Beror ju lite på hur man ser detta med försäkringarna , Om jag nu stannar från November till och med Juni så kostar det mig 10500 svkr att vara fullförsäkrad genom Länsförsäkringar (fungerar bara som inskriven i Sverige )
Om jag i stället Ser till att ha en mille thbt på Thaikontot så behöver jag ju inte lägga de 10500svkr på försäkring --
Blir jag inte sjuk och inte behöver använda min reserv till detta så har jag ju sparat de 10500 svkr .. Men om jag får en infarkt så vill jag ju hamna på ett bra sjukhus tillex BKK Hospital , då räcker ingen skitsumma på banken , minst en mille Thbt lär det gå på , då ångrar jag säkert att jag inte tecknade Länsförsäkringars för 10500 svkr ..
Ett val jag står för nu när vi skall bo där under 8 månader .. Vill fö inte ha en mille Thbt på kontot , då det är skit att föra tillbaka slantarna , iofs så kan man vid behov föra över från Svenska banken .. Och dör man så dör man ju

Så då är sjukhuset rökt på sina kostnader , det är ju detta som idag gör att bra ofta börjat sjukhus vägrar Farang utan försäkring komplicerad vård.. Frågan är vad som händer om en Alien får en stroke eller infarkt och inte har medel , nån som vet ?? Låter man densamme ligga och dö på gatan ...?