Förnya sitt Svenska körkort som utlandsSvensk

Jag har skrivit dokumentet och lagt ut det på min blogg. Sedan kopierat det hit. Då är min blogg källan.
Eftersom jag kommer att hålla den uppdaterad och inte kan ändra här tyckte jag att det var bra att lägga ut referensen om någon undrar om ett par år.
Jag har faktiskt inte läst dokumentet tror jag, men OM det står hänvisningar och länkar i det dokumentet, så är dessa källan, inte din blogg mackes...

Jag har skrivit dokumentet och lagt ut det på min blogg. Sedan kopierat det hit. Då är min blogg källan.
Eftersom jag kommer att hålla den uppdaterad och inte kan ändra här tyckte jag att det var bra att lägga ut referensen om någon undrar om ett par år.

Bra tanke där faktist.
Och om du kan i din källa (bloggen) hänvisa med uppdaterade och trovärdiga källor så kan vi källkritiska faktist tycka att din källhänvisning till bloggen härifrån är ok i detta fallet.
Det blir lite som att hänvisa till en artikel i en tidning. Har inte artikeln kött på benen så är den inte trovärdig, således blir länken dit dito.

Då har vi olika meningar om detta, de källorna står i dokumentet, det känns korkat att skriva dem en gång till.

Ja om du tror att du kan "ärva" och bli källan, så har vi nog olika åsikter om detta. För mig är en källa, den plats där man ursprungligen hittar sina bekräftade fakta, och inte platsen där dessa publiceras i andra och tredje hand.

Jo ser bättre ut nu i nya tråden. Dock källa längst ner till sin egen blogg känns lite konstigt då det ju var ett lagarbete mellan er. Kanske källan skulle vara till denna tråden istället.

Känns som du kunde ha referens till din blogg. Men källan är ju thaisnack.se och länkarna. Lite kred till @suriya saknas. Känns som du tar kreden själv nu

Det sättet att skriva (att tydligt visa vad som kommit från en själv och vad som varit hjälp från andra) var det mycket fokus på när jag gjorde mitt exemensarbete som var den sista pusselbiten för att få ut min ingenjörsgrad. Dessa tillkännagivanden blir på sätt och vis ett slags referens, men man skiljer på tillkännagivandena och faktareferenserna. :)

Tack för din omtanke. :wai:

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

V
Svar
3
Visningar
2 K
ludvigs
L
P
Svar