Vård i Sverige som utskriven utlandsSvensk

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Hans Svensson " sa:
Det är inte mycket 14500:-kr för ett hus med bra läge, många tjänar 100.000:-kr/månaden och är de 2 stycket med en sådan lön och delar på hyran blir det bara 7500 per person.
Finns nybyggda hyresettor i Stockholms city för 10,000:-kr/månad. En 3:a bostadsrätt på Östermalm runt 6miljoner!

Det är banne mig helt sjuka siffror. Jag bor i en del av landet där bostadskostnaden är relativt hög, men kommer inte i närheten av dom summorna. 6 mille för en trea, vansinne. Man äger ju inte en bostadsrätt utan precis vad det låter som - rätten att bo där inkl en andel i föreningen. Galet!! :eek: :eek:

"Kycklingen " sa:
Hur mycket tjänar man då i Stockholm om man inte tycker att 14.500kr/mån i kallhyra är mycket?

Ursäkta, jag såg nu att du skrev 100.000kr/mån.
Men då kommer följdfrågan, hur vanligt är det att folk tjänar 100.00kr/mån?

"Kycklingen " sa:
Ursäkta, jag såg nu att du skrev 100.000kr/mån.
Men då kommer följdfrågan, hur vanligt är det att folk tjänar 100.00kr/mån?
Det är nog rätt många som tjänar mer än 100.000:-kr/mån. Jag ligger på en mer vanlig lön här tror jag runt 30,000:-kr.

"Berralund " sa:
Det är banne mig helt sjuka siffror. Jag bor i en del av landet där bostadskostnaden är relativt hög, men kommer inte i närheten av dom summorna. 6 mille för en trea, vansinne. Man äger ju inte en bostadsrätt utan precis vad det låter som - rätten att bo där inkl en andel i föreningen. Galet!! :eek: :eek:
Marknaden sätter priset, L Ä G E T avgörande + att Stockholm har en stor inflyttning av människor samt att det inte byggts så mycket.

"Jonas " sa:
Ärligt vanligt att folk tjänar 100 000 i månaden vad jobbar dom med?
Håller inte järnkoll på det men många företag har gjort rekordvinster och de betalar bra till sin högutbildade personal.

Tänkte mest på tidningarna har många gånger lagt ut 10 topp inom dessa yrken tjänar du mest och ingengjörer brukar toppa med snittlön 45k vilket yrke ligger på 100k i Sverige och nu pratar vi anställd.

Själv ligger jag på 69k med växelkurs men det är inte Sverige samma position i Sverige 33k

"Hans Svensson " sa:
Det finns en nattmössa åt dig också...-du har antagligen en skruv lös....! Om det fanns en "förtroendeskala" från 1-10 skulle du hamna på -1. ;)

Tack Hans för ett trevligt uppträdande!!!

"Jonas " sa:
Tänkte mest på tidningarna har många gånger lagt ut 10 topp inom dessa yrken tjänar du mest och ingengjörer brukar toppa med snittlön 45k vilket yrke ligger på 100k i Sverige och nu pratar vi anställd.
Ok, kanske inte är många, men högutbildade som fått bra positioner i större företag, vet inte hur många det kan vara. De kan även betala stora summor för att bli av med någon. Ta ex ICA de drar säkert in stora summor, pengarna hamnar i fickorna på dem med positioner i företaget. Sedan lånas det till konsumtion och köp av bostadsrätter i Stockholm, - när någon köper br på Östermalm för 6miljoner måste de lägga 1,2 kontant, 20% av köpeskillingen.

"Kycklingen " sa:
Menar du 14.500kr/mån? Helt ärligt vem betalar sådana summor?
Jag har ett 2 våningshus på banklån, jag amorterar en del och betalar ränta på en del, men den summan du skriver kommer jag inte ens i närheten av. Finns inte en chans i hel..te att jag skulle ens tänka mig att betala den summan för ett boende. Bättre då att ta ett eget banklån och betala av än att hyra hus av någon.
Med tanke på storlek std och läge så är det billigt och jag hade lätt 100 intressenter som ville hyra.
Bostadsbrist i Sverige och den lär dom inte bygga bort i första taget med 1000 nysvenskar i veckan.

"bson " sa:
Klart jag skattar, 40.000 i avdrag sen 22% på resten av hyran ger mig en nettovinst på drygt 10.000 / mån efter betalad nettoränta på lånen. Gissningsvis nästan lika mycket som du har i pension.

Ok, vad vet just DU av alla om min pension?????????

Mycket möjligt, jag skrev Gissningsvis om nu herrn missade det men vem bryr sig eg vad du har i pension? Inte jag iaf.

Bostadspriserna är sjuka i Sthlm tyvärr. Jag tror inte månfa tjänar 100 papp men tror ganska många tjänar närmare 50 eller mer.

Så löner och bostäders priser är höga här.

Många ligger också under 20 papp, ett klassamhälle har vuxit fram med stora skillnader....Det råder en gigantisk bostadsbrist, - som du skriver många tjänar också runt 50 papp, blir 100.000 tillsammans, - då är en hyra på 15000 överkomlig!

Sista två anställningarna hade jag ca 40 k exklusive fri bil med kort för drivmedel och allt..
Tror det är ganska ok , dock ingen normallön , skulle gissa på att en normallön ligger på 25k ungefär . Visst har jag tjänat bättre , tillex då jag jobbade som säljare ,runt 50k för tio år sen , det var en grymt bra lön , men fn så slitsamt ....

100 k är inte många som tjänar , jag har en del bra polare som ärligt berättar om sina löner , En toppadvokat inom fastighetsbranschen samt en finanskille som hjälper de större bankerna med vad7hur de skall finansiera . Dessa tjänar stooora slantar , men nog inget som kan räknas som "vanligt folk"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
1 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp