Vård i Sverige som utskriven utlandsSvensk

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Kycklingen " sa:
Ingenting, men då kanske man inte ska klaga på andra om man själv gör likadant.
Var mest det att jag en gång ifrågasatte mig att tråden blev Ot fick jag flera svar att lite Ot får man stå ut med. Sen att moderator själva är Ot i tråden det har ingen betydelse då?? Vad jag förståd av hans inlägg här var att han tyckte att dom flesta bara svamlade och det håller jafg ju med om

"bson " sa:
Klart jag skattar, 40.000 i avdrag sen 22% på resten av hyran ger mig en nettovinst på drygt 10.000 / mån efter betalad nettoränta på lånen. Gissningsvis nästan lika mycket som du har i pension.

Om min pension vet du inte ett dyft!!.......Som egen företagare i hela mitt liv.. har jag sett till att min "ålderdom" är "guldkantad"...samt att mitt nuvarande "extraknäck" kanske brutto ger dubbelt vad du intjänar.... :nod:

"areeya " sa:
Om min pension vet du inte ett dyft!!.......Som egen företagare i hela mitt liv.. har jag sett till att min "ålderdom" är "guldkantad"...samt att mitt nuvarande "extraknäck" kanske brutto ger dubbelt vad du intjänar.... :nod:
Och varför citerar du mitt inlägg om jag får fråga?

"areeya " sa:

Jo du har ju själv talat om att du jobbar med dessa "trevliga ensamkommande " asylanterna , nu har du även talat om att du tjänar bra med stålar på det ....................

Hoppas du en dag själv förstår hur djäkla galet det är , kanske du själv blir uppvaktad av nån av de du hjälpt , de gillar ju även detta med manlig kopulation då deras profet skall födas ur en man ............

"Hans Svensson " sa:
Du är en barnrumpa, du kan väl skriva om det tråden ska handla om, du lär ju ha fått vård i Sverige för en del krämpor.
Lade märke till att du inte fetmarkerade ordet skruv den här gången!

Med tanke på hur jäkla otrevliga ni är emot mig, och emot andra här på forumet, så förtjänar ni inte att få ta del av mina erfarenheter på något plan.

"Phonta " sa:
Jo du har ju själv talat om att du jobbar med dessa "revliga ensamkommande " asylanterna , nu har du även talat om att du tjänar bra med stålar på det ....................

Hoppas du en dag själv förstår hur djäkla galet det är , kanske du själv blir påsatt av nån av de du hjälpt , de gillar ju även detta du deras profet skall födas ur en man ............

Säger bara fy f?n vilket bra svar, profeten har landat.

"Långeman " sa:
En Svensk som bara har inkomster från Sverige, och bosatt i Thailand, utskriven eller ej, skattar aldrig i Thailand, endast i Swe.

Du kan äga en HR. och fritidshus (fritidshus är det skattecoden som gäller) Men inte en permanentvilla eller en BR.
Ej heller om du har
Minderåriga barn som du har egen, eller delad vårdnad om.
Äga företag inkl Enskild firma, sitta i bolagsstyrelse mm. mm.

Sinkskatt, skall sökas mellan 1 dec till sista Jan.
GÖR man INTE det, så kommer man att förlora på sinkskatt det första året, beroende på en 90% regel i skattelagstiftningen.
Man skall dessutom vistas utanför Swe minst 165 dagar per år, skall ibland bevisas med passtämplar.
Sinkskatt är om man har den beviljad din inkomst brutto minus Fribelopp ( fribelopp är i stället för grundavdrag) på Omkr. 2860sekr /mån.eller omkr. 34500 kr /år. sedan betalar man 20% av sin netto inkomst i skatt,
Sinkskatt lönar sig redan vid relativt låga inkomster, även efter 66 års ålder.
Jag sitter med ansökan om SINK. Uppfyller kriterierna. Men, dam Skatteverket, sa att jag måste skicka in min ansökan före avfärd/utgång Sverige som är med Norwegian den 25/9. Jag anförde att "jag hört det är förmånligare för mig" att spara ansökan till 1/12. Det påverkar grundavdraget. Eller fribeloppet (jag fattar inte skillnaden i ordval här). Men 3 st frågor som jag önskar svar på? 1. Om jag inte ansöker nu så måste jag be någon lämna in ansökan då jag befinner mig i Thailand 1/12 Eller hur gjorde ni. 2. Om jag för står rätt (90% regeln) så förlorar jag, om jag ansöker utresedatum 25/9, ca 3 st månader som beskattas enligt inkomstskattelaget och övriga månader SINK? 3. Visst är det innevarande års taxering 2014 som jag SINKar?

Nånting är det som inte stämmer har, är du utskriven så får du sinken från det datumet du skrev ut dig, när du söker sink.
Tror inte riktig säker utan att ha googlat , att man får sinken retroaktivt fem år till baka.

"jp " sa:
Jag sitter med ansökan om SINK. Uppfyller kriterierna. Men, dam Skatteverket, sa att jag måste skicka in min ansökan före avfärd/utgång Sverige som är med Norwegian den 25/9. Jag anförde att "jag hört det är förmånligare för mig" att spara ansökan till 1/12. Det påverkar grundavdraget. Eller fribeloppet (jag fattar inte skillnaden i ordval här). Men 3 st frågor som jag önskar svar på? 1. Om jag inte ansöker nu så måste jag be någon lämna in ansökan då jag befinner mig i Thailand 1/12 Eller hur gjorde ni. 2. Om jag för står rätt (90% regeln) så förlorar jag, om jag ansöker utresedatum 25/9, ca 3 st månader som beskattas enligt inkomstskattelaget och övriga månader SINK? 3. Visst är det innevarande års taxering 2014 som jag SINKar?

Hej ! Du är på rätt väg, läs noga vad jag skrev ovan 1 gång till.
Du kan skicka din anskan om sink från Thailand.
Skaffa din anskan redan innan du reser, samt fr[ga vad dom vill ha f;r handlingar av dig, f;r mig rckte det med kopia p[ min utresest'mpel fr[n SWe samt min inresest'mpel fr[n Thailand.
Har du inte bott mer än dom dagar du har kvar på året så får du ingen sink fr 2014, du måste kunna styrka minst 165 dag.
Om inte så sinkar du fr 2015.

"Golden " sa:
Nånting är det som inte stämmer har, är du utskriven så får du sinken från det datumet du skrev ut dig, när du söker sink.
Tror inte riktig säker utan att ha googlat , att man får sinken retroaktivt fem år till baka.

Nej Inte 5 [r bara r'ttelser

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
1 K
Hans Svensson
H

Tillbaka