en 7 åring som överfölls och fick föras till sjukhus för sina bitskador, tydligen var inte åtgärderna efter förra årets attack på en Finsk 5 åring tillräckliga, nu ska myndigheterna ta bort fler hundar ifrån stranden.

Posted Monday at 08:38 AM
Seven year old foreign boy attacked by dogs on Krabi beach - only then is there some action

2pm.jpg

It took yet another child to be attacked before the authorities in Thailand acted to clear a beach of stray dogs.

Following a savage attack on a five year old at Ao Nang early last year another boy - this time a seven year old out exercising with his dad - was hospitalised.

Charoensak Temchai, 41 - the manager of Pine Bungalow on Ao Siaw beach in Nong Thalee sub-district - said that a pack of 15-16 dogs inhabited the beach where there were lots of tourists.

He told Thai Rath that tourists had been bitten many times - but they were always adults. This time it was a child.

The boy had tagged along after his dad who was out jogging. The family includes two younger and older girls.

Seven year old Nolan A. was taken to Wattanaphaet hospital with multiple bite wounds, the most serious under his left armpit.

Mvh isan lover

dessa förbannade hundar, det borde införas koppeltvång annars avlivning, 555 jag hör hur dumt det låter, tro att någon sådan lag skulle åtföljas i thailand 555

Hej

Ja problemet med lösa hundar som biter folk lär bestå, men det är tragiskt när det får såna här följder, ofta är det ju samma hundar som ligger bakom dessa attacker och människor i deras närhet borde medverka till att just dessa hundar tas bort.

Så var ju fallet när vår son bets allvarligt i ansiktet på skolan, det var ett hyfsat stort hål rakt igenom kinden, just den a hund hade bitit många av skolbarnen och var ökänd för detta, men ingen gjorde något åt detta.

När vi gick hem till hundens ägare och konfronterade denne efter det att vår son blev biten nekade han och försvarade sin hund, han sa att den var snäll och att den hade varit hemma hela dagen, men alla dom barn som var med hemma hos hundägaren sa att dom var 100% säkra på att det var hans hund som bet vår son, dom sa dessutom att den kom till skolan varje dag, flera av barnen visade dessutom upp ärr ifrån tidigare hundbett som dom sa att just denna hund låg bakom.

Då gav hundägaren upp och gick med på att avliva hunden och så blev det.

Mvh isan lover

Hej

Ja problemet med lösa hundar som biter folk lär bestå, men det är tragiskt när det får såna här följder, ofta är det ju samma hundar som ligger bakom dessa attacker och människor i deras närhet borde medverka till att just dessa hundar tas bort.

Så var ju fallet när vår son bets allvarligt i ansiktet på skolan, det var ett hyfsat stort hål rakt igenom kinden, just den a hund hade bitit många av skolbarnen och var ökänd för detta, men ingen gjorde något åt detta.

När vi gick hem till hundens ägare och konfronterade denne efter det att vår son blev biten nekade han och försvarade sin hund, han sa att den var snäll och att den hade varit hemma hela dagen, men alla dom barn som var med hemma hos hundägaren sa att dom var 100% säkra på att det var hans hund som bet vår son, dom sa dessutom att den kom till skolan varje dag, flera av barnen visade dessutom upp ärr ifrån tidigare hundbett som dom sa att just denna hund låg bakom.

Då gav hundägaren upp och gick med på att avliva hunden och så blev det.

Mvh isan lover

Alla hundar som inte registreras/märks bör skjutas av omgående. No pardon, bara sätt igång och skjut, jag ger gärna bidrag till kulorna.

/ SatanG

Alla hundar som inte registreras/märks bör skjutas av omgående. No pardon, bara sätt igång och skjut, jag ger gärna bidrag till kulorna.

/ SatanG

Hej

Det är nog lätt att tänka i dom banorna, men själv tycker jag att det är lite väl drastiskt, det stora flertalet av dom hundar som springer omkring lösa är ju faktiskt helt ofarliga och väldigt snälla, det är egentligen ganska få som överfaller och biter människor, enligt mig borde man i första hand avlägsna just dessa individer.

Många hundar ligger ju lugnt och still vid tomtgränsen och bryr sig inte alls om passerande skolbarn, cyklande eller moppar, dom tar sig kanske en tur till grannarna o.s.v, men fom utgör inget problem, dom som jagar och försöker bita skolbarn, cyklande och även vuxna håller jag dock med dig om att man borde göra processen kort med.

Mvh isan lover

Hej

Det är nog lätt att tänka i dom banorna, men själv tycker jag att det är lite väl drastiskt, det stora flertalet av dom hundar som springer omkring lösa är ju faktiskt helt ofarliga och väldigt snälla, det är egentligen ganska få som överfaller och biter människor, enligt mig borde man i första hand avlägsna just dessa individer.

Många hundar ligger ju lugnt och still vid tomtgränsen och bryr sig inte alls om passerande skolbarn, cyklande eller moppar, dom tar sig kanske en tur till grannarna o.s.v, men fom utgör inget problem, dom som jagar och försöker bita skolbarn, cyklande och även vuxna håller jag dock med dig om att man borde göra processen kort med.

Mvh isan lover
Håller inte med, häromkvällen var det en mopidist som körde på en jävla hund å skadade sej rejält, å inte fasiken ligger dom snälla hundarna vid tomtgränsen här kan dom lika gärna ligga mitt i vägen, nä dom skulle bort men det vet jag ju att det inte kommer hända, åkte några mil i dag å såg säkert 4 överkörda hundar så en trafikfara är dom också, jaja taiarna är också en trafikfara i sig själva 555

Kambodjanerna som jobbade i Pattis vid Indoor Stadium snarade Soi hundar , de bara fösvann ur gruppen som vi matade och medicinerade , riktiga svinpälsar samt djurplågare , dessutom olagligt att och döda samt äta hund i Thailand . Kontaktade polis och de plockade ett par av arbetarna som hade rester av slaktade hundar vid sitt läger nära arbetsplatsen

Kambodjanerna som jobbade i Pattis vid Indoor Stadium snarade Soi hundar , de bara fösvann ur gruppen som vi matade och medicinerade , riktiga svinpälsar samt djurplågare , dessutom olagligt att och döda samt äta hund i Thailand . Kontaktade polis och de plockade ett par av arbetarna som hade rester av slaktade hundar vid sitt läger nära arbetsplatsen

Det behövs fler khmer i Thailand. Jag drar mitt strå och har två anställda byggare för tillfället. Hoppas de plockar en jycke eller två när de går hem på eftermiddagen. Gör de det ska de få bonus.

SatanG

Liknande trådar

R
Svar
7
Visningar
3 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp