Vet inte vilket forum de hör hemma i eller vilken rubrik man ska sätta på det.
Finns väl heller inga svar på frågan, eller svar finns det ju men kanske inte dom man vill ha..
Tjejen beställde guld från Thailand och när hon väl hämta ut paket här i Sverige är det tomt. Alla askar och allt e kvar men guldet är borta.
Verkligen jätte tråkigt men man blir ju samtidigt inte längre förvånad, bara förbannad.
Behöver inte gå in på exakta värdet men är inga fantasi summor vi pratar om men heller inga små potatis.
Oavsett är de ju tråkigt när tjejen äntligen jobbar och spar pengar för att kunna köpa något hon tycker om.
Vill inte vara fördomsfull men gissar att sakerna försvunnit i just Thailand, men kan lika gärna vara tull eller något i Sverige. Har egentligen ingen aning utan jag bara gissar och spekulerar..
Sakerna är köpta från en butik i Thailand och tjejens kontakt där skulle kolla vad hon kunde göra imorgon. Självklart hoppas man ju att hon kan få sina pengar tillbaka men är väl kanske rätt osannolikt.
Så min egentliga fråga, finns de något man kan göra. Har ni några tips??
En annan fråga som kommer till mig i skrivande stund, någon som råkat ut för något liknande?
Inlägget är väl mest bara för att få skriva av sig men samtidigt skadar de ju aldrig att fråga. Om inte annat kan ju inlägget alltid bli en varning/upplysning.