Finsk 5-åring överfallen av hundar i Ao Nang.

Finns två sidor av detta. En hund kan mycket väl bli lärd att döda. Det fick ju en liten flicka i "vår" släkt betala med sitt liv. Och om jag varit där när den hunden uppvisade mordlust tidigare, så hade jag garanterat dödat den. @Joker vet mycket väl vilken hund detta handlar om. Och jag är också övertygad om att Joker och ni andra skyddar er, samt nära och kära från allt ont. Jag håller också med @tongmat, en hund som blir plågad blir till slut farlig. Någon skrev att alla hundar som inte har en ägare borde avlivas. Håller med fullständigt, men frågan är vem som skulle fixa det i LOS.
En hund brukar ju kallas människans bästa vän, och jag har haft många. Men efter attacken strax innan jul, så kommer jag vara mycket uppmärksam framöver i Thailand.

Någon skrev att alla hundar som inte har en ägare borde avlivas. Håller med fullständigt, men frågan är vem som skulle fixa det i LOS.

Jag har för mig att saken faktiskt har dryftats på politikernivå, men frugan påstår att förre kungen var en sådan hundälskare att ingen vågar driva frågor kring detta. Någon som vet?

Jag har för mig att saken faktiskt har dryftats på politikernivå, men frugan påstår att förre kungen var en sådan hundälskare att ingen vågar driva frågor kring detta. Någon som vet?
Detta har jag skrivit tidigare om , ja, Gamla fina Kungen älskade hundar och stiftade även lagar om att döda hundar eller slå hundar , säkert nån skitduktig förståsigpåare här som vet annat . jag vet mer om detta. Har varit i domstol om att slagit en Farang i Pattis på käften (ordentligt) Ingen straff för mig , men Farangen så dum så han erkände att han slog en hund rätt över ryggen ,tog djäkligt illa , en fet ful kille från UK , han fick på käften , och det var rätt enligt lagen tydligen då jag gick därifrån utan böter , han anmälde mig , men ingen åtgärd från domstolen mot mig , finns lagar mot detta att slå hundar , men det vet väl somliga här bättre om

Finns två sidor av detta. En hund kan mycket väl bli lärd att döda. Det fick ju en liten flicka i "vår" släkt betala med sitt liv. Och om jag varit där när den hunden uppvisade mordlust tidigare, så hade jag garanterat dödat den. @Joker vet mycket väl vilken hund detta handlar om. Och jag är också övertygad om att Joker och ni andra skyddar er, samt nära och kära från allt ont. Jag håller också med @tongmat, en hund som blir plågad blir till slut farlig. Någon skrev att alla hundar som inte har en ägare borde avlivas. Håller med fullständigt, men frågan är vem som skulle fixa det i LOS.
En hund brukar ju kallas människans bästa vän, och jag har haft många. Men efter attacken strax innan jul, så kommer jag vara mycket uppmärksam framöver i Thailand.
Problemet är att de nu tycks gilla att korsa in Pitbull samt Thai Ridgeback , sen kan de inte hantera hundarna , dessa skall självklart tas bort , inget som jag skulle tveka själv att göra .

Det är mycket snällt och godhjärtat av er. Men jag är också rädd för att gå ut efter mörkrets inbrott i vår by, det gläfs och morras överallt i mörkret. Man har ingen aning om vad som kan flyga på en. Nej, är det mörkt håller jag mig hemma på tomten eller åker bil, då är man säker för byrackorna.
Hundar ser dåligt i mörkret så dom blir rädda själva och då är det bita först som gäller! Men ficklampa i näven och dom följer dig som jesus! :nerd_transparent:

Är det då ett naturligt beteende för hundar, att bilda flockar och härja runt på nätterna? För några år sedan rapporterades det just om att sådan flockar var direkt farliga för den som ville gå ut på kvällen/natten.
Hundar behöver inte se egentligen , de har så väl utvecklade andra sinne , öron och näsa , Byhundarna vaktar hårdare under mörkrets timmar , det är naturligt att hålla ihop flocken , Hur många gånger har jag inte cyklat från vår by Ban Kao Ko till närmaste stad Nong Song Hong 12 km på natten samt andra vägen efter ett par timmars hos en kompis ,Bodde i denna by under ett år permanent , där klarar jag inte att stanna utan cycklar runt i våra närkommuner , Inga problem med hundarna

Jag har skrivit det förr , Jag och min fru matade och medicinerade soihundar på många ställen i bla Pattis samt Jomtien , detta under tre år tid , varje dag , Inte en hund utan 10-15 hundar i pack med sina valpar , Aldrig visat aggressivitet mot oss , Märkligt va??
En kvinna i förra villagen matade soihundar på Khao noi i flera år, en dag fick en av hundarna ett ryck och högg sönder henne över armar och ben så hon fick åka till sjukhus och sy.
Var ingen hund som hade visat henne någon aggressivitet under tidigare år men så kom en dag.

Myndigheterna får fixa det, men tyvvär görs det inte överallt, i Pattaya har ju vildhundar minskat rejält, i centrum och på stranden syns dom knappt längre, där fanns det mängder när jag flyttade hit.
Själv sett hur dom kommit och munkavlat hundar och fört bort i bil.
Fast hade det inte vart för all turism hade ju inte det skett, här vi bor är det en jävla massa vildhundar på vägen till familymart, nog närmare 50 tal hundar åt det hållet.

En kvinna i förra villagen matade soihundar på Khao noi i flera år, en dag fick en av hundarna ett ryck och högg sönder henne över armar och ben så hon fick åka till sjukhus och sy.
Var ingen hund som hade visat henne någon aggressivitet under tidigare år men så kom en dag.
Idioti att mata soihundar vildhundar vem faan får för sej nått så idiotiskt nä bort med hundkräken de ställer bara till med problem

Idioti att mata soihundar vildhundar vem faan får för sej nått så idiotiskt nä bort med hundkräken de ställer bara till med problem
Har en jäkla farangkärring som åker runt här på pickup och matar hundar.
Dom har satt upp skyltar utanför villagen om förbud att mata hundar här.
Crazy lady är benämningen jag hört om henne.

Jag klappar inte och kelar med hundar på gatan , därtill vet jag för mycket om rabiessmitta, jag prtar med dem på mitt sätt ,, Aldrig sett någon under alla år i Thailand som blivit överfallen helt oprovocerat av Soihundar , Gårdshundar med ägare , som vaktar, de är betydligt värre än Soihundar

Hej

Att en hund som vaktar ett hem, en gård eller en farm oftare är mer aggressiv än en vanlig Soihund håller jag med om, men faktum är att väldigt många barn i Thailand är bitna av hundar och har ärr, ganska många av våra Thailändska fruar har det också, så det är ett problem.

Att jag kelar med hundar på gatan är ju inte så smart kanske, men jag är sån och kan inte hjälpa det, jag får lätt hundvänner både på gatan, i byn, på busstationer, marknader och på stranden m.m., det har alltid varit så, när vi besöker andra familjer och då både i Sverige och Thailand brukar deras hund komma till mig och stryka sig mot mig och lägga sig vid mina fötter o.s.v, hundar på busstationer vill följa med mig in i bussen, hundar brukar sova utanför min dörr till min bungalow när vi är vid havet och följa med mig till stranden o.s.v.

Mvh isan lover

Jag har skrivit det förr , Jag och min fru matade och medicinerade soihundar på många ställen i bla Pattis samt Jomtien , detta under tre år tid , varje dag , Inte en hund utan 10-15 hundar i pack med sina valpar , Aldrig visat aggressivitet mot oss , Märkligt va??

Hej

Inte speciellt märkligt om du frågar mig, snarare helt logiskt, varför skulle hundar vara aggressiva mot personer som ger dom mat?

Mvh isan lover

Vi har 2 hundar som ja uppfostrar utan käppar och slag, dom fungerar bra men dom är bara inne på våran gård. Min granne som sitter och skjuter med slangbella på alla hundar ger ja inte mycket för, han är ofta utsatt för arga hundar. Mina hundar lyssnar på mej när ja får ögon kontakt med dom så gör dom som ja seger. När ja går ut tar ja mej tid med dom hundar som verkar arga. Stannar upp går ner på knä pratar lugnt, slutar med att dom viftar på svansen sen är de bra. Nu är ja uppväxt med hundar, kan vara en fördel. Sen hundar kommer i håg även thai hundar

Hej

Naturligtvis ska man uppfostra sina egna hundar på det sätt du beskriver, man ska absolut inte slå sin egen hund, men om man stöter på helt främmande aggressiva hundar som överfaller barn, munkar eller åldringar är det enligt mig helt ok att på ett tydligt sätt visa hunden att detta inte är ok, då tillämpar åtminstone inte jag samma regler som på min egen hund hemma.

Mvh isan lover

På tal om mata hundar, nu när jag körde till skolan för att hämta yngste stod hon utanför biltvätten, crazy lady och mata hundar.

20200123_134447.jpg

Märkligt att ingen av de jag känner har hört detta , frågade två som bor där , kompisar på Facebook , Märkligt att det händer , mycket märkligt måste jag säga ,otäckt , men för mig oförklarligt så mycket och många år jag arbetat på med hundar

På tal om mata hundar, nu när jag körde till skolan för att hämta yngste stod hon utanför biltvätten, crazy lady och mata hundar.

20200123_134447.jpg
Intressant att du tycker hon är crazy, Om ingen matar dem samt svälter , då är risken större att de bli aggressiva , Mätta hundar som matas av människor skapar en bättre relation till ju människor , inte så svårt va ??

Märkligt att ingen av de jag känner har hört detta , frågade två som bor där , kompisar på Facebook , Märkligt att det händer , mycket märkligt måste jag säga ,otäckt , men för mig oförklarligt så mycket och många år jag arbetat på med hundar
Varför skulle dom du känner känna till detta?
Det är en vännina till frugan som bodde i samma village som oss innan och för 2 år sen.
Är ju inte så att alla i Pattaya vet det för att hon blev hundbiten och tror inte ni umgås i samma kretsar.

Intressant att du tycker hon är crazy, Om ingen matar dem samt svälter , då är risken större att de bli aggressiva , Mätta hundar som matas av människor skapar en bättre relation till ju människor , inte så svårt va ??
Om du läser vad man skriver så var det smeknamnet Thaisen gett henne.
Hennes matande lockar dit bara fler och fler hundar.

Liknande trådar

R
Svar
7
Visningar
3 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp